Te joilla toinen (tai useampi) synnytys alkanu supistuksilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Millasia supparit oli? Kauanko säännöllistymiseen/tihentymiseen/kipeytymiseen meni aikaa? Mihin aikaan vuorokaudesta homma lähti käyntiin?

Mulla siis ekassa oli ensin yks "väärä hälytys" ja niiden supistusten hiipumisesta/loppumisesta meni n vuorokausi ennen kun alkoivat uudelleen,ja siitä meni vielä 6-7 tuntia ennen kun tuli 5-10min välein. Ja tästä 12h ennen kun vauva syntyi..

En vaan yhtään muista esim millon limatulppa irtos,miten/minkä verran vauva liikkui supistusten aikana/välillä tai miltä ne "tuntuvat mutta ei kauheen kipeät" supistukset tuntui.

Yks alkoi supistelemaan jo aamulla, ja satunnaisia, kipeitä supistuksia oli pitkin päivää, tulivat illalla säännölliksi, limatulppa meni vasta sairaalassa. Lapsi syntyi alle 24 tuntia siitä, kun kipeät, mutta epäsäännölliset supistukset alkoivat.
Toinen alkoi supistelemaan viiden aikaan iltapäivällä, lapsi syntyi ennen puoltayötä, limatulppa meni sairaalassa.

Esikoinen aloitti jo pe illalla kivuliaat supistukset, mutta su aamuna vasta sännättiin sairaalaan kun oli pikkarit veressä. Kesto 7,5h
Toka käynnistettiin. Synnytys kesti 4,5h
Kolmas alkoi niin, että heräsin aamulla klo 7 yhteen kivuliaaseen kouristukseen ja 9.50 oli tyttö maailmassa, nippanappa ehdittiin sairaalaan. En tiedä missä vaiheessa ne muuttui säännölliseksi.
Neljäs aloitti saman homman aamuyöstä klo 02.45. Sairaalaan lähdettiin joskus neljän jälkeen ja poika oli maailmassa klo 7.40. Eikä mitään tietoa säännöllisyydestä.

Eka alkoi supistella iltakymmeneltä, syntyi ennen seiskaa aamulla, sairaalaan kahden maissa yöllä.
Toka alkoi supistella ysin jälkeen illalla, heti mojovasti ja lähdettiin hetimiten sairaalaan, ehdin olla puoli tuntia perillä kun tyttö syntyi.
Kolmas alkoi supistella aamulla, heti miten sairaalaan (syy: aikasempi nopea synnytys), syntyi yhden aikaan.
Neljäs (kaksosraskaus) alkoi supistella aamulla, heti sairaalaan, syntyivät yhden aikaan.

supistukset alkoi 5.30 aamulla. Suppareiden väli oli koko ajan n. 3-6 minuuttia ja kestokin miltei minuutin. (käytin puhelinsovellusta joka laski kestot ja välit). 10 maissa herätin miehen että tänään lähdetään :)
12 aikoihin alkoi olla jo niin tukala olo että lähdettiin Taysiin. Siellä tutkittiin ja olin jo 4 cm auki. Pääsin suoraan synnytyssaliin ja tyttö syntyi 17.25.

Limatulpasta ei ole mitään havaintoa.

Mulla molemmista supistukset alkannet suoraan vajaan 3 minuutin väleillä. Ekassa alkoivat kahdelta yöllä ja lapsi syntyi puoli kahdeksalta aamulla. Toisessa eka supistus vei jalat alta aamulla kahdeksan aikaan ja lapsi syntyi kymmentä vailla kymmenen (aamulla).

Ekasta meni vedet ja heti perään alkoi napakat supistukset. Tokasta heräsin aamulla ja sängyssä loikoillessa tunsin todella pientä mahan jännittymistä (kummassakaan raskaudessa ei tullut supistuksia raskausaikana). Eivät olleet millään tavalla kipeitä tai kunnolla mahassa tuntuvia, ihan vaan sellasia kevyitä..ihan kuin joku pieni ukko olisi jossain mahan pohjalla tehnyt pienen pieniä vatsalihasliikkeitä. Mutta koska mulla ei ollut raskauden aikana tullut lainkaan supistuksia ja näissä tuntemuksissa väli oli heti 4min (olihan niitä saattanut jatkua vaikka koko yön, mutta kun olivat niin kevyitä en olisi herätessä huomannut) niin ajateltiin lähteä näytille. Nämä supistukset eivät sairaalassa edes piirtyneet käyrille, mutta olin kumminkin jo auki 6cm. Napakoiksi supistukset alkoivat vasta 17 min lapsen syntymää, kun kalvot puhkaistiin ja kivuliaita olivat viimeiset 6min, eli parin supistuksen ajan. Eli voi se mennä noinkin kivuttomasti..

Mulla ensimmäisestaä supidteli silloin ja tällöin ekat 6h,sitten 6 tuntia säännöllisesti,kaksi seuraavaa on syntyneet lähes minuutilleen 6h ensimmäisestä supistuksesta. Jälkimmäisillä kerroilla supistukset on olleet heti säännöllisiä,vedet on kaikista menneet juuri ennen ponnistamista.

Minua oli kuopuksesta supistellut jo kuukauden, mutta aikaisin aamulla alkoi tulla suht säännöllisiä polttomaisia suppareita, jotka eivät loppuneetkaan tunnin parin päästä. Yhdeksän aikaan muistan jo vähän irvistäneeni ja 12:34 tyttö oli maailmassa.

Mulla alkoi toistaiseksi ainokaisen syntymä kahdeksalta aamulla todella kipeillä supistuksilla, jotka muuttuivat säännöllisiksi aamukymmeneen mennessä. Tulivat ensin kymmenen minuutin välein ja siitä pikkuhiljaa päivän mittaan tihenivät. Synnärille lähdettiin kymmeneltä illalla, lapsi syntyi puoli kahdelta yöllä.

Harjoitussupistuksia tuli raskauden puolivälistä saakka. Koko maha vaan pingottui ja niitä tuli niin paljon, etten lopulta erottanut niitä enää normaalista olemisesta. Ne olivat täysin kivuttomia, joten ekan varsinaisen supistuksen kyllä erotti, HUHHUH!

Ekasta alkoi supistukset aamuyöllä - päivällä taukosivat ja illalla alkoivat uudelleen, lapsi syntyi noin 24h ekoista supistuksista.
Toisesta olin vielä alkuillasta täysin tietämätön mutta puoleen yöhön mennessä jo kipeiden supistusten kanssa sairaalassa. Syntyi kuitenkin vasta noin 18 tunnin päästä ekoista supistuksista.

Esikoinen: supistukset alkoivat kahdeksan maissa aamulla, lapsi syntyi vähän ennen viittä iltapäivällä. Supistukset olivat ihan napakoita heti alusta lähtien, tiesi kyllä, että nyt on menoa. Säännöllisesti lähti heti homma käyntiin.

Kuopus: meni ihan samoin, paitsi ensimmäinen supistus tuli seitsemän aikoihin illalla ja lapsi syntyi yhden aikaan yöllä.

Muistan vielä paikatkin missä olin kun ensimmäiset supistukset tulivat :D Olivat niin selkeät heti alusta lähtien. Ja lisättäköön, että molemmat syntyivät reilusti yliaikaisina eikä ennakoivia supistuksia tullut.

Puolenpäivän aikaan alkoi epäsäännölliset supistukset, tunnin päästä alkoi säännölliset KIPEÄT supistukset ja vauva syntyi tästä reilu tunnin päästä, just ehdittiin synnärille. Eka synnytys megapitkä +14h.

Ensimmaisesta tuli ensin illalla vahan kipeempia supistuksia. Ei kuitenkaan saannollisesti, mutta tajusin, et aika lahella ollaan. Yon nukuin hyvin, ja aamu alkoi teravilla suppareilla, olivat heti saannollisia ja oli verista vuotoakin. Odottelin kotona pari tuntia, ja sairaalassa olin sit 5h ennenku synty.
Toisen kohdalla ei ollu mitaan ennakoivia kovempia suppareita. Alkoin aamusella, ei kuitenkaan ihan heti saannollisisna. Tiesin kuitenkin, et on kaynnissa. Kolmisen tuntia ehti tulla alle 10min valein, ku sit siina 17 aikaan lahettiin sairaalaan. Meni 4h ja tytto syntyi.

1.kivuttomat alkoi klo 9 aamulla,muuttuivat kipeiksi klo20 illalla,klo 12 mentiin sairaalaan ja 2.55 syntyi poika.
2.Kivuttomat alkoivat klo 15 ,muuttuivat klo 6.00 kivuliaksi ja lähdettiin sairaalaan.Klo 10 syntyi tyttö.
3.Kivuttomat alkoi klo 14,klo 18 muuttui kivuliaksi ja klo 23 syntyi tyttö.

Uusimmat

Yhteistyössä