Te, joilla useampia lapsia: kuinka paljon miehenne viettää omaa aikaa kavereidensa kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei vietä lainkaan aikaa kavereiden kanssa, sillä hänellä ei oikein ole sellaisia kavereita, joiden kanssa hän aikaa haluaisi viettää ja hän kokee, ettei hänellä edes olisi aikaa kavereille, koska hänellä on perhe, jonka parissa illat pääsääntöisesti kuluu.

Harrastuksia hänellä kyllä on ja niiden parissa aikaa kuluu viikossa noin 6-8 tuntia. Mutta muun ajan mies on kotona, mikäli hän ei ole töissä.

Itse olen hyvin samanhenkinen, kuin mitä mieheni. Kaverisuhteita pidän yllä pitkälti puhelimitse, sillä en oikein viihdy kylässä. Ennen suhdettamme miehelläni oli yksi kaveri, jonka kanssa he liikkuivat paljon yhdessä. Mutta tilanne muuttui radikaalisti siinä kohtaa, kun me saimme ensimmäisen lapsemme. Mies koki, ettei heillä oikein ollut enää sen jälkeen yhteistä jutunjuurta ja kaveruussuhde hiipui hiljalleen. Olen kysynyt, kaipaako mies sitä, että hänellä olisi kavereita työn ja harrastusten ulkopuolella, mutta ei kuulemma kaipaa.

Miehellä ei ole juuri kavereita, mutta paria kaveria tapaa kolme kertaa vuodessa. Mies omistaa kuitenkin paljon aikaa itselleen ja harrastuksilleen, joten harvoin on läsnä.

Meillä on kaksi ihan pientä, vanhempi kolmen vanha, joten kummallakaan ei kauheasti ole kaveri aikaa. Kaverit ovat pitkälti yhteisiä, ei niitä montaa ole, mutta sitäkin arvokkaampia. Kaverit käyvät siis yleensä meillä ja ollaan kaikki yhdessä tekemisissä, viimeksi tänään. Arki on sellaista hulinaa, ettei töiden jälkeen ole kovin montaa tuntia aikaa lasten kanssa touhuilla ennen nukkumaan menoa, että yleensä käytetään se aika yhdessä. Ei mua haittais jos mies haluaisi välillä kavereiden kanssa olla keskenään, mutta ei nyt kovin montaa kertaa viikossa kyllä onnistuis.

Ei kovin paljoa. Kaikki kaverit samassa elämäntilanteessa, se selittää paljon miksi noin.
Hänen kaveriporukkasa kaikilla perhearvot sellaisia että perhe tulee ykkösenä. Mutta aina kun päättävät kokoontua, aika sille löytyy aina. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta, heillä rouva aikatauluttaa elämän niin että poikain saunaillan aikaan onvähintään jjonkun siskoveljenkumminkaiman 32 vuotis ennakko synttäri suunnittelu bileiden ennakko palaveri ja miestä kaivataan lapsenvahdiksi...ja tää on toistuvaa, ei mikään yksikkötapaus.

Mutta siis kaveriporukka on yksissä about 3-4krt/vuosi, pitkän kaavan mukaan

Ihan liikaa. 2 lasta, ja huinais kyllä 24/7 jossain, jos en mitään sanoisi. Joka päivä on kuitenkin jossain useita tunteja. Välillä kyllä ärsyttää ihan tosissaan! Varsinkin jos menee menot päällekkäin, tai mies ei tulekaan ajoissa kotiin, jolloin minun menoni menee ohi/myöhästyn. Sekin ärsyttää, kun mies menee illalla lasten mentyä nukkumaan, niin meidän kahden keskeinen aika menee sitten siinä kun istun yksin kotona.

Mua ahdistaisi, jos miehellä ei olisi omia kavereita ja omia menoja. Mies käy töissä ja futistreeneissä 3-4krt viikossa ja tämän lisäksi tekee muutamana iltana juokslenkkejä. Autotallissa hänellä on kuntosalivehkeet, joiden parissa menee aina satunnaisina iltoina noin tunti. Mies kokoontuu usein kaveriporukalla jonkun luokse katsomaan jalkapalloa ja viettämään poikien iltaa. Yleensä käy myös pari kertaa vuodessa kaverin kanssa ulkomailla. Lähinnä Englannissa futiksen perässä.
Kesällä tulee joitakin mökkireissuja yms poikaporukalla. Minä taas tykkään käydä yksin shoppailemassa ja joskus tyttöporukalla baarissa. Aika paljon meillä on omia menoja ja se on hyvä.

Mä en koskaan haluaisi miestä, joka olisi liian perhekeskeinen. Omaa elämää ja omia kavereita pitää olla. Kyllä mäkin oikeastaan kerran kuussa teen jonkun pienen reissun kavereiden kanssa ja muutoin saatan olla esim. lauantaipäivän ratsastustalleilla ja arkisin illalla vaikka shoppailemassa.

[QUOTE="Takku";30044332]Mua ahdistaisi, jos miehellä ei olisi omia kavereita ja omia menoja. Mies käy töissä ja futistreeneissä 3-4krt viikossa ja tämän lisäksi tekee muutamana iltana juokslenkkejä. Autotallissa hänellä on kuntosalivehkeet, joiden parissa menee aina satunnaisina iltoina noin tunti. Mies kokoontuu usein kaveriporukalla jonkun luokse katsomaan jalkapalloa ja viettämään poikien iltaa. Yleensä käy myös pari kertaa vuodessa kaverin kanssa ulkomailla. Lähinnä Englannissa futiksen perässä.
Kesällä tulee joitakin mökkireissuja yms poikaporukalla. Minä taas tykkään käydä yksin shoppailemassa ja joskus tyttöporukalla baarissa. Aika paljon meillä on omia menoja ja se on hyvä.

Mä en koskaan haluaisi miestä, joka olisi liian perhekeskeinen. Omaa elämää ja omia kavereita pitää olla. Kyllä mäkin oikeastaan kerran kuussa teen jonkun pienen reissun kavereiden kanssa ja muutoin saatan olla esim. lauantaipäivän ratsastustalleilla ja arkisin illalla vaikka shoppailemassa.[/QUOTE]

Millaisia työpäiviä miehesi tekee? Meillä mies ei kyllä ehtisi yhtään näkemään lapsiaan jos viikossa olisi 3-4 futistreeniä ja pari juoksulenkkiä ja jokunen tunti punttista. Eikä minulla olisi yhtään aika omille jutuilleni.

Epäreilua, kun teillä on miehet niin paljon menossa ja saatte itse mennä noin paljon. Oma mies on ihan liikaa kotona ja haluaisin niin, että hänellä olisi omia menoja ja omia kavereita.

Mieheni ei vietä paljonkaan aikaa ystäviensä kanssa. Hän käy oikeastaan vain töissä, ja lopun aikaa on kotona. Pari-muutama kerta vuodessa tapaa ystäviään illanvieton merkeissä. Me viihdymme kyllä todella hyvin yhdessä.

[QUOTE="Takku";30044332]Mua ahdistaisi, jos miehellä ei olisi omia kavereita ja omia menoja. Mies käy töissä ja futistreeneissä 3-4krt viikossa ja tämän lisäksi tekee muutamana iltana juokslenkkejä. Autotallissa hänellä on kuntosalivehkeet, joiden parissa menee aina satunnaisina iltoina noin tunti. Mies kokoontuu usein kaveriporukalla jonkun luokse katsomaan jalkapalloa ja viettämään poikien iltaa. Yleensä käy myös pari kertaa vuodessa kaverin kanssa ulkomailla. Lähinnä Englannissa futiksen perässä.

Mä en koskaan haluaisi miestä, joka olisi liian perhekeskeinen. Omaa elämää ja omia kavereita pitää olla. Kyllä mäkin oikeastaan kerran kuussa teen jonkun pienen reissun kavereiden kanssa ja muutoin saatan olla esim. lauantaipäivän ratsastustalleilla ja arkisin illalla vaikka shoppailemassa.[/QUOTE]

Oletteko te koskaan yhdessä perheenä? Lasten kanssa siis. Ja koska miehesi viettää aikaa lasten kanssa?

Kuulostaa kamalalta, onneksi ihmiset ovat erilaisia. Mulle omat ystäväni ovat tosi tärkeitä ja mies näkee myös omiaan säännöllisesti (mutta ei kauhean usein), silti perheeni on parasta maailmassa ja eniten tykkäämme viettää aikaa yhdessä. Meille molemmille on myös hyvin tärkeää viettää paljon aikaa lasten kanssa, eihän tuolla tahdilla monina päivinä näe heitä kuin vilaukselta.

käy pari kertaa kuussa kaverin kanssa esim.leffassa,lätkäpelissä..kerran vuoteen kesällä viettää viikonlopun kavereitten kanssa mökillä yms ja parin kuukauden välein käy baarissa/kattoo jonkun keikan

Pari kertaa viikossa urheilee / harrastaa kavereiden kanssa. Juhlimassa käy harvemmin,ehkä pari kertaa vuoteen.
Mun mielestä saa olla kavereiden kanssa niin paljon kuin haluaa, kiva saada rentoutunut meis sitten kotiin.
MUTTA mies on oman alansa ammaattilainen ja työpäivän jälkeen on jono pihalla vaatimassa palveluksia mieheltä.Siihen sanoin tiukan EIN. Töiden jälkeen tehdään kotihommia,harrastetaan jne.
Ei tehdä ilmaiseksi palveluksia muille, niistä palveluista voivat maksaa esim.alan yrittäjille.,..

Mieheni ei juurikaan vietä aikaa kavereidensa kanssa muuten kuin harrastuksensa merkeissä. Ja harrastamassa käy sellaiset pari kertaa viikossa, parisen tuntia kerrallaan. Muuten vietämme vapaa-ajat yhdessä perheenä.

Aika vähän viettää kavereidensa kanssa aikaa, sillä on muutoinkin jo omasta perhearjesta työnsä vuoksi paljon poissa, niin mieluusti - ei ole valittanut! - viettää sen vähäisen ajan meidän kanssa. En kyllä ole ikinä esteenä ollutkaan, jos haluaa lähteä istumaan iltaa baariin tai jonkin toiminnan parissa kavereidensa kanssa, aina on saanut mies mennä, jos itse sitä on tahtonut.

Ajanvietosta jos puhutaan ihan viihteellä käynnistä, niin 3-5 kertaa vuodessa. Harrastuksissa käy kaksi kertaa viikossa parisen tuntia.

Työjutut ja -reissut sitten syövät aikaa :headwall:

Harvoin.. Ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Töissä näkee työkavereita ja yleensä kotipihalla käy moikkaamassa naapureita, mutta muuten ei nää oikein kavereita. Sillonkin on 2h poissa jos sitäkään. Saisi nähdä useammin.

Yhteistyössä