Te, joilla vaan peruskoulun paperit..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Itselläni elämässä on ollut tärkeämpiäkin asioita kun ammatin hankkiminen. Kuoleman jälkeen kun sillä ei ole mitään merkitytstä millaiset paperit kenelläkin oli taskussa.

Mutta siihen kuolemaa edeltävään elämään sillä voi kyllä olla jotain vaikutusta, positiivistakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Itselläni elämässä on ollut tärkeämpiäkin asioita kun ammatin hankkiminen. Kuoleman jälkeen kun sillä ei ole mitään merkitytstä millaiset paperit kenelläkin oli taskussa.

Mutta siihen kuolemaa edeltävään elämään sillä voi kyllä olla jotain vaikutusta, positiivistakin. :)

Voi toki olla, yhtälailla kun sitä negatiivista vaikutusta. Tunnen ihmisiä joilla useampaan ammattiin paperit taskussa, mutta mikään niistä ei oikein huvita heitä. Sitten tuskaillaan opintolainojen maksujen kanssa yms. Joten itse en ole tuntenut tarvetta hankkia ammattia johon mulla ei riittäisi 100% intressejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Voi toki olla, yhtälailla kun sitä negatiivista vaikutusta. Tunnen ihmisiä joilla useampaan ammattiin paperit taskussa, mutta mikään niistä ei oikein huvita heitä. Sitten tuskaillaan opintolainojen maksujen kanssa yms. Joten itse en ole tuntenut tarvetta hankkia ammattia johon mulla ei riittäisi 100% intressejä.

Tuokin on hyvä näkemys =) Ainakaan kouluttautuminen alalle, jolle ei edes tunne mielenkiintoa, ei ole järkevää.

menin amikseen peruskoulun jälkeen, 1,5vuoden jälkeen äitiyslomalle, sit 2kk kotihoidontuella, ja toinen äippäloma perään. nyt oon kotona sen aikaa kun hyvältä tuntuu, mutta korkeintaan sen 3v ja sit takas koulun penkille. samaisesta koulustahan minä valmistun ja se on varma, vaikka on vähän venähtänyt! =)

Ya:n jälkeen menin lukioon, koska en päässyt haluamaani kouluun. Tiesin jo silloin etten kävisi lukiota kuin vuoden, sit muualle. En lukion jälkeenkään päässyt haluamaani kouluun, joten menin paikalliseen amikseen. Ei ollut yhtään motivaatiota opiskella, eikä amiksen jälkeisessä yksityiskoulussakaan ( maksoikin maltaita, enkä halunnut ottaa lisää opintolainaa). Tuon jälkeen olin vähän aikaa tekemättä mitään, tapasin nykyisen mieheni, menin töihin ( sekalaisiin sellaisiin), tuli lapsia. Nyt kyllä tuntuu että olisi mukavaa opiskella kun on motivaatiota ja tullut tätä elämänkouluakin nähtyä ja opittua asioita kantapään kautta, mut ku mä en tiedä MITÄ mä haluaisin opiskella....:( En sitten millään.

Yhteistyössä