Te, joilla vanhimmat lapset olleet jo reilusti kouluikäisiä tai vaikka jo teini-ikäisiä kun olette alkaneet odottaa nuorinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
lasta, missä vaiheessa ja miten kerroitte isommille lapsille asiasta? Miten he ottivat uutisen vastaan? Iloisina, hämmentyneinä vai miten?
Esiintyikö "yök, meidän vanhukset on tehneet sitä.."-asennetta?

Minulla ja pikkuveikalla on 18 vuotta ikäeroa ja äiti kertoi joskus kolmannella kuulla kun oli että "meitä on sitten kohta yks enemmän". Ja fiilikset oli kyllä aikalailla negatiiviset alkuun *hävettää myöntää* mutta se on voinut johtua ihan siitäkin että nuorempia sisaruksia oli valmiiksi jo kaksi..

Tais olla joskus neljännellä kuulla. Alkuun oli "voi ei...", "ei kai..." kommentteja pitkään (teineillä on siis pikkusisaruksia). Mutta kun vauva syntyi molemmat halunneet sylitellä ja hoitaa.

Meillä oli kolmosten ja nelosen välillä ikäeroa 6 vuotta ja esikoisen ja nelosen välillä ikäeroa 11 v.
Ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, hienosti ottivat pienen tyttösen vastaan.
Mitään mustisjuttua ei tullut.
Samoin kuin 2 vuoden päästä syntyi vitonen, ikäeroa nuorimmalla ja vanhimmalla oli se 13 v ja kolmosten ja vitosen välillä ikäeroa 8 v.
Todella hyvin ottivat vastaan vaavelin.

Ovat vielä kyselleet, tuleeko lisää lapsia-vanhin poika joka täyttää 16 sanoi jopa että tehkää nyt hän ja tyttöystävä voivat hoitaa sitä!!

:heart:

Mutta meillä puhutaan muutenkin todella paljon ja suoraan asioista ja musta tä nämä vauvauutiset on olleet kaikille tosi iloisia uutisia!

Minulla on nuorempia sisaruksia ja olen ollut heidän syntyessään 11-18v ja minä olin jo silloin täysin hurmaantunut vauvoista, joten olin vain onnesta soikeana, kun sain hoitaa pieniä. Ja hoidinki paljon. Mutta ikinä en miettinyt, että miten ne on tehty. Aattelin varmaan, että niitä vaan tulee. :laugh: :laugh: :saint:

Meillä 11- ja 12- vuotiaille kerrottiin sitten kun oli istukkatutkimuksen tulokset tulleet. Viikkoja taisi olla joku 12.

Olivat jo pidempään toivoneet pikkusisarusta ja olivat todella iloisesti yllättyneitä uutisesta. Me kun oltiin jo sanottu, ettei enempää lapsia meidän perheeseen tule. Ja vieläkin tuo pikkusisarus on todella tärkeä ja rakas. Sitä eivät ainakaan ääneen ihmetelleet, että miten se on mahdollista? =)

Jossain kohtaa viikolla 10 ehkä.

Ei meillä mitään ihmettelyä tai paheksuntaa esiintynyt, innoissaanhan nuo pojat olivat pikkuveljestä ja -siskosta. Ja teinit siis olivat taaperon syntyessä 11, 13 ja 15 ja iltasarjan täydentäjän tullessa 13, 15 ja 17.