Te, joilla yhteishuoltajuus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jobhunter harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jobhunter harmaana

Vieras
Miten teillä on lapset ollu lasten isän kanssa?

Meillä tulee oleen viikko ja viikko.

Lisäkysymys: Miten lapset on sopeutunu, ovatko paljon ikävöineet ja oletteko itse ikävöiny ja miten ootte saanu sen viikon kuluun selväpäisenä??

Meillä ei toiminut tuo viikko ja viikko systeemi. Lapset menivät sekaisin että minne mennään ja koska tullaa, missään ei ollut kotia. Kun olivat minun kanssa, meni muutama päivä toipua isästä ja sitten taas toisinpäin. Lapset olivat varmasti liian pieniä tuollaiseen hommaan.
Koska olemme kohtalaisissa väleissä ex-miehen kanssa, teimme niin että lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu ja aina keskiviikkoisin. Asumme kilometrin päässä toisistamme joten homma hoituu.

Meillä on mulla 5 lasta ja miehellä 4 lasta.
Joka toinen viikonloppu vaihdetaan lapset ja joka kuukauden ekana viikonloppuna vuoroin perään otetaan kaikki lapset että saavat olla yhdessä.

Meilläkin yhteishuoltajuus, ja muksut isällään joka toinen vkoloppu, välillä toi väli pitenee, nytkin menee yhteensä kk etteivät näe isäänsä.. Lapset on tohon ihan hyvin sopeutuneet, vaikkakin tapaamiset on nyt alkaneet takkuilla..

Alkuperäinen kirjoittaja Maarit:
Meillä ei toiminut tuo viikko ja viikko systeemi. Lapset menivät sekaisin että minne mennään ja koska tullaa, missään ei ollut kotia. Kun olivat minun kanssa, meni muutama päivä toipua isästä ja sitten taas toisinpäin. Lapset olivat varmasti liian pieniä tuollaiseen hommaan.
Koska olemme kohtalaisissa väleissä ex-miehen kanssa, teimme niin että lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu ja aina keskiviikkoisin. Asumme kilometrin päässä toisistamme joten homma hoituu.

No meillä tulee oleen just sen takia viikko ja viikko, että tulee rutiini siihen hommaan. Olettaisin, että enempi ne olis pihalla, jos ne olis vaan joka toinen viikonloppu ja joskus viikolla.

Ja tottakai ne tulee miehen viikolla käymään päivisin, jos miehellä jotain menoo ja toistepäin.

Hommaan lapsille kaikki vaatteista ja kengistä lähtien mun kotiin, ettei tartte mitään kasseja pakkailla, kamalalta se tuntuis muutella ees taas.

Miksi sitten kysyt kokemuksia jos ne eivät sinua miellytä? Meillä ei myöskään kasseja pakkailtu, vaatteita ja muita tavaroita oli ylikyllin jaettavaksi. Toivottavasti teillä homma toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joka toinen viikonloppu vaihdetaan lapset ja joka kuukauden ekana viikonloppuna vuoroin perään otetaan kaikki lapset että saavat olla yhdessä.

Siis teillä yhteisiä lapsia 9? Miten lapset ovat sopeutuneet "erotukseen"?

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä yhteishuoltajuus mutta lapset isällään joka toinen vloppu ja 1 ilta viikolla.

Ompa vähän, siis ei pahalla.

niin on tavallaan mutta pääasia että se ottaa niitä. =)

Ok. :)

Meillä on miehen kaa selvää, että lapset menee "puoliks". Se kun tykkää olla lasten kaa ja pääsee nykyään suht aikasin töistäkin. Mulle on tärkeetä, että isälle on tärkeetä osallistua lastensa elämään paljon eronkin jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Maarit:
Miksi sitten kysyt kokemuksia jos ne eivät sinua miellytä? Meillä ei myöskään kasseja pakkailtu, vaatteita ja muita tavaroita oli ylikyllin jaettavaksi. Toivottavasti teillä homma toimii.

Miten niin ei miellytä?
Kysyin kokemuksia ja etenkin tosta viikko ja viikko systeemistä, mutta tottakai muutenkin yleisesti yhteishuoltajuudesta.

En tiedä miten käytännössä lähtee toimiin meillä, siis lasten kannalta. Toivottavasti hyvin. Viikot menee nopeesti, kun mies töissä ja lapset hoidossa/koulussa. Silleeen luulisin, etteivät ehdi paljoo ikävöidä, kun isi on muutenkin ollu elämässä mukana.

Siis tää ei oo mitään naljailua ketään kohtaan, itekseni tässä mietin vaan näitä juttuja, kun tietenkin hiukan huolestuttaa näin etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis teillä yhteisiä lapsia 9? Miten lapset ovat sopeutuneet "erotukseen"?

Juu,9 lasta.
Aika huonosti,lapset tuntuvat ikävöivän minua paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
meillä yhteishuoltajuus mutta lapset isällään joka toinen vloppu ja 1 ilta viikolla.

joo-o..no jos toi on vähän niin mitäs meillä on kun on yhteishuoltajuus ja lapsi ei ole isällään koskaan

No miks on yhteishuoltajuus, jos lapsi ei ole isällään koskaan? Surullista...

Meillä on miehen kaa selvää, että lapset menee "puoliks". Se kun tykkää olla lasten kaa ja pääsee nykyään suht aikasin töistäkin. Mulle on tärkeetä, että isälle on tärkeetä osallistua lastensa elämään paljon eronkin jälkeen.

no juu. no onnistuuhan tommonen jos asuu lähellä. meillä välimatkaa jotain 30km ja lapset ku menee tarhaan ja kouluun niin ne joutuu lähteä siletä tosi aikaisin aamulla ja niitten isä aloittaa työt jo viimeistään klo 7. joten niitten olis silti pakko tulla tänne ensin.

joo-o..no jos toi on vähän niin mitäs meillä on kun on yhteishuoltajuus ja lapsi ei ole isällään koskaan

no jos niin on päätetty ja toinen ei suostu allekirjoittaa. ja yhteishuoltajuushan tarkoittaa vaan että molemmat saa päättää asioista ja tarvii molempien allekirjoitus esim. kun hakee passia. ei se velvoita tapaamasta. ;)

no juu. no onnistuuhan tommonen jos asuu lähellä. meillä välimatkaa jotain 30km ja lapset ku menee tarhaan ja kouluun niin ne joutuu lähteä siletä tosi aikaisin aamulla ja niitten isä aloittaa työt jo viimeistään klo 7. joten niitten olis silti pakko tulla tänne ensin.

Siis joo, muutan samaan kaupunkiin ja likka jatkaa samaa koulua ja pienemmät samaa hoitoa. Pari kilometriä tulee oleen välimatka, ellei vähemmän, vielä en tiedä mistä saan kämpän.

no jos niin on päätetty ja toinen ei suostu allekirjoittaa. ja yhteishuoltajuushan tarkoittaa vaan että molemmat saa päättää asioista ja tarvii molempien allekirjoitus esim. kun hakee passia. ei se velvoita tapaamasta. ;)

ok. :)

Ja kannattaa varautua siihen, ettei asiat tule aina sujumaan ruusuisesti. Meilläkin tapaamissopimus tehty periaatteella, et isällä on oikeus tavata lapsia useammin, niin etten mä pysty sitä estämään. Mut valitettavasti tota ei tunnu enää pahemmin kiinnostavan nähdä lapsia, eikä sen puoleen lapsetkaan sinne innoissaan ole menossa. Tämä ei sit tarkoita sitä, et kaikilla menis yhteishuoltajuus pyllylleen, tarkoitus oli vaan varoittaa siitä, mitä muille on käynyt..

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Ja kannattaa varautua siihen, ettei asiat tule aina sujumaan ruusuisesti. Meilläkin tapaamissopimus tehty periaatteella, et isällä on oikeus tavata lapsia useammin, niin etten mä pysty sitä estämään. Mut valitettavasti tota ei tunnu enää pahemmin kiinnostavan nähdä lapsia, eikä sen puoleen lapsetkaan sinne innoissaan ole menossa. Tämä ei sit tarkoita sitä, et kaikilla menis yhteishuoltajuus pyllylleen, tarkoitus oli vaan varoittaa siitä, mitä muille on käynyt..

Kyllä varmasti ongelmia tulee. Toivon totisesti, ettei me vedetä lapsia meidän ongelmiin, siis lähinnä, ettei mies kiristä lapsilla. Uskosin, ettei tee niin.

Just sanoin sille, ettei sitten soittele mitään huora-juttuja kännissä tai muutenkaan tuu mitään katkeruutta. Se pyhästi lupas ja me ollaan tosi rauhassa kirjotettu eropaperit, omaisuudesta sovittu jne.

Onneks puhutaan miehen kaa ihan arkipäivän asioista, ettei ilmapiiri oo ihan tulehtunu. Ei tää muuten toimiskaan, siis tää, että etsin rauhassa kämpää, ei ole kiire muuttaa (vaikka olis parasta vaikka heti, jos totta puhutaan).

Oho, tulipas auettua...

no niin on mustakin..isä ei vaan ota..käy katsomassa sitä päivittäin melkein mutta en tajua..pitkä juttu..ei suostu yksinhuoltajuuteen enkä todellakaan tajua että miksi..mitta sen verran täysi että kohta haen sitä