te joille hormooni kierukka ei ole sopinut ja olette siksi sen poistattaneet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja härpätinvärkissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

härpätinvärkissä

Vieras
mitä oireita teille siitä tuli?

itse olen alkanut miettimään johtuukohan kaikki oireeni kierukasta ja kannattaakohan se poistaa. kierukka on nyt kohta 2v ollut

ekan 1v aikana paino tippui 10kg ja sen jälkeen ei ole noussut vaikka mitä olen syönyt
hiukset tippuu päästä
pahoinvointia
epäsäännöllinen kierto
alamahaa nipistelee ja kramppaa välillä todella kovasti
vatsa aina puolet kierosta aivan turvonnut ja rinnat kipeät jatkuvasti.

mitähän vielä..
kaikki verikokeet on otettu ja missään ei näy mitään.

no siis mullehan ei mikään hormoonilääkitys sovi.. mut kierukka jouduttiin poistamaan epäsäännölisen kierron takia..oisinko pitäny sitä miltei pari vuotta ja yritettiin saaha kiertoa keltarauhashormoonin avulla normaaliksi, mutta ei se mitään auttanut..

mulla mirena oli ja tuli melkein akne ja tiputteli jatkuvasti.
nyt on ollut poissa yli vuoden ja vieläkin nyppylöitä vaikkei enään mitään aknea onneksi. harmittaa vaan kun laitoin koska aiemmin mulla ei olut näppylöitä

Ihan ekaks rinnat kasvoivat, josta olin tietty tyytyväinen. Mut sitten alkoi paino nousta. 2 kk:ssa tuli painoa 8kg. Koko ajan oli tiputteluvuotoa, kuukautiset tulivat vaikkakin niukempina. Alavatsa turposi. Munasarjoihin tuli isoja kystia. Seksihalut hävisivät. Orgasimin saaminen oli vaikeampaa. Mieliala laski. Musta tuntu, että se kuukautisvuoto, jonka olisi pitänyt tulla, meni jonnekin "säilöön". Kohdun limakalvo oli koko ajan paksu.

Kierukka oli 10kk (paino nousi sinä aikana 10kg vaikka lisäsin liikuntaa ja söin kevyesti) ja sitten se poistettiin.Samantien, kun se otettiin pois, tuntui, että vatsan ympärillä oleva kiristävä vanne olisi auennut. Mä en tuntenut "vannetta" kierukan ollessa paikoillaan, mutta semmonen epämääränen tunne oli koko ajan vatsan seutuvilla. Mulla alkoi muutaman tunnin kuluttua poistosta tosi voimakas vuoto, joka kesti 10 päivää. Sen jälkeen menkat ovat olleet todella runsaat, jota ne ei ennen kierukkaa olleet. Se "säilössä" ollut vuoto tuli sitten triplamääränä pois. Pelkäsin, että kierukka olisi tehnyt vahinkoa enkä tulisi raskaaksi, mutta ei onneksi ollut tehnyt ja raskauduin ihan yhä helposti kuin ennenkin.

Nyt on ehkäsy taaksejäänyttä elämää. Miehelle tehtiin vasektomia eikä tarvitse enää huolehtia.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
no siis mullehan ei mikään hormoonilääkitys sovi.. mut kierukka jouduttiin poistamaan epäsäännölisen kierron takia..oisinko pitäny sitä miltei pari vuotta ja yritettiin saaha kiertoa keltarauhashormoonin avulla normaaliksi, mutta ei se mitään auttanut..

mulla sama, söin keltarauhashormonia koska kierto epäsäännöllinen ja vuotoja ennen kuukautisia ja kuukautisten jälkeen ja oikeastaan melkein kokoajan vuotja, nyt koita olla taas ilman lääkitystä

mitä sulle kierukan jälkeen laitettiin ehkäisyksi?
kerrotko hiukan sun jutuista, kiitos :)

Yhteistyössä