te joille on tehty sektio! kuinka kauvan viivyitte sairaalassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä olin reilun viikon, olisko ollut 8 päivää. Poika kun joutu teholle niin sitäkin siellä odoteltiin että saan viereeni ja opettelemaan imetystä ja muutenkin hoitoa.

Olin todella pettynyt imetyksen aloituksen opastuksessa mikäli vauvaa ei saakkaan vierihoitoon heti! Kukaan ei kertonut kuinka pumppua käytetään tai kuinka usein sitä pitäisi sitten tissejä venksutella etä maito nousisi. Myöskin kun olin crp arvot yli 300:ssa raahautunut kansliaan useamman päivän joku mainitsi että sen pumpun saa myös omaan huoneeseen. Itse en meinannut päästä edes katsomaan poikaa (lääkärit kun kielsivät! ) niin pyörätuolilla olikin kätevää yrittää saada niitä painavia laitteita käden ulottuville. Sitten kun vaatimalla vaadin 40 asteen kuumeessa, sektiosta ja kohtutulehduksesta sekaisin jonkun kertomaan selkokielellä niin tulivat. Kannattaa ottaa huomioon että jos on suunniteltu sektio niin oma kunto voi olla huomattavasti heikompi kuin tavallisen synnytyksen jälkeen.

Kysy vaan jos haluat lisä tietoa.

ensimmäisestä olin 5vrk (maito ei noussut kunnolla aiemmin) ja toisesta olisin päässyt 2vrk:n jälkeen kotiin, mutta vauva todettiin keltaiseksi ja jouduimme sen takia lojumaan siellä tarkkailtavana 5vrk.

8 pv. Elämäni kauhein kokemus oli esikoisen syntymä. Suunniteltu sektio, mutta tuli komplikaatioita, sisäinen verenvuoto, verensiirto ja uusintaleikkaus.. En pystynyt liikkumaan juurikaan enkä hoitamaan lastani sairaalassa, ja olin todella kipeä vielä monta kuukautta. Sektio on ehkä pahin kauhuskenaario mitä voin kuvitella tapahtuvan.

Yhteistyössä