te joille tehty sektio...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aniida

Aktiivinen jäsen
08.02.2007
1 293
0
36
..niin onko kaikki lapset syntyneet sektiolla?

mulle tehtiin tän ekan kanssa kun ei mahtunukkaan 35h ponnistusten jälkeen tulemaan (tytön mitat oli kyllä 52cm ja 4380g). Mietityttää vaan että tehdäänkö kaikkien kanssa sektio täst edes päin vai joudunko sitten joskus taas ensin yrittämään 35h ennen kun mennään sektioon. voinko siis valita vai joudunko ensin aina yrittämään alateiste.

mua ei siis se alateitse yrittäminen haittaa, pelottaa vaan kun tavallaan turhaan kestin niitä 10min ja sitten lopulta 5min välein supisteluja yms niin kauan ja kohdun suu oli leikkauspäätöksen tultua vain 5cm auki...

Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, kun kohdunsuu jämähti 4 cm:iin. Ei mun tarvinnu montaakaan tuntia kitua, kun lääkärit päättivät leikata. Seuraavat kaksi syntyivät alateitse ilman mitään ongelmia. Tämä kuopuskin syntyi lopulta kiireellisellä sektiolla, ja tästä eteenpäin mahdolliset tulevat lapseni syntyvät sitten automaattisesti sektiolla.

Ensimmäinen syntyi pitkittyneen ponnistusvaiheen vuoksi sectiolla ja toista laitettiin yrittämään alakautta n. 8h:n ajan. Ja eihän sekään sieltä tullut, joten leikkaussaliin kärrättiin. Ihan turha oli yrittääkkään, mutta tämä on käsittääkseni käytäntö. Kolmas sectio olisi sitten varma.

Molemmille tehtiin sektio, tosin eri syistä (ekalla sydänaanet laski ja toinen ei laskeutunut). Seuraavat sektioidaan automaattisesti.

Ekan sektion jälkeen toisen kanssa kyllä yritettiin alatiesynnytystä, olin sairaalassa supisttusten kourissa kai 8 tuntia ennen leikkauspäätöstä.

eli siis ei saa valita jos yksi sektio takana?

onko muilla näin pitkiä "synnytysaikoja" kun mulla josta sitten päädyttiinkin sektioon?

Kun musta 35h tuntuu aika pitkältä kun vertaa näihin kahdeksaan tuntiin tms...la illasta maanantai aamun ponnistelin lasta ulos. kolme epiduraalia sain koska ponnistutti niin hirveesti, mutta eivät leikanneet kun lapsella kuulemma oli kaikki hyvin, tuntui ettei musta silleen välitettykkään. kaksi tuntia oli su päivällä niin ettei supistanut niin kaikissa papereissa lukee synnytyksen kesto 14h, mutta onhan se vähän väärin kun se edellinen yö ilman sitä takoa ponnistutti koko ajan tasan 10min välein ja myöhemmin jopa 5 minuutin. sitten sen tauon jälkeen koko ajan 5 minuutin välein.

mua on nimittäin alkanut vasta näin myöhemmin pelottamaan tää, olin niin poikki synnytyksen jälkeen etten tajunnu edes peltätä tai ajatella kestettyä kipua? nyt vaan myöhemmin ihmetyttää että mikseivät aikasemmin leikanneet.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 09:40 Aniida kirjoitti:
eli siis ei saa valita jos yksi sektio takana?

onko muilla näin pitkiä "synnytysaikoja" kun mulla josta sitten päädyttiinkin sektioon?

mua on nimittäin alkanut vasta näin myöhemmin pelottamaan tää, olin niin poikki synnytyksen jälkeen etten tajunnu edes peltätä tai ajatella kestettyä kipua? nyt vaan myöhemmin ihmetyttää että mikseivät aikasemmin leikanneet.

Mulla jäi myös synnytyspelko, vaikka aika ei ollut noin pitkä, eli n.12h+5h ponnistus, mutta todellakin jäi pelko alakautta synnyttämistä kohtaan, kun jäi jotenkin sellainen tunne, että ei sieltä mitään pysty tulemaan, kun ensimmäinenkään ei tullut. Toisen kohdalla tuon 8 tunnin yrityksen jälkeen pääsi helpotuksen itku, kun kerrottiin, ettei se sieltä tule ja lähdettiin leikkaamaan. Mulla oli kaksi lääkäriä tekemässä tuota arviota ja toinen olisi vienyt synnytyssaliin (osastolta) ja toinen leikkaussaliin. Onneksi päädyttiin sektioon, sillä edellinen sectioarpi oli vaarassa revetä...

Ensimmäinen päätyi sektioon kun ensimmäisistä säännöllisistä supisteluista oli kulunut 25h. Kerkisin saamaan moneen otteeseen kyllä epiduraalilisäyksen. Syynä oli tarjontavirhe ja sydänäänten lasku.

Toista halusin yrittää normaalisti alateitse kun oli röngtenillä katsottu että mahtuu tulemaan. Mutta päätyi sitten saman kaavan mukaan sektioon.

Pitää vaan itse sanoa mitä toivoo. Kyllä multakin kysyttiin toivomuksia synnytystavan suhteen.

Mulla ekaa odottaessa tuli raskausmyrkytys. Jouduin pariksi viikoksi sairaalaan. Myrkytys paheni niin jouduin kiireelliseen sektioon 36+6 viikolla. Toisen piti syntyä alakautta. Jouduin käynnistykseen 42 rv. Sydänkäyrään tuli notkahduksia vauvalla niin päädyttiin sektioon. Kaksi muutakin lasta ovat syntyneet sektiolla (suunnitellut).

Mulla 3 sektiota. Ensimmäistä yritettiin alakautta 22 tuntia. Synnytys oli kuulemma pysähtynyt ja lapsi tulossa leuka edellä joten tehtiin hätäsektio. Toisen kanssa mittasivat lantion ja päädyttiin sektioon. Kolmas synnytetään automaattisesti sektiolla et alakautta se olisi suuri riski parin sektion jälkeen synnyttää..
Ainakin ne tekee toisen kanssa sen synnytystapatutkimuksen ja jos sua hirveesti pelottaa ja ekasta jääny huonot kokemukset niin varmasti sua kuuntelevat!

Yhteistyössä