te jotka asutte ahtaasti lapsilukuun nähden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ollaan aina asuttu ahtaasti ... ok talokin kun ostettiin niin kun ei olla totuttu isumaan avarammin niin tuli ostettua liian pieni ok talo .. tänne on tavaraa kertynyt nurkkiin mutta toistaseks ollaan kyllä mahduttu näinkin :)

Kyllähän sitä häpeää ja ongelmia saa itselleen kasattua vaikka mistä. Minusta suurempi häpiä on se, että ei katso kunkin lapsen omaa kotia soveliaaksi paikaksi viedä kavereita. Olen tyytyväinen, että lapsuuteni vietettiin pienissä tiloissa, joita en tajunnut hävetä ja kavereitakin kävi toisinaan. Olimme ja olemme hyvin läheiset perheeni kanssa.

Se on mun mielestä enemmän asennekysymys että mikä on riittävästi tilaa. JOllekin yhden lapsen kanssa kolmiossa asuminen on jo tuskaa, toiselle ei.

Me asutaan 3 lapsen kanssa 80neliön kolmiossa ja on mahduttu ihan hyvin. Olemme ostamassa 4h+k, ehkä noin 100m2 kokoisen asunnon. Siinä sitte aiomme asua hamaan tulevaisuuteen. Mä en ottais jotain 200 neliön asuntoa vaikka ilmaiseksi saisin, se olis liian avara.

Meidän nelihenkinen perhe on asunut pitkään tässä kaksiossa. Neliöitä on vähän päälle 60, mutta pohja on hyvä. Molemmat lapset on poikia ja heillä on ollut makuuhuone käytössä. Meidän aikuisten sänky on olkkarissa. Säilytystilaa on vähän, mutta se ei ole ongelma, kun pitää tavaramäärän kurissa.

Meidän piti vaihtaa asunto isompaan esikoisen syntymän jälkeen, mutta työpaikkani meni alta ja siitä suunnitelmasta piti luopua. Hyvin olemme tähän mahtuneet, lasten kaveritkin ovat viihtyneet hyvin. Yökylässä on ollut kaksikin vierasta lasta samaan aikaan eikä se ole ollut ongelma.

Rahatilanteen parannuttua lapset saivat päättää, että a) vaihdetaanko isompaan asuntoon vai b) reissaillaan ympäri maailmaa ja säästetään lapsille opiskelurahat. Kauaa eivät miettineet, kun valitsivat vaihtoehdon b.

Vanhempi lapsista on jo muuttanut pois kotoa. Edelleen me kaikki olemme sitä mieltä, että päätös pysyä tässä asunnossa oli hyvä.

Yhteistyössä