Neutraalin värisiä perusvaatteita tuli ostettua ennen synnytystä. Uudelle tulokkaalle ei paljoa tartte ostaakaan, jos tulee tyttö niin punaista löytyy jo kaapista
oota neljättä ja emme tiedä kuka tulee, ei oo aikasemminkaan tietty. neutraaleita vaatteita ja kaupat on täynnä kuteita ja lahjaksi kyllä saa. lisäksi vauva kasvaa niin äkkiä, että kaupassa toki ehtii kävyä
Itse ostin raskausaikana kuopukselle muutaman vihreän, valkoisen ja keltaisen sävyisen vaatteen, kun emme halunneet selvittää sukupuolta etukäteen ja esikoisen jäljiltä löytyi iso kasa vaaleansinisiä vaatteita.
Kun kuopus oli noin viikon ikäinen, mies tuli kauppareissulta mukanaan kassillinen punaisia mekkoja, bodyja, sukkiksia, housuja ym. Oli kuulemma mennyt katselemaan lastenvaateosastolle ja villiintynyt ostamaan sit kaikkee ihanuuksia Ja paljon saatiin lahjaksikin. Itse rupesin ostelemaan kuopukselle vaatteita vasta ristiäisten jälkeen.
Eihän se vauvalle ole vaarallista vaikka tytöllä on sinistä ja pojalla punaista. Itselläni on kolme tytttöä ja vaatteita kuluu sen verran hyvin, että olen ottanut saadessani vastaan poikienkin vaatteita. Hyvin ovat tytöttyneet vaikka pitävät välillä poikien vaatteita, keijut ja prinsessat ovat in. Tosin ihan mekkoja ei vielä kannata ostaa.
Mä ostin aika vähän ennen muksun syntymää vaatetta.Sukulaiset kyllä hankkivat enimmäkseen sinisiä vaatteita kun olivat niin varmoja että poika tulee. ( mahani muodosta ). Mutta kuinkas kävikään,tyttö sieltä putkahti,nykyään kyllä sitten tulee prinsessamekkoa sun muuta "tyttöjen värisiä" vaatteita. =)
Mä en ole niin tarkka onk tytöl punaista vai sinistä päällä.Omistaa hän tälläkin hetkellä tumman siniset kurahousut jotka on ahkerassa käytössä :saint: