Te jotka ette syö sitä puolta kiloa kasviksia päivässä, kertokaapa sitten mitä te syötte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystävällisesti kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
leipää tulee aivan liikaa puputettua, miten itse saat puoli kiloa päivässä täyteen?

Joka aterialla tuoretta kasvista, salaattia, wokkikasvikset ovat maukas lisuke. Hedelmiä, hedelmiä, hedelmiä. helppoa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
leipää tulee aivan liikaa puputettua, miten itse saat puoli kiloa päivässä täyteen?

Joka aterialla tuoretta kasvista, salaattia, wokkikasvikset ovat maukas lisuke. Hedelmiä, hedelmiä, hedelmiä. helppoa!

olet varmaan oikeassa. hävettää kyllä myöntää, miten huonolle tolalle minun, entisen kasvissyöjän, kasvisten syönti on mennyt...

No jos yksi omena on 100-150g ja tomaatti 80-120g painoltaan niin aika nopeasti tuo minulla tulee.

Esim aamuisin menee leivän päällä kokonainen tomaatti ja samanverran kurkkua (yht siis noin 200g) ja salaattai lounaalla menee 2-3dl, joka painaa vähintään sen 200g ja välipalaksi syön omenan (100g) ja illasta vielä kotona esim kanaa+riisiä niin wokkaan siihen sellaisen pakastekasvispussin siitä mun osuus on 100-200g. Ja iltapalaksi saatan södä vielä marjoja pakkasesta eli vielä lisää 100-200g.

Yhteensä tuosta tulee 700-900 grammaa kasviksia. Eli reippaasti yli suosituksen. Kauhean vaikea ajatella miten jollain ei tulis edes puoltakiloa, mitä te sitten oikein syötte :)

Etkö laita leivän päälle mitään vihanneksia, salaattia, tomaattia, paprikaa, kurkkua tms? Sillä saa jo paljon syötyä kasviksia eikä tarvi välttämättä leivästä luopua.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Varmaan sitten niitä eineksiä: nakkeja, lihapullia ja ranskalaisia...

Mutta ei kai kukaan pelkästään niitä syö aterialla vai syökö? Kyllä meilläkin saattaa olla nakkeja ja ranskalaisia mutta kun lisäksi tehdään salaattia ja täytän sillä puolet lautasesta niin kasvisten osuus on jo aika suuri.

miten itse saat puoli kiloa päivässä täyteen?

Paprikan kokoinen pala kukkakaalia painaa 220g, se menee helposti, kun katsoo telkkaria. 3 tomaattia 230g. Siinä olisi jo 450g. Siihen päälle esim pari porkkanaa, salaattia, lanttua, paprikaa jne. Sitten vielä hedelmät ja marjat. Helppoa, edullista ja terveellistä :)

hedelmien popsiminenhan lihottaa. en voi sappivaivan takia syödä kuin harvoja kasviksia ja hedelmiä. siksi 500 g tuu aina täyteen. tomaattia vedän aika paljon kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta ei kai kukaan pelkästään niitä syö aterialla vai syökö? Kyllä meilläkin saattaa olla nakkeja ja ranskalaisia mutta kun lisäksi tehdään salaattia ja täytän sillä puolet lautasesta niin kasvisten osuus on jo aika suuri.

Vilkaisepa joskus huviksesi jonkun perheen ruokakärryyn kaupassa. Jos siellä on nakkeja, eineslihapullia ja ranskalaisia, niin ei samassa kärryssä usein ole yhtään mitään vihreää. Surullista, mutta totta.
Kaikissa perheissä ei suunnilleen koskaan syödä salaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja well:
hedelmien popsiminenhan lihottaa. en voi sappivaivan takia syödä kuin harvoja kasviksia ja hedelmiä. siksi 500 g tuu aina täyteen. tomaattia vedän aika paljon kyllä.

Ei hedelmiä oo pakko syödä. Ei meilläkään hedelmiä syödä joka päivä. Itsellä fruktoosi tahtoo suurempina määrinä pierettää. Lieneekö fruktoosi-intoleranssi.

Mutta kasviksia voi syödä hedelmienkin edestä. Lisäksi marjoja, joissa on fruktoosia aika vähän. Puoli kiloa tulee hyvin täyteen ilman hedelmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Etkö laita leivän päälle mitään vihanneksia, salaattia, tomaattia, paprikaa, kurkkua tms? Sillä saa jo paljon syötyä kasviksia eikä tarvi välttämättä leivästä luopua.

Aivan! ravitsemuksellisen alennustilani tosiaan huomaa siitä, etten jaksa edes vihanneksia leivän alkaa päälle leikkailemaan. tässä täytyisi todellakin ryhdistäytyä. olen tainnut alkaa syömään kuten mieheni, joka ei pahemmin kasviksia syö. itse yritän kyllä aivan jonkun salaatin ruokapöytään laittaa, mutta hänen tehdessä ruokaa komentti on aina, että "ei kuulu kattaukseen".

Vilkaisepa joskus huviksesi jonkun perheen ruokakärryyn kaupassa. Jos siellä on nakkeja, eineslihapullia ja ranskalaisia, niin ei samassa kärryssä usein ole yhtään mitään vihreää. Surullista, mutta totta.

itse olen jopa ollut joskus nolona nykyisen ruokakärryni sisällöstä. eineksiä, etc piisaa, mutta ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
vai lihottaa hedelmät, mä kyllä haluan nähdä sen joka on pelkillä hedelmillä lihonnut :D :D

No ei kai kukaan syökään pelkkiä hedelmiä? Ei sekään ole terveellistä.

Mutta jos syö oikein hiilihydraattipitoisia hedelmiä ilman rasvaa, verensokeri voi heitellä, minkä vuoksi on pakko syödä jatkuvasti, vaikkei olisi oikeasti nälkä. Tätä kautta myös hedelmät voi lihottaa.

En ole kauheasti kaupassa muiden ostoksia ehtinyt tuijotella, mutta täytyypä seuraavalla kerralla kurkkia :)

Itse en voisi elää ilman kasviksia, hedelmiä ja marjoja, jotain tuoretta on pakko saada pitkin päivää. Minulle tulee pää kipeäksi ja tosi tunkkainen olo muuten. Oltiin joskus muinoin festareilla ja syötiin pari päivää pelkkää festariruokaa (tyyliin makkaraperunat tai pizza) ja kun päästiin kaupassa käymään niin muut ryntäsivät hakemaan lisää kaljaa, minä vihannesosastolle hakemaan tomaatteja, kurkkua ja omenaa :D :D

Me syödään liian vähän kasviksia. Meillä esim eilen syötiin, puuroa aamulla, päivällä makaroonikinkku"salaattia" (ilman mitään "vihreää", sisälsi esim makaroonia, kinkkua, juustoa, tonnikalaa..), iltapäivällä muurikkalettuja joiden päälle edellä mainittua "salaattia" ja jätskiä ja MANSIKKAHILLOA (<-huom). Iltapalaksi jugurttia. Jugurtti tosin taisi olla banaani jugurttia eli olihan meillä banaania ja mansikkaa vähän :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Me syödään liian vähän kasviksia. Meillä esim eilen syötiin, puuroa aamulla, päivällä makaroonikinkku"salaattia" (ilman mitään "vihreää", sisälsi esim makaroonia, kinkkua, juustoa, tonnikalaa..), iltapäivällä muurikkalettuja joiden päälle edellä mainittua "salaattia" ja jätskiä ja MANSIKKAHILLOA (<-huom). Iltapalaksi jugurttia. Jugurtti tosin taisi olla banaani jugurttia eli olihan meillä banaania ja mansikkaa vähän :)

Niin ja välipalaksi toffeejäätelöt :)

hmm. Syön hädin tuskin mitään ruokaa yhteensä puolta kiloa päivässä, joten täytyisi syödä pelkästään kasviksia ja hedelmiä että saisi niitä tarvittavan määrän.

Yhteistyössä