Te jotka liikutte paljon, mitenkäs sairaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Jos olette olleet juuri sairaana tai on sellainen olo että olisitte kipeäksi tulossa, niin uskallatteko treenata salilla? Itselläni on kurkku kipeä ja välillä pientä lämpöä (heittelee) ja meitin että uskaltaisinko salille mennä.. Toisaalta tiedän etten pysty täysillä vetämään kun vähän naatti olo mutta ärsyttää pitää monta päivää taukoa treenissä :/
Kuinkas te muut teette, miten äkkiä uskallatte mennä salille jos olette olleet pipinä, tai menettekö jos alkavaa flunssaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Jos olette olleet juuri sairaana tai on sellainen olo että olisitte kipeäksi tulossa, niin uskallatteko treenata salilla? Itselläni on kurkku kipeä ja välillä pientä lämpöä (heittelee) ja meitin että uskaltaisinko salille mennä.. Toisaalta tiedän etten pysty täysillä vetämään kun vähän naatti olo mutta ärsyttää pitää monta päivää taukoa treenissä :/
Kuinkas te muut teette, miten ä§kkiä uskallatte mennä salille jos olette olleet pipinä, tai menettekö jos alkavaa flunssaa?

Mun työkaveri sairastu ja sai pysyvän sydänlihaksen vamman flunssan jälkitautina. Treenasi kipeänä. Ei kait se niin helposti tule, mutten viitsis ainakaan ottaa riskiä. Ja toiseksi, lihakset ei kehity kipeänä, kroppa keskittyy bakteerin häätämiseen ja muut osat säästöliekillä, ei siitä siis ole edes hyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Koputtaa puuta, etta olen todella harvoin kipeana. Mutta en lahtisi itse kipeana treenaamaan en salille enka mihinkaan ryhmaliikuntatunnille, vaan antaisin parantua ensin.

Mulla on sama juttu eli harvoin olen kipeänä. Mutta silloin parantelen rauhassa. Jos on kuumetta, pidän taukoa treenaamisesta niin monta kuumeetonta päivää kuin on ollut kuumetta. Ja sittenkin aloitan rauhallisella liikunnalla. Aina ottaa koville, kun joutuu olemaan pois salilta tai jumpasta sairauden takia, mutta parempi silti on vaan huilia. Eli sinuna en menis vielä.

Puhutte varmasti täyttä asiaa, tyhmäähän se kipeänä olisi mennä nyt kun tarkemmin asiaa tuumin :ashamed: Ärsyttää kun olen suht usein sairaana vaikka kunto onkin hyvä ja liikun paljon. Huono vastustuskyky :|

Kyllä mä liikun vaikka olen vähän kipeä, tosin vain työmatkapyöräilyä ja sen sellaista. Sydänlihastulehdus on kuitenkin aika harvinainen. Muistelen miten intissä mentiin puolikuntoisena pitkin metsiä, ja silti pärjättiin.

Yhteistyössä