Te jotka olette lukeneet Harry Pottereita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mielestä Harry julisti et se lähtee ja kielsi Ronia ja Hermionea seuraamasta mutta mitään varmaa lopetusilmoistusta ei antanut. vaan lähti likusterikujalle pariks viikoks ja sitten lähtee hiinyrkki-jahtiin.

Eikös Rowling ole kertonut joko kotisivullaan tai jossain haastattelussa, ettei Harry palaa Tylypahkaan opiskelemaan, mutta Tylypahka on kuitenkin seiska kirjassa keskeisessä osassa mukana? *muistelee*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 22:39 Ihamieli kirjoitti:
Huomaa että on vähän vaikea seurata keskustelua kun ei ole lukenut kirjoja suomeksi =)

Minä lujin Half blood Prince kirjan silloin melkein heti kun sen sai kirjastosta englanniksi, muut olen lukenut suomeksi. Olin aika pettynyt puoliverisen prinssin suomennokseen, koska englanniksi sitä oli jotenkin helpompi ymmärtää ja suomennoksessa oli muutettu joitakin tilanteita tai paremminkin sanoja (kuten esim. se kohta missä Snape tappaa Dumbledoren). Lisäksi sana 'hiinyrkki' kuulosti aika typerältä alkuperäiselle sanalle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
\
Huomaa että on vähän vaikea seurata keskustelua kun ei ole lukenut kirjoja suomeksi =)

Minä lujin Half blood Prince kirjan silloin melkein heti kun sen sai kirjastosta englanniksi, muut olen lukenut suomeksi. Olin aika pettynyt puoliverisen prinssin suomennokseen, koska englanniksi sitä oli jotenkin helpompi ymmärtää ja suomennoksessa oli muutettu joitakin tilanteita tai paremminkin sanoja (kuten esim. se kohta missä Snape tappaa Dumbledoren). Lisäksi sana 'hiinyrkki' kuulosti aika typerältä alkuperäiselle sanalle.

Minä en edes hiffaa mikä se on.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 23:11 Ihamieli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
\

Minä en edes hiffaa mikä se on.

Se mihin Volde on laittanut palan sieluaan.

Mua muuten on aina ärsyttänyt eräs asia noissa kirjoissa. Nimittäin tapahtui Harrylle mitä tahansa ja epäilee hän ketä tahansa syylliseksi eri tekoihin (ja on osunut enemmän kuin kerran oikeaan epäilyksissään), kukaan ei millään meinaa uskoa hänen epäilyksiään todeksi. Kuutos kirjassakin kaikki olivat hänen epäilyksiään vastaan kun hän yritti kertoa Malfoysta ja Kalkaroksesta. Ei edes hänen parhaat ystävänsäkään ole muka oppineet vuosien aikana luottamaan Potterin vaistoíhin. Ärsyttävä piirre kirjailijalta laittaa tuollaista juonta joka kirjaan :kieh:
Niin ja sitten kun selviää, että Harry olikin ollut joka kirjassa (tai ainakin melkein joka kirjassa) aina oikeassa, kukaan ei pyytänyt häneltä anteeksi.

tuo on muuten totta. jännä, ettei VIELÄKÄÄN kukaan usko Harrya vaikka kumminkin aina kaikki ylistää Harrya. :laugh: :laugh:

mikä muuten on ollut teidän suosikki noista? Feenixin kilta tempaisi mukaansa ainakin mut ihan totaalisesti vaikka jäikin ERITTÄIN surullinen ja epäuskoinen fiilis ja paikkapaikoin oli vaikea lukea. tai joutui lopettamaan ettei alkaisi itkemään. tuon jälkeen oli Puoliverinen Prinssi lievästi sanottuna pettymys. siltä odotti jo niin paljon tuon edellisen riemutykityksen jälkeen. oikeastaan tuo on jäänyt noista kaikista huonoiten mieleen.

mulla oli siinä kirjassa. ööö, kun Sirius kuoli (oli mielettömän kaunis kohtaus muuten) ja kun Dumbledore kuoli (oli kirjoitettu niin, että pystyi hyvin kuvittelemaan olevansa Harryn viitan alla) ja muutenkin paikoittain se taistelu mitä käytiin, öö taikaministeriössä? sitten oli Nymfadoran ongelmat muodonmuutosten kanssa ja muuttunut Suojelus mitkä olivat koskettavia kohtauksia ja niitä joutui lukemaan kyyneliä nieleskellen. pakko pitää taukoja ettei menisi itkemisen puolelle ja siltikin parissa kohtaa sai pyyhkiä kyyneleitä. ja se kirjan loppuun lukemisen jälkeinen hetki. kun jäljellä oli vain se suunnaton tyhjyys. ei Siriusta, ei Dumbledorea :'( :'(

Yhteistyössä