Te jotka olette menneet vaatimattomasti naimisiin, mitä häänne maksoivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me saimme lahjaksi rahaa matkakassaan ja saimme muutkin kulut katettua samalla lahjarahoista. Vihkiminen maistraatissa ja 50 hengen iltajuhla, cocktail tarjoilulla paikassa jonka vuokra oli ilmainen, kunhan myynti ylitti 2000€ yht.

Yhteensä vähän reilu 2000€.. Juhlapaikan vuokra oli 800, sormukset yhteensä 300, miun puku (mittatilaus) 100, kukat 50 ja loput juomiin ja ruokiin. Lihat saatiin ilmatteeks, niihin ois uponnu joku satanen jos ois pitäny ostaa..

Mentiin yhdeksän vuotta sitten juhannuksena (juhannusviikon torstaina) naimisiin maistraatissa. Tarjoilut tehtiin ja hankittiin itse, koristeltiin taloyhtiön kerhotila - mun mekko oli kiva kesämekko ja miehellä oli puvun takki, farkut ja solmio. Maistraatista lähiperheen kanssa ensin syömään idylliseen ravintolaan ja sitten "jatkoille" kerhohuoneelle. Oiskohan rahaa mennyt yhteensä kolmisen sataa. Sormukset saatiin anopilta häälahjaksi ja ne oli jonkun kultaliikkeen konkurssimyynnistä, eivät maksaneet montaa sataa nekään.

Nyt olisi varaa järjestää kunnon pidot, kun on kasvettu teineistä aikuisiksi, mutta mun mielestä noi häät oli ihanat ja ennen kaikkea meidän häät. Tunne ja tunnelma sen teki, ei rahan tuhlaus.

Me mentiin naimisiin maistraatissa 10 vuoden yhdessäolon jälkeen. Sormukset oli jo olemassa, joten niitä ei tarvittu, vaatteet oli ihan perussiistit, jotka löytyivät vaatekaapista, kahdestaan mentiin maistraattiin ja todistajatkin oli kaksi maistraatin virkailijaa...Ainoa kulu oli ravintolakäynti vihkimisen jälkeen. Että kyllä sitä ihan halvallakin naimisiin pääsee jos haluaa. Ihan hullunkurinen ajatuskin, että pistäisin kymppitonnin haisemaan yhden päivän takia. Ihanat muistot jäivät päivästä, vaikka se toteutettiinkin pienimuotoisesti.

En laskenut ihan tarkkaan kuluja. Sormukset teetettiin vanhoista sormuksista, niihin meni 250. Miehen puku 100e, oma puku n.100e. Häälounas 10 hlö ravintolassa n.250e, kakut, kuohuviinit, muut tarjoilut n.50e. Pari kukka-asetelmaakin oli, mutta en muista mitä ne maksoi. Vauvakin sai samassa tohinassa nimen. Hääyö vietettiin kotona ja häämatkalle lähdetään sitten joskus.
Tuon isompia häitä ei edes harkittu, eikä olis ollu varaakaan.

Sormukset maksoivat 4000e. Juhlista maksettiin jotain pari sataa kun ruoka-aineet maksoivat (lahjoja tuli kymppitonnin edestä) ja häämatka oli 6000e

Ekat bileet tais olla jotain 2500 markkaa kera lapsen kastamisen...
Toiset ehkä n.n.500 euroa...alakerran naapuri teki pitopalvelutyöt, kotona pidettiin samalla kun kastettiin eka yhteinen ja puku oli jo ukolla ja mummu tekas retongin mamman päälle...
Halvalla ja nätisti meni...vieraita ehkä n.kymmenkunta + pappi

n.150e ruokiin ja booliin, oma puku 15e, kengät 10e, miehen kauluspaita 30e, sormukset yhteensä 100e.. äkkiseltään laskettuna sellaset 300e meni kaikkiaan :) sormuksetkin ostettiin vuotta aiemmin, mutta suunnitelmat muuttu välissä ja lykättiin vuodella, vuoden aikana löyty mun puku ja kengät, ainoastaan ruoka, juoma ja miehen paita maksettiin kerralla :)

Yhteistyössä