te jotka olette seurustelleet KAUAN mutta ette naimisissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naanaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naanaa

Vieras
ja nyt tähän ketjuun ei niitä jotka on 1-2v tuntenut ja sitten naimisiin vaan oikeesti nyt toivon kokemuksia teiltä jotka olette seurustelleet kauan ettekä ole naimisissa
onko lapsia? kauanko olette seurustelleet? mitä suku mieltä? meinaatteko mennä?

itse olen tuon samaisen järrikän kans ollut 8½v meillä on 3 lasta ja kihloihin mentiin 1½v kun alotettiin seurustelu 1kk ennen ekan lapsen syntymää
naimisiin menosta joskus puhuttu mutta kumpikaan ei koe sitä pakolliseks näin on hyvä olla
nyt kuitenkin kesän kunniaksi hää kutsuja sadellut meillekkin sukulaisilta jotka ovat olleet yhdessä n.1-2v (yhdellä ariskunnalla 6kk)
niin eikös suku oo sitten meidän kimussa
"kun teillä on noita lapsiakin" koskas te menette kun noin kauan jo yhdessä olleet ym ym

meidän molemien vanhemmat menivät hät hätään naimisiin minun 1.6 ja synnyin 10.6 ja tuon avouolison taas menivät 4kk ennen la:ata

meidän esikko on nyt reilu 7v

meillä yhteistä taivalta takana 6 vuotta ja vuos site mentii kihloihin. Naimisiin en halua k ehkä sitte joskus 5-10 vuoden päästä, että on sitte jotain mitä odottelee myöhemminki, eikä niin että kaikki nyt ja heti alta pois. Ensimmäistä lasta odotellaan:)

Kyllä esim. äiti kyselee välillä että miks haluun odotella niin kauan, mut sitte ku selitän ni kyllä se ymmärtää. Mulla ei oo mikään kiire! :)

ollaan nyt oltu yhdes 14v ja kihloihin mentiin 6vuoden yhdessä olon jälkeen, esikoinen syntyi 10vuoden yhdessä olon jälkeen ja sitten mentiin naimisiin 12v yhdessä olon jälkeen! Naimisiin ei ollut mitään kiirettä, mutta helpottaa jotenkin asioita lasten kannalta!

Vastaukset kysymyksiisi:
- viisi vuotta yhdessä
- kaksi lasta
- sukulaiset toki kyselevät, etenkin miehen suku. Minun sukuni ei.
- mies on kosinut useasti, mutta tähän mennessä olen aina antanut rukkaset.

myö ollaa oltu noin 20 vuotta yhdessä joista 4 vuotta kihloissa, eikä suvulla ole mitää sanomista vaikka naimisiin ei ole tiedossa. Lapsia o yks.

Meillä yhteistä taivalta kohta takana kymmenen vuotta eikä naimisiin menosta ole tietoakaan.. kihloissa oltu kuusi vuotta ja kolmen vuoden ikäinen napero löytyy talosta. Meistä vaan tuntuu ettei naimisiin meno muuta mitään joten sama olla näinkin.. ehkä joskus lämpenee naimisiin meno ajatukselle tai sitten ei

Kahdeksan vuotta me oltiin yhdessä ennen papin aamenta. Meitä ahdisti ajatus hää-hässäkästä. Kyllä sukulaiset kiusasi ja sitten vasta kiusasikin kun mentiin omineen vihille eikä päässeet kakkua syöpöttelemään. Mutta ei kai sitä sukulaisten tai ystävien takia tahdon sanota vaan siksi että tahdotaan ihan keskenään. Millä kokoonpanolla sitä ja milloin juhlitaan on tapauskohtaista, pääasia että itsestä tuntuu oikealta. :heart:

Yhdessä on oltu 12v, lapsia 4, joista vanhin on 11v. Miehen puoli suvusta kysellyt, mutta kerran sanottuani pahasti utelut jäi pois. Ei vain koeta avioliittoa tärkeänä instituutiona

ollaan reilut viis vuotta yhdessä oltu..
kihloissa kolme vuotta
yksi lapsi on siunaantunut
sukulaiset ihmeissään jo häitä kysellyt samoin jotkut kaverit..
molempien vanhemmat eronneet joten kumpikin on hiemna menettänyt uskonsa avioliittoon..
kuitenkaa ei ole mahdottomuus..voi olla et häät tulossa..

Me mentiin kihloihin seitsemän vuoden yhdessäolon jälkeen ja naimisiin viime kesänä. Syksyllä ollaan oltu kymmenen vuotta yhdessä. Seurusteltu ei olla oikeastaan ollenkaan, koska muutimme saman katon alle kahden viikon päästä siitä, kun olimme alkaneet olla yhdessä.

Naimisiinmeno todella kannatti. Hääpäivä oli aivan ihana, ja naimisiinmeno jos mahdollista vielä entisestäänkin paransi todella hyvää ja onnellista suhdettamme. Lapset ovat tällä hetkellä vasta toivomuslistalla.

Meillä suku kyllä vihjaili jonkin verran, mutta ei enää... Eikä muutenkaan enää loppuvuosina. Kai niillä meni mielenkiinto ja toivo. :xmas: Sillä päästiinkin yllättämään ne hääkutsuilla täysin. ;)

Mutta me ollaan oltu syksyllä 11-vuotta yhdessä, niistä
- neljä vuotta kihloissa
- nyt n. 0,5-vuotta naimisissa. B)

Lapsia ei ole vielä putkahtanut. =)

ihana kuulla että ei olla ainoita.
välillä tuo sukulaisten kysely ja siis varsinkin anoppi + mummelit. ahdistaa
me ollaan molemmat aika tempperamenttisiä luenteita alussa otettiin joka asiasta yhteen ja kumikin oikeessa ja periks ei annettu. siksi tuo naimisiin menokaan ei niin pakko juttu koska minusta itestäni tuntuu että varmaan heti kun naimisiin menty niin tulis ero.
toisin joskus varmaan maistraatissa mennään hissun kissun mutta ei todellakaan kiirettä.
enemmän mä 4 lapsen haluaisin kun naimisiin =) ja kun ollaan vielä nuoria minä 25v(ukko hitusen nuorempi) eli ehtii kyllä vaikka sit 10 vuoden päästä jos tarvetta on.
ja ite kun avioero perheestä niin tietää mitä se on. ja omien vanhemien juttukin oli lopussa enään pelkkää kulissia.

Mä vastaan kans, vaikka ollaankin nyt jo naimisissa mutta naimisiin mentiin vasta kun seurustelua/yhdessäoloa/avoliittoa oli takana tasan 9 vuotta. Siinä vaiheessa oli esikoinen 1v3kk kun mentiin naimisiin. Nyt yhdessäoloa pian 13 vuotta ja kolme lasta.

Ei kauheasti kyselty naimisiinmenosta etukäteen eikä ainakaan painostavaan sävyyn. Korkeintaan leikkisästi tyyliin "ois kiva kun joku menis niin pääsis häihin" ja tätä rataa.

Ainoastaan kun esikoisen ristiäiset lähestyi niin anoppi hiukan vihjas, että ristiäisissähän se luonais. Mä sit vaan sanoin, että en tahdo sekoittaa lapsen juhlaan häitä ja se siitä.

Me mentiin naimisiin yhdeksän yhteisen vuoden jälkeen. Päätös naimisiin menosta syntyi hyvin nopeasti ja pienet häät järjestettiin muutaman kuukauden sisään.
Kihlasormuksia ei koskaan vaihdetukaan.

Yhdessä viidettä vuotta joista kolme kihloissa, esikoinen maailmassa. Naimisiin ei olla menossa, mutta ei sitä meiltä odotetakaan. Multa ei suku odota enää mitään, kun kehtasin ottaa ja erota kirkosta vuosia sitten.. se oli sillä selvä, ne antaa mun olla oman tieni kulkija :D

Me ollaan oltu yhdessä reilu 6v, lapsia yksi, 5v. :)
Kihloihin mentiin 6 vuotta sitten ja silloin vielä olin kovasti naimisiin menossa, vaan se sitten jäi, tuli kaikenlaista muuta kivaa.. :D
Eipä ole kukaan painostanut, muutama on tainnut kysellä ihan hyväntahtoisesti asiasta.
Ja ehkä me joskus vielä mennään, saa nähdä. :)

Olemme olleet nyt yhdessä tasan 10 v. ja yksi lapsi on (2v 3kk) ja toinen tulossa. Menimme naimisiin kaksi kuukautta sitten, aika vaan tuntui nyt oikealta ja haluttiin tehdä asioista selkeämpiä lasten ja itsemme kannalta siltä varalta jos jotain ikävää tapahtuu. Minun suvun puolelta ei mitään painostusta ole koskaan ollut. Mies on kotoisin Irlannista ja siellä asenteet avoliittoa/avioliiton ulkopuolella syntyneitä lapsia kohtaan ovat vanhoillisempia kuin Suomessa mutta eipä nuo appivanhemmat meille suoraan mitään vihjailleet. Tuntui vain että kovin tyytyväisiä kyllä olivat kun vihdoin mentiin naimisiin :D Ehkä siellä ollut hieman häpeän tunnetta kun mut kaukaisemmat sukulaiset ihmetelleet kun ei olla naimisissa vaikka lapsikin on.

meillä seurustelua takana 6v ennen kihloihin menoa tuli eilen 6v kihlois täyteen eli yhessä ollaan oltu semmonen 12 v. hiukan ylikin....kolmas lapsi tulossa ....joskus muutama sukulainen kyselee häitä mutta ei olla naimisiin menossa....

12v. oltu yhdessä. Kihloissa 7v. kai mennään naimisiin joskus.
Lapsiakin ilmaantunut neljä kipaletta =)
Joskus kyselevät, oon aina vaan sanonut ettei ikinä kun en jaksa kyselyitä.

Uusimmat

Yhteistyössä