Te jotka omistatte/pyöritätte jotain verkkokauppaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusia tuulia..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusia tuulia..

Vieras
Oon miettinyt mitä tässä syksyllä alkaisi tekemään...jotenkin olisi mukava pitää omaa liikettä ja verkkokaupan pyörittäminen tuntuisi helpoimmalta. Siis olen kyllä vielä ihan ulalla koko jutusta miten toimii jne....

Olisi kiva kuulla miten aloitte pyörittää verkkokauppaa, mistä te saatte tuotteet/yhteyskumppanit?

Onko se teille vain semmonen sivubisnes, ettei mikään päätoiminen tulo, että tuleeko sillä toimeen mitenkään..vai "harrastus"?

Entäs menekki? Miten markkinoitte verkkokauppaanne...jne?

Mitäs muuta...no kertokaa kaikkea...

Minä olen miettinyt myös verkkokauppaa ja kävinkin jo yrittäjä kurssin.
Itsellä suunnitelmissa aluksi ottaa suomalaiselta tukkurilta vaatteita mutta jos hyvin lähtee pyörimään niin sitten suoraan esim: jenkeistä tai saksasta.

Millaista verkkokauppaa olet miettinyt?

Ensin tietty pitäis olla se idea, jota ei vielä ole käytetty ;)

Verkkokauppoja on nykyään joka lähtöön ja vaan parhaat menestyy niin että niillä elää. Mulla on tällä hetkellä toisena duunina, eli sivubisneksenä ja sen lisänä teen tilaustöitäkin.

Verkkokauppoja saa ilmaiseksi ja voi ostaa rahalla, hintahaarukka on laidasta laitaan. Mainostukseen pitää olla rahaa aluksi reilusti ja palkoille voi päästä noin vuoden parin kuluttua avaamisesta.

Mutta se liikeidea pitää tosiaan ensin olla ja hyvä.

Minua kiinnostaisi joko lastenvaatteet tai sitten sisustukseen liittyvät jutut.

Minulla tämän verkkokauppa pyörityksen ei tarvitsisi olla ns päätöimista. Ei tarvitsisi rahaa tulla kuin roskaa =) Mutta tietysti nyt niin,että se kannattaa. Eihän omaksi tappioksi kukaan varmasti verkkokauppaa pyöritä.

Lisää kokemuksia...

Kuka muuten on myymässä verkkokauppaa ja minkälaista? En ole huomannut ilmoitusta...oliko se tuolla kirppiksen myydään puolella...pitää vilkaista..

Mitä sinä piipi teet? myyt siis?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minua kiinnostaisi joko lastenvaatteet tai sitten sisustukseen liittyvät jutut.

Minulla tämän verkkokauppa pyörityksen ei tarvitsisi olla ns päätöimista. Ei tarvitsisi rahaa tulla kuin roskaa =) Mutta tietysti nyt niin,että se kannattaa. Eihän omaksi tappioksi kukaan varmasti verkkokauppaa pyöritä.

Lisää kokemuksia...

Kuka muuten on myymässä verkkokauppaa ja minkälaista? En ole huomannut ilmoitusta...oliko se tuolla kirppiksen myydään puolella...pitää vilkaista..

Mulla kans ollut mielessä lastenvaatteet mutta täytyy vielä miettiä =)
Suosittelen yrittäjä kurssia jos vaan mahdollista käydä. Sieltä saat paljon tietoa. Saanko udella mistä päin oot? meillä täällä Joensuussa yksi hyvä yrittäjä kurssi =)

Keski-pohjanmaalta, kokkolan suunnalta. Ajattelinkin, että jos kävisi tuosta yrittäjäkurssista kyselemässä. Täällä on myös yritysneuvoja jolta saa apuja ja tietoa yrityksen perustamiseen ja muuhun liittyen.

Mietityttää vain sen kaupan pyörittämisen kannattavuus ja sen "helppous"...

Keski-pohjanmaalta, kokkolan suunnalta. Ajattelinkin, että jos kävisi tuosta yrittäjäkurssista kyselemässä. Täällä on myös yritysneuvoja jolta saa apuja ja tietoa yrityksen perustamiseen ja muuhun liittyen.

Mietityttää vain sen kaupan pyörittämisen kannattavuus ja sen "helppous"...

Meillä oli työkkärin järjestämä tämä kurssi jonka kävin. siltä ajalta sain korotetun päivärahan, kurssin kesto oli 3kk. Kantsii myös käydä yritysneuvojalla sieltä saat apua kannattavuus laskelmaan ym ym...
Jos haluat neuvoja voin yrittää auttaa =)

Onko se sitten niin,että siihen voi saada sitä starttirahaa? EIkös joskus ainakin ollut näin jos aloitti oman yrityksen? Onko vielä sama juttu?

Startti rahaa voit saada jos olet käynyt jonkun yrittäjä kurssin.

Starttiraha on harkinnanvarainen, eikä missään tapauksessa automaattinen tuki. Sen myöntämisessä on ratkaisevana tekijänä mm. se, onko yritysidea toimiva, alan kilpailutilanne jne.

Verkkokauppayrittäjyys tuskin on myöskään "helppoa työtä ja rahaa". On oltava varastot tuotteille, pitää jaksaa joka päivä postittaa - asiakas ei jaksa odottaa, lain myötä tulevat yrittäjyyden velvoitteet ovat myös säännöllisesti hoidettavia asioita, vaikka kyseessä olisikin sivubisnes tai jopa vain ajankulu. Alkupanostuskin rahallisesti voi olla merkittävä, ilman alkuvarastoa et voi myydä mitään, ilman alkumainontaa et tavoita asiakkaita jne.

Olen samaa mieltä aiemmin kommentoineiden kanssa, että idean on syytä olla hyvä ja uusi. Lastenvaatteita myy jo niin moni, etten välttämättä itse lähtisi sillä idealla liikkeelle. Tai toki, jos löydät tuotesarjan, jota ei vielä kenelläkään muulla ole tms.

Valmistan ja myyn tekstiilituotteita ja vähän ompelumateriaaleja ja tarvikkeita. Lisäksi teen tilaustöitä vaatetuksen saralla ja olen tehnyt muutamia simppelejä nettisivustojakin asiakkailleni. Riittävän laajalla tuotepohjalla siitä jopa jääkin vähän "taskurahaa".

Mutta kuten sanoin, niin tulosta ei kannata ihan ekojen kuukausien aikana paljon odotella, niin paljon rahaa menee kaikkeen muuhun pakolliseen. Mutta ajan kanssa rohkeat kyllä palkitaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko se sitten niin,että siihen voi saada sitä starttirahaa? EIkös joskus ainakin ollut näin jos aloitti oman yrityksen? Onko vielä sama juttu?

Startti rahaa voit saada jos olet käynyt jonkun yrittäjä kurssin.

Ja lisäksi yritystoiminnan pitää 0lla päätoimista. Ja työkkärin pitää hyväksyä kustannuslaskelmat, jotta yrityksellä on oikeasti mahdollisuudet toimia.

Yhteistyössä