Te jotka saatte kummeilta HIENOJA JA KALLIITA lahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Olen kateellinen teille. Viime jouluna sanoin täällä että lapsemme sai kummilta muovisen kylpykirjan joululahjaksi, ja te nauroitte minulle vaikka itse ensin kerroitte että meillä kummit antaa pleikkaria ja ties mitä, mutta minä en saa valittaa. Synttärilahjaksi poika sai muovisen, pienen auton. Tätä joulua odotellessa taas... Ei tässä muuten mitään mutta kun kumminsa on tälläkin hetkellä Englannissa pari kuukautta muuten vaan, rahoilla jotka sai vaariltaan muuten vaan.

Olen niin kade että halkean. Tasan ei käy onnen lahjat.

No huhhuh taas. Ei meillä tosiaan saada kummeilta mitään pleikkareita! En mä tiedä ketään, joka saisi kummilta pleikkarin!

Mun mielestä tärkeintä on se, että lahja on lapsen ikään sopiva ja lapselle osoitettu, mitä väliä lahjan arvolla on?

meidän perheessä ei käy tasn onnen lahjat. muidne lasten kummit eivät muista kummilapsiaan KOSKAAN, ei edes synttärinä tai vastavana, vian tuon 15v pojan kummi muistaa, ei auta vaikka ovat sukulaisia nuo kummit

Mä kerron sulle jotain....Mun lapsilla on yksi yhteinen kummi ja ei varakas. Minun poikani oli juuri kaksi viikkoa hänen luonaan lomailemassa ja heillä tuli puhe pojan synttärilahjasta...poikani totesi, että paras lahja jonka kummi antaa on aika. Eli poika oli sitä mieltä ettei tarvitse mitään koska sai kumminsa aikaa kaksi viikkoa.
Mielestäni kummit saavat ostaa tai antaa rahaa/tavaraa jos haluavat mutta kummin tehtävä se ei ole vaan ennemminkin vanhempien tukeminen ja vaikka aikansa antaminen.

Ehkä tätä olisi pitänyt ajatella jo kummeja valittaessa. Vaikka haastatella etukäteen millaisia lahjoja kukin olisi valmis kummilapselle hankkimaan ja lopullisen valinnan jälkeen vielä pyytää niihin lupauksiin vahviustus noin mustaa valkoisella. :D

Ei, meillä ei kummit osta mitään pleikkareita mutten ole kyllä ajatellutkaan että se olisi heidän velvollisuutensa. Ei edes illoin kun heillä on varaa matkustella ympäri maalimaa, hankkia isot talot, hienot autot jne. Enkä iotsekään osaa ajatella että vaikka meidän perheen matkustelu sitten meinaisi sitä että samalla pitäisi hankkia kalliimpia lahjoja kummilapsille. Voisi jopa käydä päinvastoin, eli jos ollaan säästetty jotain reissua tai isompaa hankintaamme varten niin samalla sitten ei jää yhtäpaljoa varaa kummilasten lahjoihin.

Minäkin sanoisin että kummin lahjoista tärkein on aika ja yksilöllinen huomioiminen.
Materia vähemmän tärkeää...

Tosin itselläni on sellainen kummi, joka on ollut aulis kummassakin. Lapsena sai sitä aikaa (elokuvia, teatteria, museovisiittejä jne) ja jouluksi sekä syndeiksi kirjoja - paras lahja mitä tiesin.
Täti ei kuitenkaan ole lopettanut musitamista aikuistuttuanikaan. Muutama vuosi voi mennä joulukortti/syntymäpäiväkortti linjoilla ja sitten yhtäkkiä paukahtaa vaikka laatikollinen viiniä tai (minun mittapuullani) ISO shekki, jonka mukana saatteessa lukee että "Tätä ei sitten saa käyttää mihinkään tärkeään ja tarpeelliseen eikä koko perheen hyvään vaan se pitää tuhlata vain ja ainoastaan henkilökohtaiseen turhuuteen ja nautintoon!"
:D

Omille kummilapsilleni olen pyrkinyt antamaan vastaavia juttuja - toki kunkin maun yksilöllisesti huomioiden.

Olen kateellinen teille. Viime jouluna sanoin täällä että lapsemme sai kummilta muovisen kylpykirjan joululahjaksi, ja te nauroitte minulle vaikka itse ensin kerroitte että meillä kummit antaa pleikkaria ja ties mitä, mutta minä en saa valittaa. Synttärilahjaksi poika sai muovisen, pienen auton. Tätä joulua odotellessa taas... Ei tässä muuten mitään mutta kun kumminsa on tälläkin hetkellä Englannissa pari kuukautta muuten vaan, rahoilla jotka sai vaariltaan muuten vaan.

Olen niin kade että halkean. Tasan ei käy onnen lahjat.

Eli sinusta kummin virka on toimia LAHJA AUTOMAATTINA :O

Ai lahojojenko takia se kummius on keksitty? Emme kuulu kirkkoon, eli lapsellamme ei ole lainkaan kummia, mutten ole kyllä tajunnut katkeroitua tästä kummittomuudesta/ lahjattomuudesta. Ehkäpä tuo lapsesi kummi tuntee sinut ja kiusallaan ostaa halpoja lahjoja, kun tietää sinut ahneeksi.
Miksi kalliit lahjat on sinulle tärkeitä?

Miellä ne kummit tuppaa lahjomaan niitä kummilapsiaan,ei minua.
Poika olisi varmana ollut erittäin tyytyväinen muovi autoon,tää iste toivois jotain pikkasen aidompaa.Bemu ois kiva..;)

Jestas! Se lahjojen syytäminenkö se kummin tärkein tehtävä/ valintaperuste on???? Mie olen jopa sanonu lasteni kummeille ettei välttämättä tarvii tuoda mitään lahjaa synttäreillä ja jouluna. Pääasia että pääsevät käymään lasta tervehtimässä! Kyllä meillä ainakin on lapsille valittu sellaiset kummit jotka kummiuden myötä halutaan mukaan lapsen elämään, ei kalliiden lahjojen automaatiksi. Mieti nyt millaista esimerkkiä näytät lapsilles tuollaisella asenteella ja millasia ihmisiä heistä kasvatat!!

Minua on kysytty kummiksi kahdesti. Kahdesti olen esittänyt vastakysymyksen, että haluatteko kalliita lahjoja vai että olen aikuisena hänelle olemassa kun on siinä iässä, että vanhempien kanssa ei enää halua kaikesta jutella? Molemmilla kerroilla läsnäolo on ollut se juttu.

Tottakai mahdollisuuksien mukaan ostetaan tarpeellista tavaraa, mutta kyllä vähän juju katoaa jos kummit valitaan sen perusteella, että ostaako pleikkareita vai ei.

Ai niin, en kuulu edes kirkkoon.

Itse olen kai sitten huono kummi, kun lähetin kummitytölle lahjaksi halvan Hello Kitty-puuhakirjan. Toivoisin kumminkin että muistaminen siinä olisi tärkeintä.. Onneksi kummitytön vanhemmat tietävät ettei mulla opiskelijana ole varaa mihinkään pleikkareihin.

Meidän lapsilla on monenlaisia kummeja. On niitä jotka käyvät kylässä ja huomioivat ihanasti kummilasta. On sellaisia jotka ottavat lasta jopa yökyläilemään. Sellaisia jotka muistavat synttärinä lahjalla, jotkut jopa jouluna. Mutta on sitten semmosiakin joista ei kuulu juuri mitään, vaikka lähettäisi kummille lapsen kuvia, piirroksia ja kirjeitä postissa. Synttäreinä ei onnitella, joulukorttiakaan on turha odotella.
Ite oon sitä mieltä että kun kummia lapselleen kysyy, kannattaa puhua siitä mitä odotuksia on kummilta. Me odotettiin kummeilta nimenomaan aikaa ja jokainen kummi on suostumuksensa antanut siltä pohjalta. Siksi tuntuu pahalta jos lapsi jää huomiotta lähes täysin. Ja taas vastaavasti, siksi tuntuu ihanalta niiden lasten puolesta, joiden kummit ottaa lasta syliin, kyselee kuulumisia, lähettelee kirjeitä tms.
Mutta - kalliita lahjoja ei tosiaankaan odoteta. Paljon tärkeämpää on se kirkas riemu lapsen silmissä, kun kummi tulee käymään ja kyykistyy lapsen tasolle ja alkaa jutella. <3

Yhteistyössä