Te jotka töissä 8-16, miten ihmeessä ehditte/jaksatte illalla mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Åsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on työaika joko 7-15 tai 8-16. Seitsemän aamuina jää luonnollisesti enemmän aikaa iltapäivään, mutta väsyttää ihan hirveästi. Kahdeksan aamuina on pirteämpi, mutta iltapäivä jää lyhyemmäksi. Puolensa kummassakin... Kotityöt kärsii kyllä aika lailla. Mut mä mietin sitä, että kun moni listasi hommiin sen imuroinnin... Imuroitteko kuinka monta kertaa viikossa? Meillä imuroidaan kerran viikossa, viikonloppuna. Mitään karvaötököitä ei ole, siitäkin varmaan riippuu monen imurointitahti. Silloin yleensä minä lähden tytön kanssa ulos ja mies hoitaa imuroinnin. Kaupassa käydään viikonloppuna niin, että ostetaan pääpiirteittäin seuraavan viikon ruuat. Viikolla sitten täydennetään leipä- ja maitovarastoja lähikaupasta. Ei sitten tarvitse käydä joka päivä :).

Meillä tyttö voi valvoa vähän pitempään, usein nukkumaanmeno on yhdeksän, puoli kymmenenkin aikaan. Mutta hän saa nukkua aamulla kahdeksaan saakka, koska isi menee niin myöhään töihin, ettei tarvitse viedä päiväkotiin juurikaan ennen yhdeksää. Niinpä meillä on myöskin iltaisin vähän enemmän aikaa. Meidän koti on jatkuvassa lievässä kaaoksessa ja se kyllä ahdistaa mua aika lailla. Mutta kuten joku muukin sanoi, niin iltaisin ei juuri muuta enää jaksa tehdä kuin istua telkkarin edessä.

Mä tein aiemmin vuorotyötä enkä missään nimessä siirtyisi siihen enää. Vaikka siinä saikin ihania arkivapaita, ei ole kiva olla töissä neljä viikonloppua kuudesta.

Ei mulla ainakaan ole mitään vaikeuksia :). Ehtii hyvin harrastaa, kuljettaa lapsia harrastuksissa, siivota, liikkua, ulkoilla, seurustella lasten kanssa ja muuta. Kavereitakin ehtii tavata, jos haluaa. Kyse on vain organisointikyvystä ja asioiden asettamisesta tärkeysjärjestykseen. Telkkarin edessä istumiseen tai tietokoneella olemiseen ei jää paljoa aikaa, mutta ei se harmita.

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Ööh, mitenköhän opiskelijat jaksavat?

Sulla ei vissiin ole lapsia, jotka "rajoittavat" liikkumista ja tarvitsevat aikatauluja/päivärytmejä? Niiden kanssa ei voi mennä jouluostoksille tai kauppaan enää klo19 jälkeen... Tai meillä ei mennä, sillä siihen aikaan vaihdetaan jo yöpukuja päälle.

ps. opiskelija se olen minäkin, töissä ei sentäs tarvitse käydä :)

Meillä ainakin voi hyvin mennä kylään, harrastamaan, ulos tai vaikka shoppailemaan tuohon aikaan. Lapset laitetaan yöpuulle n. klo 20.30-21. Jouluostokset hoidan viikonlopun vapaapäivinä, parina-kolmena. En ymmärrä miksi kaupoissa pitäisi arkena tai jatkuvasti käydä...

hienosti, teen ruuan,leikitään ja ollaan, siinäsivussa laittelen paikkoja kuntoon (ja jos ei huvita ni jätän laittelematta) en otaarkisin stressiä kotitöistä, lauantaisin sit siivotaan ja käydään kaupassa isommin

toisaaltapakko myöntää et panostaa 100% perheeseen kans töiden jälkeen, joten en ole yksin näitten hommien kanssa

Ei meillä ongelmaa. Mies tekee viisvuoro työtä ja siinä sitten sovitellaan elämää sen mukaan. Herätään aamulla 5.00 ja töihin ehdin seitsemän maissa. Pääsen kolmelta ja haen lapset ja sit ollaan neljän-viiden maissa kotona. Joko jäädään ulos tai lapset katsoo pikkukakkosen jonka jälkeen kauppaan tai kyläilemään tai koti-ilta. Sitten koiran lenkitys, iltaruoka, kylpy ja nukkumaan lapset 8.30-9 ja itse 9-10.30 riippuen kuinka väsyttää. Tätä ollut 8kk ja alussa olin järkyttävän väsynyt mutta nyt kun tähän on tottunut niin pidän tästä. Meillä lasten kans miestä lukuun ottamatta säännöllinen elämänrytmi ja me kyllä ehditään hyvin touhuta ja tehdä asioita.

Mä lähden aamulla kotoota 7.20 ja vien pojan hoitoon,päivä päättyy 15.30 ja haen pojan hoidosta.Päivästä riippuen mennään joko suoraan kauppaan ja tai kotiin.Ensin laitan pojalle ruuan ja sen jälkeen syön ite ja lukasen lehdet yms. postin.Siivoilen keittiötä/muita paikkoja/pyykit koneeseen/imurointia ja pojan kans touhailua ja katotaan yhessä emmerdale :D Sit iltapesu ja puuro ja poika unten maille 20-20.30,sit omaa aikaa :) Jotenkin sitä vaan tottunut tohon rytmiin ja eipä tuota joka päivä pyykkiä ole eikä imurointia niin hyvin jaksaa ja ehtii :)

Mun työaika on yleensä 6.30-16.15
Ihan hyvin ehtii. Tai viikolla ei isoja ehdi, mutta viikonloppuisin mäkin olen noita joululahjoja mettästellyt. Tai tilaillut netistä.
Ja harrastaa en oikeen ehtis muutenkaan muuta kuin lenkkeilyä, koska lasten harrastuksiin kuskaamiset alkaa joka päivä tuon työajan jälkeen. Ja sitten on vielä iltaopiskelukin siihen päälle.

Hyvin ehtii vaikka mitä. Ruoka on einestä tai pakastimesta tai viikonlopulta jäänyttä. Eli kun sen lämmittää on koko porukka syönyt viiteen mennessä. Sen jälkeen ehtii harrastuksiin (omiin tai lasten) tai kaupoille tai vaikka ulos puistoileen tai kyläileen. Kotiin tullaan viim. 19.30 (paitsi toinen aikuinen voi olla pidempään harrastuksessaan tms. ja toinen hoitaa lasten iltatouhut), silloin iltapala ja iltapesut. N.klo 20 muksut sänkyyn ja iltasatu. Sen jälkeen pyykit kuivuun tms. Isommat siivoukset tehdään porukalla lauantai-aamuna. Toinen vanhemmista käy yleensä torstaisin tekemässä viikon ruokaostokset. Joskus väsyttää, mutta yleensä jaksan paremmin kun touhuamme jotain, kotona vaan oleillessa väsyttää enemmän.

Itsellä työaika 10-18 ja joka toinen viikko 5-13. Enemmän tykkään aikaisesta aamusta. Myöhemmässä vuorossa iltaa ei jää paljoa olla lasten kans ja tuntuu, että koko päivä on yhtä hulinaa. Kiire aamulla, päivällä töissä ja illalla... Mies tekee vielä reissuhommia. Kyllä sitä väilillä on aika kuitti :(

Yhteistyössä