Te jotkaa riidellessä puhutte rumasti toisillenne. Kuina uohdatte kaikki rumat sanomiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Mietin liikaa ja se vaikeuttaa elämääni..
Mä mietin aivan liikaa ja se vaikeuttaa mun elämää.

Meillä oli miehen kanssa iso riita eilen.
Me riidellään tosi harvoin, mutta kun kuohahtaa niin kuohahtaa. Ollaan molemmat tosi vahvaluontosia ja temperamenttisia ja sanotaan suutuksissa joskus tosi ilkeitä juttuja toisillemma vaikkemme niitä todellakaan tarkottaisi.

Mies eilen töistä tullessaan teki kauheasti vaan omia juttujaa. Lärpätti puhelimessakin kauan ihan jonnin joutavaa hevon kukkua.
Laapset kitisee ja natisee molemmat ja ovat nälkäisiä ja kaipaavat myös isänsä huomiota.
Koitin miehelle sanoa pariin otteeseen että lopettaisi jo puhelunsa.

Lopulta lopettikin. Sitten esikoinen sai kamalan uhma kohatuksen ja rääky ja huuti ja mies ei sitten jaksanut pitkän työpäivän jälkeen kuunnella vaan läksi harkkoihin. (ja okei oli sinne muutenkin menossa, kitinöistä huolimatta)
Ja mulla vaan kiehahti. Mä suutuin niin pahasti enkä edes tiedä miten mä silleen menin sanomaan. Ihan kun joku muu olis sanonut mun puolesta. Huikkasin miehelle perään sen lähtiessä että on maailman huonoin isä. :(

Mun piti soittaa sille perään ja pyytää anteeks muta ajattelin et molemmat rauhotutaan ja jutellaan sit.

Noh miespä päätti satuttaa mua vielä pahemmin ja laittoi perään viestin ettei rakasta mua enää.

Ja se loukkas!! Loukkas niin pirusti. Mun maailma romahti hetkessä kun luulin ihan oikeasti että asiat on nyt näin.

Tuli kotiin ja sovittiin asiat ja mies vaan sanoi että mä loukkasin sitä tosi pahasti niinkuin teinkin. Ja hän vaan halusi että saan maistaa omaa lääkettä.

Ei siis tarkoitattanut sanojaan enkä minäkään.

Ollaan vaan niin räiskyviä.

lasten kuullen ei toki riidellä ikinä.

Mutta nyt mulla vaan pyörii se eilinen mielessä. Miehen sanat. Ja omat sanomiset. Mieli jotenkin maassa.

Mietin ihan liikaa.

Miten teillä muilla? Kuinka saatte suutuksissa sanotut jutut pois mielestä? Siis te jotka myös sanotte kamalia sammakoita tarkoittamatta niitä?

Yleensä tyydytty vain nimittelyyn tms.
Mut eilen vaan kuohahti. Ollut stressiä molemmilla.

Sovittiin eilen kyllä ettei IKINÄ enää puhuta mitään noin rumaa toisillemme.
Sillä se todella satuttaa.

Mä sanon kans aina ihan järkyttävän pahasti. Mutta tottapuhuen mun sanomisissa on kuitenkin totuuspohjaa..
Esim. ketäs huoraa nyt kävit polkemassa? (mies on joskus pettänyt mua)
Arvaa kiinnostaako mua sun kanssa nussia, ku on niinku isänsä kans asuis (mies on kova määräilemään ja komentelemaan mua)
Pakkaa kamas ja lähe vittuun täältä (oon monesti pohtinu eroa, kun mies on ollu mulle paska)
Hoida ite äpäräs, sä sen halusitkin (mies valehteli mulle ettei voi saada lapsia)
Ei varmaan lohduta kovinkaan paljon, mut näin meillä...

No, anteeksi pyytäminen ja antaminen, halaus, selvittely, ettei sanat tarkoittaneet mitään, kunhan halusi olla ilkeä ja se siinä. Kun ymmärtää, että asia ei ole fakta, vaan toinen on halunnut pahoittaa mielen ja siksi sanoin niin auttaa ymmärtämään. Mun mielestä nuo teidän lauseet oli todella kesyjä. Noistahan jo näkee, ettette tarkoittaneet, vaan piti jotain vaan sanoa. Ja toki hyvä itsetunto auttaa asiaan. Ei ihan joka haukkumasanasta itkuun pillasta ja märehdi viikkoja.

Ei meillä koskaan sanota mitään tollasta. En yleensäkään käsitä miksi suutuksissa sanoisi jotain sellaista mitä ei tarkoita. Me riidellään kyllä harvoin mutta silloin kun riidellään niin aika nopeesti nekin on ohi. Mä oon tosi tulinen ja tempperamenttinen, mies on järkevämpi. Kumpikaan ei sano ikinä mitään rumaa (en kyllä sano koskaan kenestäkään muustakaan mitään rumaa, tai auo päätäni) vaan kyllä me koitetaan käsitellä asiat niin kuin aikuiset. Jos mies heittäis mulle ettei rakasta mua enää, sattuis paljon ja se asia käsiteltäis niiin juurta jaksain heti. Mulle ei huudella mitä tahansa mitä sylki suuhun tuo. Mutta mieheni tuntien se ei ikinä niin sanois, ellei sitten tarkkotais sitä.

Ymmärrän että tunnekuohussa voi joskus heilahtaa yli laidan, mutta kannattaa nyt miettiä miksi tollasia päästää suustaan. Ilmiselvästi taustalla on asioita, jotka vaatii pikaista käsittelyä. Musta se ei oo normaalia haluta satuttaa puolisoaan (siis noinkin ikävästi).

Sun tilanteessa ei ehkä kannata enää siinä velloa, jos olette jo homman käsitelleet. Tulipa sanottua ja vastaisuuden varalta koittakaa puhua enemmän asioistanne, ettei sitä kärjistymistä pääse tapahtumaan. Ylilyöntejä voi sattua kelle vaan, mutta toistuvia en sietäisi. Itseltänikään.

Ei meillä koskaan sanota mitään tollasta. En yleensäkään käsitä miksi suutuksissa sanoisi jotain sellaista mitä ei tarkoita. Me riidellään kyllä harvoin mutta silloin kun riidellään niin aika nopeesti nekin on ohi. Mä oon tosi tulinen ja tempperamenttinen, mies on järkevämpi. Kumpikaan ei sano ikinä mitään rumaa (en kyllä sano koskaan kenestäkään muustakaan mitään rumaa, tai auo päätäni) vaan kyllä me koitetaan käsitellä asiat niin kuin aikuiset. Jos mies heittäis mulle ettei rakasta mua enää, sattuis paljon ja se asia käsiteltäis niiin juurta jaksain heti. Mulle ei huudella mitä tahansa mitä sylki suuhun tuo. Mutta mieheni tuntien se ei ikinä niin sanois, ellei sitten tarkkotais sitä.

Ymmärrän että tunnekuohussa voi joskus heilahtaa yli laidan, mutta kannattaa nyt miettiä miksi tollasia päästää suustaan. Ilmiselvästi taustalla on asioita, jotka vaatii pikaista käsittelyä. Musta se ei oo normaalia haluta satuttaa puolisoaan (siis noinkin ikävästi).

Sun tilanteessa ei ehkä kannata enää siinä velloa, jos olette jo homman käsitelleet. Tulipa sanottua ja vastaisuuden varalta koittakaa puhua enemmän asioistanne, ettei sitä kärjistymistä pääse tapahtumaan. Ylilyöntejä voi sattua kelle vaan, mutta toistuvia en sietäisi. Itseltänikään.

Ei meilläkään juuri riidellä. Tosi harvoin.
Ja niinkuin jo kerroin stressiä molemmilla. Mulla lasten kanssa. Ja miehelle töissä. Tekee paljon duunia ja hommat vaan kasvaa ja kasvaa.

Mä en ainakaan tarkoittanut että mies olisi jotenkin huoni isä. Vaan on loistava isä lapsilleen, paras isä heille. hella, huomaavainen ja rakastava.
Ja kyllä mä uskon että mies mua rakastaa, paljonkin. Sen näkee arjessa.

Meillä vaan molemmilla eronneet vanhemmat ja molemmat nähneet älytöntä paskaa omassa kotonaa lapsena. Joten nähnyt todella huonon mallin.

[QUOTE="Emma";21938059]No, anteeksi pyytäminen ja antaminen, halaus, selvittely, ettei sanat tarkoittaneet mitään, kunhan halusi olla ilkeä ja se siinä. Kun ymmärtää, että asia ei ole fakta, vaan toinen on halunnut pahoittaa mielen ja siksi sanoin niin auttaa ymmärtämään. Mun mielestä nuo teidän lauseet oli todella kesyjä. Noistahan jo näkee, ettette tarkoittaneet, vaan piti jotain vaan sanoa. Ja toki hyvä itsetunto auttaa asiaan. Ei ihan joka haukkumasanasta itkuun pillasta ja märehdi viikkoja.[/QUOTE]

Mä olen sellanen mietiskelijä. Jään aina miettimään vaikkei edes tarvitsisi.
Ihan pikku juttujakin. Töitä saan tehdä et annan vaan olla.

Ja tosiaan sovittiin, annettiin anteeks, halattiin. Ei enää ikinä puhuta niin.

Meillä ei sanota pahasti mutta riitatilanteessa mies heittäytyy mukajäkeväksi ja muka-asialliseksi ja suhtautuu alentuvasti kaikkeen mun sanomiseen :( enkä minä osaa puolustautua sellaiseen mitenkään joten tulee olo että olen tyhmä, hölmö., lapsellinen, epäkypsä ja kaikinpuolin muutenkin hullu ja kelvoton.
löisi vaikka mieluummin

Yhteistyössä