Te keillä on kohdussa myooma, miten raskautenne on sujuneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa vakkari

Vieras
Minulla "isohko" myooma kohdussa. Halkaisija n.5-6cm. Kaksi aiempaa raskautta sujuneet hyvin, nyt rv vajaa 9. Neuvolaan en vielä ole yhteyttä ottanut. Vatsakipuilua(lievää)päivittäin. Mielessä nyt sitten koko ajan, mitä kipuilu mahtaa enteillä...Jos keskenmenoa oireilee, eihän sille mitään tässä vaiheessa mahda. Aiemmissa raskauksissa pahoinvointia ei ole ollut, nyt kuvotusta koko ajan. Onko keltään teiltä myoomia leikattu? Minulla sitä ei voi poistaa, siinä tapauksessa koko kohtu poistettava. Lääkäriltä ohjeena, että jos lapsia vielä haluaa, on sitä yritettävä "nyt", koska myoomassa tapahtuu kasvua koko ajan.

Mulla löyty myoma (n.4-6cm) raskauden puolivälissä.
Kaikki meni ihan hyvin,ultrassa kävin pari kertaa loppuraskaudessa,lääkäri halusi seurata myooman kasvua.Loppuraskaudessa oli välillä viiltävää kipuilua kun vauva ja myooma ei meinanneet sopia kohtuun mut kuitenkin raskaus meni yliaikaiseksi.
Siellä kai se myooma on vieläkin,tosin ei mitään tuntemuksia ole.

Minulta löytyi vahingossa täysin oireeton myoma jo vuosia ennen raskauksia. On tosin halkaisijaltaan vain reilu 2cm, joten sen takia varmaan on ollut niin harmiton. Ensimmäisen raskauden kohdalla sitä alkuun tarkkailivat lähteekö kasvamaan, mutta sepä lähtikin pienenemään, ja nyt toisen raskauden jälkeen jälkitarkastuksessa lääkäri vaikka kuin ultrasi ja kahteli niin ei se sitä myomaa enää löytänyt. Olen kuulema harvinainen tapaus kun se pieneni noin vaikka yleensä hormonitoiminta sen suurentaa.

Yhteistyössä