Te, keillä on lapsilla isompi ikäero...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä äitikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä äitikö

Vieras
Kuinka paljon teillä lapsilla ikäeroa lapsilla?
Itse odotan toista lasta ja esikoinen on 7v. Onko teitä pelottanut/mietityttänyt toisen lapsen syntymä ja miten se vaikuttaa elämäänne?
Onko tämä ihan normaalia "huolta", että pelkää hiukan toisen lapsen syntymää ja kun esikoinen aina ollut se silmätikku/"lellikki"? Oletteko miettinyt miten uusi lapsi vaikuttaa elämäänne ja onko lapset aina samanarvoisia?
Ehkä tätä turhaan mietin, koska ei ole kuin yksi lapsi ennestään ja ei kokemusta kahdesta lapsesta.

Mulla pojilla ikäeroa 10 vuotta. Aluksi olin varma ettei niistä voi tulla kavereita, mutta niin vaan tuli. Sitten luulin että kun on noin paljon ikäeroa niin eivät varmaan tappele koskaan, ja tappelut alkoi kun pieni oli alle 2v. Tänä päivänä ovat toisilleen rakkaat ja sen huomaa. Isommasta joskus tuntuu että pientä suositaan hänen kustannuksella, sitä en tee, ainakaan tarkoituksella.
Lapset on samanarvoisia, ja samat säännöt pätee molempiin.

Mulla 14v vanhempi isosisko ja ei olla pahemmin ikinä oltu tekemisissä! Muutti kotoa kun olin 5v ja sit satunnaisesti nähty! En suosittele! Itellä 4,5v ikäerolla ja se vielä ainakin ok! Tietty toisilla toimii :)

on ikäeroo 11v11kk.Vanhempi on poika ja nuorempi on tyttö.
Poikaa otin odotusaikana sillai mukaann, että sai valita vauvalle leluja,tuttipulloja ja muuta pientä.Sitten asetteli masun päälle maatessani kirjoja ja katto kun ne tippu vauvan liikkuessa.
Ekat kerrat poika näytti murjottavaa kun tyttö syntyi,mutta jo muutaman päivän päästä oli tikkana sängyn vieressä kun pinniksestä kuului jotain ja kamalasti lirkutteli ja jutteli sille.
Nyt ovat 15 ja 3v ja hyvää pataa keskenään.

Tytöillä ikäeroa 9 ½ vuotta. Hyvin tulevat toimeen ja tuolle vanhemmalla pikkusisko on kun "henki ja elämä". Isompi tyttö meillä ainakin tykkää ulkoilla pienemmän kanssa ja muutenkin touhuta kaikkea. Meillä vaan positiivisia kokemuksia. nyt tulossa sitten kolmas muksu ja ikäerot tulee olemaan vanhin 13½ vuotta, keskimmäinen juuri ja juuri neljä ja sitten vauva.

Yhteistyössä