Te, ketkä lopetitte itse imettämisen!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vera86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun pitäisi varmaan olla onnellinen kun kaikissa tapauksissa multa se on lähes samantien loppunut.Kakkosesta piti muutaman kerran pumpata kun tuntui tukalalta mutta siinä se ja muissa ei mitään.

Lopetin kanssa nyt poääsiäisenaä. Ekat 2 päivää oli tuskaa, jouduin pumppaamaan keskellä yötäkin. Vinkiksi voisin sanoa, et pumppaa niin vähän kuin mahdollista kerrallaan. Pahin paine vain pois.

Mä söin sellasta homeopaattista valmistetta, mikä on tarkoitettu rinnasta vieroittamiseen ja maidon "ylituotanto-ongelmiin". Auttoi jo samana iltana. Nyt pumppaan vähän pois noin joka kolmas päivä. Pian voi senkin varmaan jo lopettaa.

Kyllä tuo pahin helpottaa viikossa, mutta puristele vaikka ennempään käsin enimmät maidot pois.. Mut mitä tuohon maidon tulemiseen tulee, niin imettämisen lopettamisesta on 1½v, ja maitoa tulee edelleen jonkin verran, jopa joskus paita kastuu saunan jälkeen.

Se homeopaattinen lääke on nimeltään phytolacca ja sitä saa ainakin suurimmista kaupungeista homeopaattisista apteekeista ja joistakin sellaisista apteekeista, mitkä myy noita homeopaattisia lääkkeitä. Ja saa ilman reseptiä ja ovat 100% turvallisia!

Ei vaikuta maidon makuun tms, ainoastaan maidon erityksen määrään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
pumppasin vaan lämpimässä suihkussa käsin ylimääräsen pinkeyden pois, nii ettei särkeny. siitä se väheni..tosin mulla muutenkaan ei sitä tullu kunnolla.

Siis kannattako pumpata vain vähän!? mä jotenkin oletin että tarkoitus ois pumpata mahdollisimman harvoin, ja silloinhan se tarkoita että pitäis pumpata tyhjäks...?

Pumppaa vain vähän. Jos pumppaat kaiken pois niin maitoa kertyy taas lisää. Kun tisseissä on jo maitoa niin ei sitä tulekaan lisää. Näin maidon tulo nopeammin loppuu.
Vähän nyt huonosti selitetty, mut toiv. ymmärsit idean.

mulla maidon määrä väheni itsestään. eli kaiken mitä pumppasin niin poikani kyl joi. eli aluksi kaksi kertaa päivässä pumppasin. sitte kerran ja lopuksi silläkin pumppauksella tuli vain 30 ml eli ei enää haitannut.

pumppaa vain påahin pinkeys pois muutenhan rinta tuottaa koko "tissillisen maitoo" tilalle.

Vauva oli 4kk kun jouduin lopettamaan, taisi ensimmäisten viikkojen aikana pahin pingotus helpottaa. Älä pumppaa liikaa pois, jotta maidontuotanto ei pysy liian aktiivisena. Yli vuosi on lopetuksesta aikaa ja maidontuotanto on himpun verran päällä vieläkin, joskaan sitä ei käytännössä juurikaan huomaa. Puristelemalla saa irti :xmas:

Yhteistyössä