Te naiset joiden miehet polttavat tupakkaa, mutta itse ette polta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Merja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Merja"

Vieras
Miten pystytte sietämään miehen tupakointia? Häiritseekö asia teitä? Mitä ajattelette esimerkistä minkä isä lapsillleen tupakoinnillaan näyttää? Kuinka paljon miehesi polttaa? Onko miehesi polttanut aina siis jo teidän ensitapaamisesta lähtien? Tuntuiko tämä koskaan ongelmalta tai esteeltä suhteelleenne?

Itse olen siinä tilanteessa, että olen tavannut muuten täydellisen miehen, mutta hän polttaa tupakkaa ja minä en voi sitä sietää. Nyt mietinkin tuleeko tästä suhteesta mitään vai unohdanko koko tyypin samantien :(

Enpä ole miestäni tupakoinnin perusteella valinnut, vaan muut asiat (kuten niinkin pieni juttu kuin luonne..) ovat olleet mulle tärkeämpiä. Polttakoon, ei ole mun asia siitä nalkuttaa.

mies polttaa ihan reilusti, ainut mikä siinä häiritsee on se että seuraamme vierestä keuhkoahtaumaan tukehtuvaa entistä tupakoitsijaa eikä mieheni saa tästäkään kimmoketta lopettaa. itse olen lopettnut 8vuotta sitten. lapsista vanhempi pitää isälleen valistusta tupakasta ja hokee televisiosta oppimiaan nicorette mainoksia....

Enpä ole miestäni tupakoinnin perusteella valinnut, vaan muut asiat (kuten niinkin pieni juttu kuin luonne..) ovat olleet mulle tärkeämpiä. Polttakoon, ei ole mun asia siitä nalkuttaa.

Eikö sinua häiritse tupakan haju vaatteissa, käsissä, kaikkialla. Miltä suudelmat maistuu? Tupakkayskä, keuhkoahtaumatauti, keuhkösyövän uhka yms - eikö näistä huolta, haittaa ja pelkoa...?

Miksi tupakoinnista pitäis tehdä ongelma? Jos mies on muutoin "täydellinen" niin miksi antaisit oikeasti loppujen lopuksi pienen asian haitata??
Mä ite tupakoin ja tällä hetkellä tapailen miestä joka on juuri lopettanu tupakoinnin. Häntä ei mun röökaamiseni haittaa, mutta ymmärrän myös häntä ettei hän tule kanssani tupakalle tai mitään muutakaan. Entä sitten? Häneltä olen suoraan asiaa kysynyt ja hänen mielestä tupakointi on se pienen asia mitä maa päällään kantaa, jos muutoin kemiat natsaa hyvin yhteen.

mies polttaa ihan reilusti, ainut mikä siinä häiritsee on se että seuraamme vierestä keuhkoahtaumaan tukehtuvaa entistä tupakoitsijaa eikä mieheni saa tästäkään kimmoketta lopettaa. itse olen lopettnut 8vuotta sitten. lapsista vanhempi pitää isälleen valistusta tupakasta ja hokee televisiosta oppimiaan nicorette mainoksia....

Hei meillä aivan sama juttu paitse etten itse ole tupakoinut lainkaan. Surettaa kun sivusta kuuntelee sitä pihinää ja köhinää ja pelkää tulevaa. Edes lapset ei ole saaneet isälle kimmoketta lopettamiseen

mies lopetti tupakoinnin ekojen treffien jälkeen,en pyytänyt tms.,lopetti vaan <3. Joskus harvoin polttaa sikaria ja hetken sen jälkeen haisee pahalle,ei haittaa.

Itse olen myös polttanut, mutta lasten myötä toivottavasti viimeisen kerran lopettanut. Eli jonkun verran ymmärrystä saa mies tupakoinnilleen siitä, että minä tiedän kuinka koukuttava aine on kyseessä.

Yksi syy on myös se, että mun elämässä miehet vain on aina polttanut. En koe tupakan hajua pahana. Terveysvaikutukset ovat tietysti kauheita, ja niiden takia soisin tuon lopettavan.

Mun mies on lopettanut tupakoinnin 3 vuotta sitten. Mutta kun tapasimme, hän kyllä poltti. Mutta opiskelijapiireissä se oli ysärillä aika yleistä. Kun aloin odottaa lasta hän yritti lopettaa, mutta ei onnistunut. Pikkuhiljaa kuitenkin se tupakointi väheni kun lapsiperheen arkea elettiin (kaksi lasta, nyt 7 ja 5v pojat). Ei koskaan polttanut niin että lapset näkivät.

4 vuotta sitten totes, että tupakointi on hänellä vähentynyt niin paljon, että kun vaihtaa duunia niin ei polta sielläkään. Sitten meni vuosi niin, että aamulla poltti parvekkeella (ennen kuin muut ees heräsivät) yhden tupakan ja sitten iltaisin 2-3 kun lapset olivat nukkumassa. Viihteellä enemmän (harvemmin oli viihteellä).

Kyllä ainakin tommosen kanssa pystyy elämään tosi hyvin. Sitten jos on ketjupolttaja niin se on vähän eri. Mutta en mä ainakaan haistanut tupakkaa ukossa kun se poltti niin vähän. Ja aina ulkona tietysti.

jos tosirakkaus kyseessä niin tuskimpa tekisit sauhuttelusta noin suurta numeroa! Kyllä sen tietää kun on hra oikean tavannut. ei pystyisi olemaan hetkeäkään erossa!

jos hän vaikka lopettaisi sun vuoksesi!

Minun mieheni polttaa ja on polttanut jo ennen kuin aloimme seurustelemaan (yhteistä taivalta takana nyt 6 vuotta). Itsekin aloin polttaa n. 2v seurustelun aloituksen jälkeen (en voi sanoa etteikö mies olisi asiaan vaikuttanut), lopetin sekä esikoista odottaessani, että nyt raskaana ollessani ja tällä kertaa olen päättänyt lopettaa ihan pysyvästi.

miehen polttaminen ei häirinnyt silloin kun en itse polttanut, koska hajut ym eivät mielestäni olleet kovin pahat tuolloin. Raskaana ollessa kun hajuaisti on herkistynyt ja etoo muutenkin tupakanhaju on sietämätöntä ja pidänkin etäisyyttä mieheen jonkin aikaa aina tupakoinnin jälkeen. Suhteeseemme asia ei silti ole vaikuttanut. Toki silloin tällöin ehdottelen miehelle lopettamista jo siksikin että itseni on varmasti vaikea raskauden jälkeen pysyä savuttomana kun toinen on houkutuksineen vieressä. Muutoin miehen tupakointi ei minua häiritse ja aikuinen mies tekee omat päätöksensä näissä asioissa. niin ja mieheni polttaa n. Askin päivässä.

se on hirveän ihmiskohtaista varmasti häiritseekö kumppanin tupakointi vai ei, riippuu ihan sinun arvoistasi ja sietokyvystäsi jaksatko katsella moista. En neuvoisi itse heittämään miestä kankkulan kaivoon vain tupakoinnin takia, mutta toisille se on huomattavasti isompi asia kuin minulle.

minua ei huolestuta sinänsä mieheni esimerkki lapsille, koska tupakoitsijoita näkee varmasti muuallakin kuin kotona ihan sama polttaako isä vai ei. Omista vanhemmistani toinen polttaa ja toinen on melko tupakanvastainen ja silti minä aloin polttamaan vasta aikuisena ja siskoni taas ei polta edelleenkään, tuskin tulee aloittamaankaan. (hänelläkin muuten polttava mies eikä tunnu häiritsevän) lapsille tullaan kuitenkin ajan myötä opettamaan, ettei tapa ole mitenkään terveellinen tmv ja tekevät sitten omat päätöksensä tietojensa pohjalta..

Minun mies polttaa ja ottaa kyllä aivoon. Poltti myös meidän tavatessa, mutta niin kyllä poltin minäkin. Lopetin, kun olimme tunteneet noin vuoden. Mies on nyt yli kymmenen vuotta puhunut, että lopettaa. Oikeasti on vaan lisännyt tupakointia. Hän suunnittelee koko päivänsä (on siis lasten kanssa kotona) niin, että saa aikataulutettua tupakkataukonsa. Ja tupakalle menee vähintään sen kerran tunnissa vaikka olisi vauvalla kakat vaipassa ja esikoinen huutaisi kurkku suorana nälkäänsä. Ressaa myös itse tästä touhusta, mutta ei tee asialle mitään. Lupasin maksaa myös lääkityksen, jos vain menisi lääkäriin ja saisi nappulat.

Hyviä vastauksia tässä tullut puolesta ja vastaan. Itse pelkään kyllä, että tupakointi on minulle niin suuri asia, että suhteestamme ei sen takia tulisi mitään. En ehkä usko, että pystyisin sitä sietämään. Olen aina ollut hyvin tupakoinnin vastainen ja en koskaan ole seurustellut kenenkään kanssa joka polttaa. Jotenkin niin kuvottava tapa ja vielä, kun tietää ne terveysriskit niin tuntuisi pahalta toisen puolesta. En tosiaan tiedä mitä tässä tekisin. Mies ei varmastikaan pysty tai halua polttamista lopettaa ja minä taas en siedä tupakointia.

Mun mies polttaa, mutta mä olen itse lopettanut. ( enkä muutenkaan enää ennen lopettamista polttanut kun kerran päivässä..). Ja mun mies polttaa jatkuvasti, en edes tiedä kuinka monta päivässä, askin - pari.
Häiritsee. Ensinnäkin siksi, että olen huolissani hänen terveydestään. Ei kenenkään tee hyvää polttaa, saatika noin paljon.
Toiseksi, rahanmeno. Välillä on rahasta tosi tiukkaa, ja vituttaa laskea budjettiin älytön määrä tupakkarahaa.
Kolmanneksi, siihen menee paljon aikaakin. Mies polttaa aina kaikkea ennen, ja kaiken jälkeen. Mitään ei voi tehdä ilman tupakkaa.

Ennen nämä asiat ei häirinneet, mutta viimesen ~ vuoden aikana on todella alkanut nyppimään.

[QUOTE="Merja";28190149]Miten pystytte sietämään miehen tupakointia? Häiritseekö asia teitä? Mitä ajattelette esimerkistä minkä isä lapsillleen tupakoinnillaan näyttää? Kuinka paljon miehesi polttaa? Onko miehesi polttanut aina siis jo teidän ensitapaamisesta lähtien? Tuntuiko tämä koskaan ongelmalta tai esteeltä suhteelleenne?

Itse olen siinä tilanteessa, että olen tavannut muuten täydellisen miehen, mutta hän polttaa tupakkaa ja minä en voi sitä sietää. Nyt mietinkin tuleeko tästä suhteesta mitään vai unohdanko koko tyypin samantien :([/QUOTE]

mies tupakoi kun tavattiin mutta jätti tupakan pois, ja samaan aikaan oli tosi rakastuneen oloinen.. meni pari kk niin tajusin että hän on alottanut uudelleen tupakan polton mutta salaa minulta. kiinni jäätyään alkoi polttaa niin että tiedän.(ja minä en häntä painostanut lopettamaan). mutta tuo että hän salasi asian minulta,valehteli minulle tupakan takia tuntui pahalta. jotenkin olisi ollut parempi kun ei ikinä olis edes lopettanut,kun sitte ei olis tullut asiasta turhaa epäluottamusta.

kyllä se aiheuttaa ongelmia,se on yksi ikuisuus kysymys. koska omasta mielestäni ei ole mitään järkevää syytä polttaa tupakkaa, sen sijaan lopettamiselle on monta hyvää syytä joista yksi on hänen oma terveys, yksi minun terveys ja lasten terveys(sillä vaikka hän ei polta lasten nähden,koska en halua sellaista esimerkkiä lapsille,enkä halua passiivista tupakointia kellekkään. niin silti miehen parta haisee tupakalta,hengitys,vaatteet.).

kyllä tämä on koko ajan hiertänyt välejämme, minusta on raivostuttavaa että jokin mikä vahingoittaa terveyttä on välillä tärkeämpää kuin ihmiset joiden kanssa mies elää! en itseasiassa edes tajunnut kuinka iso juttu se loppujen lopuksi onkaan.

itse en siis lähtisi rakantemaan tulevaisuutta tupakoitsijan kanssa..mutta rakastan kyllä miestäni ja hänellä on monta ihanaa puoltaankin,että en minä tupakan takia häntä jättäisi.

:D ei tainnut kyllä yhtään nyt auttaa sua.

ja mies käy tupakalla ehkä 3-5krt päivässä.. se mikä asiassa ärsyttää on se että keksii aina jonkun tekosyyn! ja jos mulla tekee illalla mieli suklaata niin mies on heti sillä sekunnilla lähössä huoltsikalle. ehei suinkaan siksi että haluaisi niin kovin ajatella minua ja hakea vaimolle suklaata. vaan siksi että tuo tuo hänelle tilaisuuden polttaa tupakkaa. kun on niin nössö että tarvitsee aina sen tekosyyn. on aina valmis viemään roskat tai käymään pyykkituvalla,vaan ei koskaan siksi että ajattelee minua,vaan siksi että ajattelee tupakkaa!

ja suoraan sanottuna se ottaa helvetisti päähän että aina siellä takana on vaikuttimena tupakka! aina, jos mies ei polttais,ei nostais persettään sohvalta ko.asioiden eteen. että onhan se "mukavaa" kun käryävä syöpäkääryle on niin tärkeä!

haha! liisa-marian mies on mun mieheni! Ihan samat jutut. Että välillä naurattaa, kuinka 37-v mies voi olla niin lapsellinen. Luuleeko se tosiaan, että sen jutut menee läpi???

[QUOTE="vieras";28190200]Eikö sinua häiritse tupakan haju vaatteissa, käsissä, kaikkialla. Miltä suudelmat maistuu? Tupakkayskä, keuhkoahtaumatauti, keuhkösyövän uhka yms - eikö näistä huolta, haittaa ja pelkoa...?[/QUOTE]

Minua häiritsee kaikki nämä, samoin huono esimerkki lapsille. 5 v poika jo ilmoitti, että hänkin alkaa tupakoida isona. 7 v tyttö taas on huolissaa isänsä terveydestä.

Olin nuorena niin rakastunut, etten silloin välittänyt suuremmin asiasta. Myöhemmin se on alkanut häiritä kovastikin, etenkin kun lapsilla on astma. Ei miestä enää saa tupakointi lopettamaan. Hän on kyllä yrittänyt. Olisi pitänyt heti nuorena laittaa mies valitsemaan joko tupakka tai minä.

Mun miesystävä tupakoi ja myönnän että olen aina ollut tosi tupakanvastainen, mutta rakastan miesystävääni kuitenkin ihan tolkuttomasti ja on muuten niin täydellinen, niin en anna tupakoinnin haitata.

Mun isä ja isoveli polttaa, äiti ei enkä minäkään eikä oo koskaan ollut mitään houkutustakaan ees aloittaa.

Ei voi olla totta! Liisa&miisa-marian miehet ovat just samanlaisia kuin omani. Ei se röökaaminen ärsyttäis mut noi naurettavat tekosyyt. Ihanku piilottelis äidiltään :(

no mulla on ollut yks lyhyt suhde (teiinä), joka loppui, kun mua niin ällötti se tupakan haju ja se kun se näytti polttaessaan niin typerälle.

Toinen usemman vuoden suhde oli sporttiseen mieheen, joka poltti viihteellä ollessaan tai satunnaisesti stressaantuneena. Eli jos kotona poltti, niin mietin, mikä vituttaa. Tupakan jälkeen osasi pestä kätensä ja huuhdella suunsa, joten ei kovin pahasta kärynnyt.

Eli nikotinistin kanssa tuskin pystyisin olemaan, kun kaikki täytyy suunnitella tupakan ehdoilla.