Te oikein varakkaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämää miettien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämää miettien

Vieras
Te joilla on varallisuutta yllin kyllin. Mitä te ajattelette siitä, kun jotkut ovat hyvin köyhiä ja näkevät jopa joskus nälkää Suomessakin ja teillä on kaikkea niin paljon.
Tuleeko tunne, että miksi on näin..

Olen tätä itse pohtinut, että jos saisin lottovoiton. Minulle tulisi varmaan kriisi, että miksi minulla on näin paljon ja joillakin ei oikein mitään.

Olen miettinyt myös mihin perustuu mm. lottovoitot. Ansaitsevatko jotkut ihmiset niin paljon enemmän kuin toiset. Onko kaikki kiinni vaan hyvästä onnesta?
Olen paljon miettinyt myös sitä, että jos olisin varakas, että ansaitsenko todella tämän osan, olla paljon varakkaampi kuin moni muu.. Miksi minä juuri kuulun hyväosaisiin?
Nämä ovat vaan mietteitä

Minusta tuntuu että lähes kaikki varakkaat osaavat kyllä selittää miksi heille on varallisuutta kertynyt, useimmat tietää varmasti myös syyt siihen miksi varallisuutta ei ole kertynyt. Vain lottoamalla on mahdollista voittaa, mutta silti kyse on niin pienestä sattumasta, ettei sen varaan vaurastumis haaveita voi jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja läöl;28081059:
Minusta tuntuu että lähes kaikki varakkaat osaavat kyllä selittää miksi heille on varallisuutta kertynyt, useimmat tietää varmasti myös syyt siihen miksi varallisuutta ei ole kertynyt. Vain lottoamalla on mahdollista voittaa, mutta silti kyse on niin pienestä sattumasta, ettei sen varaan vaurastumis haaveita voi jättää.

Minä en ole varakas ja osaan nähdä tätä toista puolta elämässä. Joskus vaan mietin, että mitä jos olisin tosi rikas, tulisiko minulle tosiaan kriisi, miksi minulla on näin paljon ja joillakin ei mitään.
Jotkuthan syntyvät vaan tiettyyn sukuun ja sitä kautta saavat heti asemansa.

[QUOTE="seppä";28081017]Jokainen on oman elämänsä seppä.[/QUOTE]

Eikä ole, mutta tuohon harhaan on varakkaiden hyvä tuudittautua kun siten ei joudu miettimään juuri näitä kiusallisia moraalikysymyksiä. Mutta varokaa vaan, yhä kasvava joukko ihmisiä niitä kuitenkin miettii ja kohta joudutte miettimään tekin kun alkaa käydä olot tuuliseksi siellä huipulla ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja elämää miettien;28081065:
Minä en ole varakas ja osaan nähdä tätä toista puolta elämässä. Joskus vaan mietin, että mitä jos olisin tosi rikas, tulisiko minulle tosiaan kriisi, miksi minulla on näin paljon ja joillakin ei mitään.

Itse toimisin ainakin hyväntekeväisyydessä jos olisin varakas. Ja jos lotossa voittaisin, perustaisin jonkun säätiön tmv. auttamaan kotimaan heikko-osaisia. En tajua mikseivät muut toimi näin. Tai anteeksi, siis tajuanhan minä, valitettavasti...

[QUOTE="vieras";28081071]Eikä ole, mutta tuohon harhaan on varakkaiden hyvä tuudittautua kun siten ei joudu miettimään juuri näitä kiusallisia moraalikysymyksiä. Mutta varokaa vaan, yhä kasvava joukko ihmisiä niitä kuitenkin miettii ja kohta joudutte miettimään tekin kun alkaa käydä olot tuuliseksi siellä huipulla ja hyvä niin.[/QUOTE]

Kyllä minä suon varakkaille ihmisille heidän osansa.

en tunne kateutta heidän osastaan.

Mietin vaan täällä muuten tätä asiaa

[QUOTE="vieras";28081084]Itse toimisin ainakin hyväntekeväisyydessä jos olisin varakas. Ja jos lotossa voittaisin, perustaisin jonkun säätiön tmv. auttamaan kotimaan heikko-osaisia. En tajua mikseivät muut toimi näin. Tai anteeksi, siis tajuanhan minä, valitettavasti...[/QUOTE]

Niin minäkin auttaisin ihmisiä, jos olisin varakas

Alkuperäinen kirjoittaja elämää miettien;28081065:

Niin... varakas en ole minäkään (ainakaan vielä), mutta mitään kriisiä ei sen suhteen ole että vauratumiseen tarvitaan lähes aina omaa panosta ja jonkun verran onnea (joku enemmän, toiset vähemmän). Perinnön tai lotto voiton voi saada onnekaan sattuman kautta, mutta onnekasta sattumaa ei ehkä ole se että sen osaa sijoittaa tavalla joka vaurastumiseen johtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja elämää miettien;28081086:
Kyllä minä suon varakkaille ihmisille heidän osansa.

en tunne kateutta heidän osastaan.

Mietin vaan täällä muuten tätä asiaa

Voi apua, aina tuo kateus, kateus ja kateus. EN ole kateellinen, uskoo ken tahtoo, vaan peräänkuulutan oikeudenmukaisuutta! Mikäli varat on hankittu vastuullisesti niin kaikki ok, mutta jos optiomiljoonat kertyy sillä että irtisanotaan porukkaa kun pipoa että osakekurssit nousee niin vaikka ampua saisi, niin on hävytöntä touhua. Tai sitten sellainen, että viedään tuotanto jonnekin kehittyvään maahan ja riistetään siellä paikallista väestöä niin kyllä kirveellä olisi taas töitä. Tai johtajien palkat, onko ne enää kohtuulliset? Ei. Ja syynä ei todellakaan siis ole kateus vaan juurikin oikeus ja kohtuus. Riistokapitalismi ja yksilön vaurastuminen sitä kautta ei ole menestymistä vaan rikollista ja tuomittavaa touhua. Siinä on turha pöyhkeillä omalla "menestyneisyydellä" sitten. Niin ja ei noiden firmojen hyvin tienaavat pikkupomot (joita valtaosa on) ole yhtään sen parempia tai vapaita vastuusta, yhdessä ne "hyvät vellokset" siellä noita päätöksiään sorvaavat.

No, minä omistana pari kiinteistöä, joten olen kai keskivertosuomalaista varakkaampi. Arkielämässä ei kyllä tuo näy, ihan peruspihiä lapsiperheen arkea elellään.

Itse olen parikymppisenä ottanut riskejä sijoittamisessa ja se kannatti, joten olen ihan itse omaisuuteni tienannut.

Mielestäni kaikilla on mahdollisuus säästää ja sijoitella ja ahkeruudella tienata , pitkäjänteisyydellä.

En ajattele ihmisistä eri tavalla varakkuuden mukaan, yleensä luokittelen ihmiset vain ystäviin, tuttuihin ja muihin :)

[QUOTE="vieras";28081071]Eikä ole[/QUOTE]

Jaa miten niin ei ole? Sairaus voi toki viedä työkyvyn, mutta mitään muuta itsestään riippumatonta syytä en kyllä keksi.

Kannattaa muistaa, että (lähes) kaikki hyvätuloiset ja varakkaat maksavat tai ovat makseneet kymmenien (satojen/tuhansien) toimeentulon verojen muodossa.

[QUOTE="vieras";28081071]Eikä ole, mutta tuohon harhaan on varakkaiden hyvä tuudittautua kun siten ei joudu miettimään juuri näitä kiusallisia moraalikysymyksiä. Mutta varokaa vaan, yhä kasvava joukko ihmisiä niitä kuitenkin miettii ja kohta joudutte miettimään tekin kun alkaa käydä olot tuuliseksi siellä huipulla ja hyvä niin.[/QUOTE]

Alkuperäinen kirjoittaja Roope-setä;28081161:
Jaa miten niin ei ole? Sairaus voi toki viedä työkyvyn, mutta mitään muuta itsestään riippumatonta syytä en kyllä keksi.

No paljon siitäkin kiinni, millaiseen perheeseen syntyy esim. onko mahdollista kouluttautua, pärjääkö koulussa, saako hyviä tilaisuuksia esim. töitä..

Onnesta on niin paljon kiinni tässä elämässä.

Sitten voi olla hyvin nerokin ihminen joka ei vaan pääse työelämässä eteenpäin jostain syystä.. ei ole mahdollista toteuttaa uraansa, ei vaan ole oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. elämä vaan menee niin.

suomen köyhillä "nälkäänäkevillä" lähen poikkeuksetta se oma tilanne johtuu ihan oman elämänhallinan puutteesta eikä sitä rahalla paranneta. Elämänhallinnan koulutusta siihen tarvitsisi.

[QUOTE="vieras";28081215]suomen köyhillä "nälkäänäkevillä" lähen poikkeuksetta se oma tilanne johtuu ihan oman elämänhallinan puutteesta eikä sitä rahalla paranneta. Elämänhallinnan koulutusta siihen tarvitsisi.[/QUOTE]

Onhan yrittäjiä, jotka ovat vaan epäonnistuneet vaikka ovat parhaansa yrittäneet. Sitten ovat suurissa veloissa.
Näkisin, että elämässä on joskus vastoinkäymisiä joille ei aina voi mitään. Elämä vaan koettelee ja sitten alkaa mennä huonosti.

Joillakin ihmisillä on vähemmän koettelemuksia ja ovat enemmän hannu hanhia.. löytävät hyviä työpaikkoja ja taaskin ovat oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. kaikki pelkkää sattumaa..tuuria

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan.

Just kuulin radiosta, että Espanjassa talouskriisi on saanut ihan tavalliset ja jopa ei-niin -hvyäosaiset auttamaan kanssakansalaisiaan. Näinhän Suomessakin tapahtui laman aikana. Kun pystyy samastumaan autettavan kohtaloon (meillekin voisi käydä noin) on paljon todennäköisemmin auttamassa pyyteettömästi. Tässä yksi syy sille, miksi isot tuloerot eivät ole hyväksi yhteiskunnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Roope-setä;28081161:

Etkö todellakaan...? No miten olisi vaikka se että paikkakunnalla on massiivisia joukkoirtisanomisia? Elämän uudelleen rakentaminen ei ole aina ihan niin yksinkertaista. Tai kun arvosi ovat olleet jossain muualla kuin rahassa ja olet kouluttautunut näille matalapalkkaisille naisvaltaisille aloille ja jäätkin ainoaksi aikuiseksi perheeseen. Ensin olet vuosia raatanut töissä muiden hyväksi ja kun et sitten sillä palkallasi pysty enää edes omaa perhettäsi elättämään niin siinä alkaa kummasti vituttaa niinkuin sitä kuuluisaa pientä oravaa. Ja kun täälläkin etsii vertaistukea ja paskaa lapataan vaan lisää niskaan niin kyllä ihmiskäsitys muuttuu humaanista joksikin ihan muuksi todella nopeasti...Kyllä siinä muutaman kerran miettii pystyykö enää mitenkään hoitamaan näitä ahneita pikkupomoja tai muitakaan oman navan ympärillä pyöriviä paskiaisia mitä tämä nykymeno tuottaa.

Tunnen muutaman varakkaan ihmisen. Oletteko ajatelleet, että aika harvalla se omaisuus on pankkitilillä lojumassa? Yleensä se on sijoitettuna jonnekin, esimerkiksi yrityksiin, jotka voivat sitten aloittaa toimintansa/pysyä pystyssä/palkata ihmisiä. Ei nämä ihmiset mitään ihmeellistä luksuselämää vietä, vaan ihan tavallista arkea ja tekevät ihan tavallisia töitä. Ja antavat myös rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta eivät pidä siitä meteliä. Yleensä ovat suhteellisen tarkkoja rahoistaan, joten lapset kulkevat ihan perushenkkamaukka-vaatteissa. Näkeekö joku Suomessa ihan oikeasti nälkää?

[QUOTE="Jaa";28081257]Tunnen muutaman varakkaan ihmisen. Oletteko ajatelleet, että aika harvalla se omaisuus on pankkitilillä lojumassa? Yleensä se on sijoitettuna jonnekin, esimerkiksi yrityksiin, jotka voivat sitten aloittaa toimintansa/pysyä pystyssä/palkata ihmisiä. Ei nämä ihmiset mitään ihmeellistä luksuselämää vietä, vaan ihan tavallista arkea ja tekevät ihan tavallisia töitä. Ja antavat myös rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta eivät pidä siitä meteliä. Yleensä ovat suhteellisen tarkkoja rahoistaan, joten lapset kulkevat ihan perushenkkamaukka-vaatteissa. Näkeekö joku Suomessa ihan oikeasti nälkää?[/QUOTE]

Ai näkeekö nälkää?
Onhan meillä leipäjonoja Suomessakin.
Ja onhan aina puhuttu kautta aikojen, että jotkut opiskelijat syövät makaronia.

Yhteistyössä