Te raskausaikana itsenne valaaksi lihottaneet, miten teitte sen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa tekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa tekin

Vieras
Itsellä on nyt kova laihdutusurakka alkamassa. Pituutta mulla on 170cm ja painan 79kg. Ennen raskautta painoin 60kg. Olin aika timmissä kunnossa silloin ja olen aina arvostanut tervettä elämäntapaa ja pitänyt huolta itsestäni.

Raskausaikana jotenkin kontrolli petti, jätin liikunnan pois, kun väsytti (vaikka olis vaan pitänyt raahautua vaikka lenkille, ei se ainakaan makaamalla helpottanut) ja alkoin syödä kaikkea hyvää ilman tarkkailua. Usein tuli haettua myös noutoruokaa ja maattua sohvalla päivän päätteeksi, kun molemmilla oli töissä kiirettä.

Nyt synnytyksestä vähän vajaa vuosi ja ylipaino. Kyllä vaan suoraan sanottuna harmittaa. Arpia jne. mulle ei tullut, mutta tuntuu että olen vain rasvaa ja löysää. Kaikki ne vaivalla hankitut ihanat lihakset tiessään:(

Kiva olla 26-vuotiaana tällainen norsu, kun olen aina ollut hyvässä kunnossa. Kyllä itkettää katsoa vanhoja kivoja vaatteita, joita ei ole toivoakaan vetää päälle tänä kesänä. Enne raskautta koko 36 ja nyt 46...Oma vikahan tuo oli.

MItes te muut? Miten te lihoitte? Ja huom! Nyt en tarkoita niitä, joilla on todettu joku sairaus, raskausmyrkytys tms, jonka takia on lihonut, vaan ihan niitä joilla oli normaali raskaus ja lihominen omaa syytä.

Kärsin pahoinvoinnista koko raskauden ajan. Pakko oli napostella koko ajan jotain, jolloin pahoinvointi pysyi edes joten kuten aisoissa. Vedin sitten urakalla herkkuja.

Sama juttu molemmissa raskauksissa. Paino nousi 20 kg. Ei se sentään koko loppuelämää pilannut. Paino putosi pikkuhiljaa 6-8 kk:ssa entisiin lukemiin.

Mä vaan söin tosi paljon :D Esikoisen kohdalla viimeisinä parina kuukautena oli vähän paha liikkua, en vieläkään tiedä mikä se oli mutta tuli sellaisia "suonenvetoja" nivuseen jos rasitin liikaa. Pari viimeistä viikkoa en sitten liikkunutkaan juuri yhtään. Siitä syömisestähän tuo lähinnä tuli, en edes yrittänyt himmata kun koko ajan oli nälkä, niin söin :D Sama kuopuksen kohdalla, paitsi että kuopuksen odotusaikana oli pakko liikkua kun oli vauva hoidettavana. Söin sitten varmaan vielä enemmän silloin, koska molempien kohdalla paino nousi 92-93 kiloon. Normaalipainoni on 68-70kg.

n. 1,5 vuotta viimesimmän synnytyksen jälkeen olin vanhoissa mitoissani... Vaikka söin ja syön edelleen niin paljon kuin tuntuu että haluan syödä ja syön mitä haluan :)

Susta on tullut aikuinen nainen, olet päässyt eroon teinikropasta, joka ei kuulu enää asiaan, kun on noin paljon ikää ja lapsikin. Kanna uhkeat muotosi ylpeydellä ja hyväksy itsesi.

Ruoka nyt vaan oli niin hyvää, mikä tahansa ruoka, jopa se hernekeitto jota olen aina vihannut. Makuaisti jotenkin terävöityi raskauden aikana, ruoka maistui. Kai sitä tuli syötyä enemmän ja isompia annoksia. Erityisesti mihinkään herkkuihin en tuntenut vetoa. n.20 kg tuli, joista reilun vuoden jälkeen n.6kg jäljellä.

Laitokselle mennessä vaaka näytti kevyet 92kg...Liikunnan puutteesta se ihan puhtaasti johtu.. :ashamed:

Vaaka näyttää vieläkin 77kg mut oon oppinu elämään asian kanssa.

En todellakaan tiedä, painoa vain tuli vaikka en syönyt mitenkään erityisen epäterveellisesti. Joka raskaudessa on tullut reilu 20kg. Tosin ovat kyllä lähteneetkin aina kaikki sitten synnytyksen jälkeen.

[QUOTE="vieras";23668957]Älä nyt itke kuitenkaan, sinähän voit tehdä asialle jotain :) Tsempillä vaan![/QUOTE]

Ei kai se itkeminen autakaan, mutta harmittaa vaan niin pirusti, kun kroppa on ihan tuhoutunut omasta piittaamattomuudesta. Lähdemme kesällä reissaamaan ympäri eurooppaa ja olisi niin kiva näyttää hyvältä silloin eikä vanhalta valaalta.

Mä en vaan pysty nauttimaan elämästä ja kivasta puuhailusta tässä kropassa. Nämä läskit muistuttavat jatkuvasti olemassaolostaan ja hiertävät ja kiristävät ja peilikuva näyttää rumalta. Kivoja vaatteitakaan ei oikein löydy isoja kokoja. Tuntuu, että koko persoonallisuuskin on muuttunut. KOkonaisvaltainen ja harmittava juttu.

Ahdistaa törmätä ihmisiin, joita ei ole nähnyt pitkään aikaan kun he näkevät tämän tilani. Oikeasti ei varmaan mene päivääkään etten surkuttelisi tätä asiaa. Kuntokin on huonotunut ja tunnen itseni ikäistäni vanhemmaksi. No, ruokavalio on nyt muuttunut ja eka kerta saliohjaajan kanssa sovittu.

En oikeestaan tiedä, miten sitä painoa tuli niin huimasti. Ennen raskautta painoin 50kg, juuri ennen synnytystä painoa oli jo 72 kiloo...
Liikunta toki jäi aika vähiin, aluks oli pahoinvointi ja myöhemmin ei vaan jaksanu/viittiny. Samaan malliin söin ku ennen raskauttakin, tosin ihan viime metreillä alko ärsyttää paksuna oleminen niin julmetusti, että lohdutin itteeni muutamalla ylimääräsellä karkkipussilla:D
Mut paino kyl putoskin äkkiä, 7 viikkoa synnytyksestä vaaka näytti jo 49 kiloa.

Mä olen kanssa miettunyt, että miten se paino niinkin paljon erityisesti kuopusta odottaessa nousi. Mutta luulen, että poika viestitti vatsasta: syö äiti syö, täällä halutaan ruokaa :D Tuli meinaan hänestä tosi vahva, vankka ja isokokoinen miehenalku.

aina olen syönyt mitä halunnut ja paljonkin,ei ole kiloja juurikaan tullut,ei kummastakaan raskaudesta jäänyt mitään,viikossa-parissa ollut synnytyksen jälkeen takas omassa painossa.Nyt yli 40v on alkanut pikkuhiljaa kiloja kerääntymään,nyt n.60kg/ 168cm ja plösöltä alkanut tuntua ja näyttää...pitäs alkaa tarkkailee syömisiään,mälsää.

-siirryin riippuvuudesta toiseen eli tupakasta karkkiin (suklaapatukoihin ja tikkareihin)
-olin koko ajan niin väsynyt etten vain jaksanut lähteä ulos
-puolessa välin raskautta tuli iskias ja kummalliset nivuskivut joiden takia jäin sitten saikulle ja silloinhan se mässäily vasta alkoikin, makasin sohvalla ja söin muroja. Ja pottuja. Ja leivoksia. Jne.
-ajattelin naiviisti, että olen aina ennenkin voinut syödä mitä tahansa ja miten paljon tahansa lihomatta, niin miksen nytkin..

Kiloja tuli 35 ja pääsin niistä eroon vuodessa.

Mä söin siihen öllötykseen mitä oli ja sit jäi se napostelu päälle. Lähtömitat oli 158/55 ja viimeisilläni painoa oli 72 kg.. Imetys kuitenkin mun onnekseni hoiti homman mun puolestani ja vuosi synnytyksen jälkeen painoa olikin enää 49 kg.

Minullakin ruoka oli alkuraskaudessa ainoa tapa selviytyä huonosta olosta. Karkkipussi oli pakko pitää käsilaukussa koko ajan ja napsia sokeria. Loppuraskaudessa taas supistukset estivät liikunnan täysin. Jouduin pitämään tauon kävellessä yläkertaan. 500metriä bussipysäkille oli aika raskas homma. 22+kg. Viimeiset 5 kiloa täytyi keventää, paino meni hetkeksi alle lähdönkin. Kroppa ei ole koskaan palautunut.

Ei se nyt ole niin kamalan vakavaa.

Minullakin ruoka oli alkuraskaudessa ainoa tapa selviytyä huonosta olosta. Karkkipussi oli pakko pitää käsilaukussa koko ajan ja napsia sokeria. Loppuraskaudessa taas supistukset estivät liikunnan täysin. Jouduin pitämään tauon kävellessä yläkertaan. 500metriä bussipysäkille oli aika raskas homma. 22+kg. Viimeiset 5 kiloa täytyi keventää, paino meni hetkeksi alle lähdönkin. Kroppa ei ole koskaan palautunut.

Ei se nyt ole niin kamalan vakavaa.

Mulle on:(

Tulin vain kommentoimaan, että luulin lihottaneeni itseni valaaksi, sillä painoa tuli raskauden aikana se 17 kiloa. Entisiin kilomäärin pääsin kuitenki kahden viikon sisällä synnytyksestä, enkä mitään sen eteen tehnyt! :O

Elin siis raskausaikanakin yhtä epäterveellisesti syöden kuin aina muutoinkin ;)

On kait sinulla mennyt kokotaulukot sekaisin? Minun mittani on tällä hetkellä 171/76 ja käytän vaatteita kokoa 40. Enimmillään olen painanut juurikin tuon 79 kiloa ja silloinkin meni vielä koko 42 päälle. Vai tykkäätkö vain pukeutua telttoihin?

Alkuperäinen kirjoittaja aika telttoja käytät;23669225:
On kait sinulla mennyt kokotaulukot sekaisin? Minun mittani on tällä hetkellä 171/76 ja käytän vaatteita kokoa 40. Enimmillään olen painanut juurikin tuon 79 kiloa ja silloinkin meni vielä koko 42 päälle. Vai tykkäätkö vain pukeutua telttoihin?

Ei, kyllä mun vaatteet nykyään on kokoa 46 ilman että olisivat telttoja. Sitten taas about samanpainoinen kaverini käyttää helposti kokoa 42-44. Mulla pienemmät vaatteet vaan kiristää. Riippuu tietty vaatteen mallista, joskus menee se 44 (tunikat) mutta eipä juuri pienempi.

Kai tää läski on sit vaan kerääntynyt sillä tavalla mun kroppaan. Toisilla se on vähän tasaisemmin ja menee pienemmät koot. Mulla ottaa vatsasta ja lantiosta, sekä reisistä kiinni.

Mulle kävi niin, että loppuraskaudesta en umpisuolen leikkauksen takia voinut liikkua, tai siis sen leikkaushaavan repeytymisen takia. kolme viimeistä kuukautta oli sellaista ettei liikkua saanut, tykkäsin sitten maata sohvalla ja syödä karkkia, herkkuja ym ym.
Eikä ne kilot sitten helpolla lähteneet ja uusi raskaus toi uudet kilot joita nyt myös kannan.
Ei mua välttämättä nyt häiritse nämä ylimääräiset kilot vaan se miten ne on kasaantunut. Toi mun maha on niin löysä että hävettää, ei kiinteydy millään. Siinä se sitten roikkuu....

Alkuperäinen kirjoittaja aika telttoja käytät;23669225:

Minustakin 46 on aivan liian iso koko. Pituutta itselläni on 175cm ja minäkään en käyttänyt kai ollenkaan 46 vaatteita kun synnytyksen jälkeen painoa oli 85kg, saatika kun painoa oli 79kg. Mutta toisaalta 40 koon vaatteita en kyllä saa mahtumaan päälle nyt kun painoa on 74kg, se vaatii 70kg. 42-44 on tyypillinen kokohaarukka. Enkä usko että tuo pituuskaan täysin sitä selittää, sillä mutsillanikaan ei ole tuollaiset vaatekoot käytössä ja hän on lyhyt ja ylipainoinen...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä