TE-toimiston työtarjoukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minkälaisia työtarjouksia te olette saaneet?

Minä asun keskisuuressa kaupungissa, en tosin keskustassa vaan keskustaan on matkaa 7km. Olen vasta valmistunut uudelle alalle ja olen saanut 4 työtarjousta jo. Kaikki vastaavat nykyistä koulutustani. Kahteen hain ihan mielellään ja odotan parhaillaan vastausta!

Mutta toinen työpaikka oli moottoritien varressa eikä minulla ole ajokorttia saatikka ei autoa. Tämä te-keskuksen täti ymmärsi ja otti ilmoituksen pois, kun en mitenkään tuonne voi hakea.

Tämä toinen täti käskee hakea työtä joka on meiltä 30km päässä bussilla ja siellä perillä on sinne vielä matkaa jalkaisin 7km. Eli on ihan metsässä ja kyseessä 2-vuorotyö. Haen kuitenkin mutta tuntuu tyhmältä hakea, kun on ajokortiton....
Tekevät vaan työtarjouksia siellä te-toimistossa katsomatta ihmisten tietoja ollenkaan ja karenssin pelossa on pakko hakea tuollaisiakin paikkoja, kummallista...

Mites teillä...?

Hämmentävää... itse kun valmistuin niin kävin kerran työvoimatoimistossa ilmoittautumassa. Täti sanoi suoraan haastattelun jälkeen, että katsotaan sitten puolen vuoden päästä tilannetta uudelleen, jollet ole siihen mennessä löytänyt työpaikkaa. Yhtään työtarjousta en siis työkkäriltä saanut. Tästä toki 6 vuotta aikaa. (Löysin itse työpaikan 4 kk:n työnhaun jälkeen, hakemalla sanomalehti-ilmoituksen perusteella).

Sain tarjouksen, jossa nimike kyllä vastasi koulutustani/aiempia ammatteja, mutta työn vaatimukset olivat toooooosi kaukana omasta tasostani ja vaaditut taidot sellaisia, että ei hetkessä opittavissa. Oikeasti kyllä nolotti lähettää hakemus, mutta en jaksanut asiaa köydä työkkärin kanssa selvittelemään.

Työkkärin tiedoissa on kohta jossa kysytään onko auto käytettävissä. Se on aivan sama mitä siihen vastaa koska itse laitoin siihen ettei ole autoa ja silti on tarjottu töitä 30km:n päästä. Vuorotyötä vieläpä ja yhdessä työssä olisi pitänyt olla oma auto käytettävissä kun kyse kotihoidosta. No hain, mutta kun sähköisessä hakemuksessa kysyttiin onko auto käytettävissä niin vastasin totuuden mukaisesti eikä tullut kutsua haastatteluun.

Ei, en välttele töitä mutta vaikea se on autoksi muuttua. Julkinen liikenne aivan onnetonta eikä sen varassa onnistuisi vuorotöissä kulkeminen. Töissä olen kyllä nyt ja ihan kävely/pyöräilymatkan päässä.

Yhteistyössä