Tee itse jos ei kelpaa... Ei se nyt niin mene!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyranni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyranni

Vieras
Mies siivoo: imuroi, pyyhkii pölyt.
Minä siivoon: raivaan ensin tavarat paikoilleen, imuroin, pyyhin pölyt, pesen vessat ja taas roudaan tavaroita omille paikoilleen. Järjestelen siis samalla. (Eikä tarviis järjestellä, jos täällä jokainen huolehtisi tavarat aina omille paikoilleen...)

Olen sanonut miehelle, että miksei voi siivota kunnolla?! Mitä järkeä on niitä pölyjäkään pyyhkiä, jos ei samalla järjestele paikkoja kuntoon!! Antaa niiden epämääräisten kasojen lojua, mutta ei tee niille mitään. Argh!!

On kuulema parempi sitten tehdä itse, jos ei kelpaa. Miksi?
Miksei voi itsekin tehdä kunnolla kun kerran työhön ryhtyy? Ei se riitä, että pintapuolisesti siivoo, kun jokainen näkökykyinen voi itse näkemästään päätellä että se vaan ei riitä!!

Meillä mies siivoaa huomattavasti tarkemmin kuin minä. Kun on imurin varressa niin nostaa suunnilleen sohvankin ulos ja jos pesee lattioita, niin kaikki tavarat suunnilleen viety muualle ja lattiat vahattukin :D Itselläni menee hermot tuohon pikkutarkkuuteen, joten mielelläni siivoan itsekseni. Mies on niin pedantti ja pikkutarkka, että kun olen ajatellut, että tehdään pikkusiivous, niin mies kun pääsee harjan varteen, niin koko talo on pesty lattiasta kattoon.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Niin, jokaisella kun on sellainen erilainen näkökyky. Pahinta on, kun juuri siivonneena kaveri kysyy etsä oo viittiny siivota. Hey!Kaikilla kun ei ole säilytystilaa paljon ja pinoja saattaa kertyä pöydille. Tiedätsä, mä peesaan miestäs: tee se sitten itse! Puhtaus on järjestystä parempi juttu

kyllä se niin on, että oikeasti pitää arvostaa kummankin työpanosta ja jos se ei kelpaa, niin sitten tekee itse. Ei kaikki ihmiset vaan tee asioita samalla tavalla ja miehet ei aina huomaa niitä juttuja.

Sulla on oma tyylisi ja miehelläsi omansa. Te molemmat katsotte ja koette tilanteet omilla tavoillanne. Siihen nähden - ole hyvänen aika kiitollinen siitä, että miehesi osallistuu kotitöihin ja antaa oman panoksensa! Kiitä hänen osallistumisestaan.

Ja jos se taso ei sitten sinun silmääsi miellytä, niin aina voit paikata jälkiä huomaamattomasti ja vaivihkaan numeroa nostamatta.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Että pitää tyytyä juosten kustuun, kun ei vaan huvita tehdä paremmin?
Miltäköhän täälläkin näyttäis moisella periaatteella... Suunnilleen samalla ajalla ja vaivalla voi tehdä myös paremmin.

Meillä on mies on omaksunut mun tavan siivota, eikä edes ole tarvinnut opettaa tai nalkuttaa, mutta siitäkin huolimatta mä olen aina tykännyt siivota yksin ja jos mahdollista, niin heitän muut pihalle siivouksen ajaksi, yksin on kivaa siivota.

[QUOTE="joo";26823084]Nimenomaan, valittamalla saat sen vaan lopettamaan tuon omalla tavallaan -tekemisenkin.
Miksi se olisi niin että vain sinun tapasi on oikea tapa siivota?[/QUOTE]

Koska mun periaatteella talo on järjestyksessä ja näin ollen myös se siivouksen jälki näkyy. Ja kenties seuraavan kerran taas helpompaa siivota...

Koska mun periaatteella talo on järjestyksessä ja näin ollen myös se siivouksen jälki näkyy. Ja kenties seuraavan kerran taas helpompaa siivota...

entä jos mies ajattelee samoin. Hänelle ilmeisesti riittää se jälki minkä hän jättää ja hänen mielestään talo on siisti niin. Teillä on eri siisteyskäsitykset. Näin on meilläkin, joten siivoan paljon yksikseni. Toki mies auttelee kun ehtii, mutta en enää ole vuosiin vaatinut mitään kummempaa "tasoa" Pääasia, että saan apua sekä mieheltä, että lapsilta.

No hyvänen aika - ota sitten itse haltuun talon järjestyksen ylläpito ja delegoi miehesi muuhun hommaan, kun kerran työnjälki ei miellytä.

Mutta ainaisella valituksella ja narinalla, kuinka joudut itse tekemään kaiken uudestaan tai paremmin tai...sä vain ajat toisen kauemmaksi siitä kohtapuoliin vähäisestäkin jeesaamisesta. Suo siellä, vetelä täällä....

Sulla on oma tyylisi ja miehelläsi omansa. Te molemmat katsotte ja koette tilanteet omilla tavoillanne. Siihen nähden - ole hyvänen aika kiitollinen siitä, että miehesi osallistuu kotitöihin ja antaa oman panoksensa! Kiitä hänen osallistumisestaan.

Ja jos se taso ei sitten sinun silmääsi miellytä, niin aina voit paikata jälkiä huomaamattomasti ja vaivihkaan numeroa nostamatta.

Kotityöt kuuluu kaikille! Ei niiden tekemisistä ketään tarvitse erikseen kiitellä.

Jos ei huvita tehdä, palkatkoon siivoojan.

voit myös jakaa miehellesi sellaisia tehtäviä mitä ei voi tehdä sinun mukaasi "väärällä tavalla" eli vaikka mattojen tamppaus, lattioiden luuttuaminen, vessojen peseminen jne.Ota sinä vastuulle se tavaroiden laittaminen jne.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
entä jos mies ajattelee samoin. Hänelle ilmeisesti riittää se jälki minkä hän jättää ja hänen mielestään talo on siisti niin. Teillä on eri siisteyskäsitykset. Näin on meilläkin, joten siivoan paljon yksikseni. Toki mies auttelee kun ehtii, mutta en enää ole vuosiin vaatinut mitään kummempaa "tasoa" Pääasia, että saan apua sekä mieheltä, että lapsilta.

Että päävastuu on naisella ja mies sitten "auttelee"... Just.

Yhteistyössä