Teen yötöitä, enkä ilmeisesti sitten saa nukkua aamulla/päivällä/illalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RGH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RGH

Vieras
Tänään heräsin vasta puolen päivän jälkeen. Mies oli kadonnut jonnekin ja oli jättänyt minut nukkumaan, lapset olivat leikkimässä.
Otin ja soitin miehelle, kysyäkseni missä tämä on.
Kauhean kiukkuisen kuuloiselta vastasi, luetteli tekemänsä kotiaskareet mm. pyykinpesu ja puhelun lopuksi vielä totesi "mene sinä jatkamaan unias".
Olin ihan että :O

Millonkohan minun pitäisi mieheni mielestä nukkua, yöllä en voi kun olen töissä?! :O

Eikö sen pitäisi olla vaan tyytyväinen, että kannan rahaa kotiin?

Olen tosi väsynyt päivälläkin, kun minun ei anneta nukkua, olen vasta aloittanut nuo työt, ehkä mieskään ei ole vielä sopeutunut tähän uuteen tilanteeseen?

No, mä olen yötyötä tekevän vaimo ja meillä pienet lapset. Voin sanoa, että se on melko rankkaa, kun lapset ovat kotihoidossa. Asia olisi eri, jos lapset menis päiväksi päiväkotiin. Lapset on niin pieniä, etteivät ymmärrä (ja muista) olla hiljaa tai edes vähän hiljemmin. Ääni nousee ja tulehan ihan normi leikkimisestä meteliä. Toki ulkoillaan aamupäivästä, mutta ei siellä koko päivää olla. Paljon yritän keksiä menoja (kerhoja, kyläilyjä, kauppareissuja) aamupäiviin, mutta ei ihan joka päivälle riitä. Ja kotonakin voisi joskus olla. Mies on kyllä erittäin ymmärtäväinen asian suhteen, mutta on toki väsyneenä ärtyneempi kuin muuten.

En nyt osaa sanoa kysymykseesi mitään, mutta toki sinun kuuluu saada nukkua. Onko miehesi aiemmin vastannut lasten aamuista? Se saattaa olla hänelle uutta ja väsyttää varmasti häntäkin. Lisäksi häntä saattaa stressata se, että täytyy pitää lapset hiljaisina. Ja ihan vaan sekin, että sinä "saat" nukkua ja hän joutuu olemaan lasten kanssa. Ei hän välttämättä osaa ajatella sinun väsymystäsi. Mielestäni teillä olisi keskustelun paikka ja vaikka ihan paperille laittais, että miten paljon tarvitset unta yön jälkeen ja vertaatte yööunen määrään. Josko se miehellekin selkiytyisi. Varsinkin jos miehesi ei ole koskaan yötyötä tehnyt, niin ei ymmärrä mitä se oikeasti on.

Yhteistyössä