Teetin siivouksen, itse sain paikkailla jälkiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiteni harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiiteni harmaana

Vieras
Eka kertaa elämässäni ajattelin hemmotella itseäni loman kunniaksi palkkaamalla siivoojat tekemään kunnon viikkosiivouksen ja mitä sain. Pahan mielen ja itselle hommaa siivouksen parantelusta.

Kaksi ihmistä tuli eilen siivousfirmasta yli tunnin myöhässä sovitusta ajasta. Soitin niiden toimistollekin, kun oli ehkä 45 min kulunut sovitusta saapumisajasta. Pomo soitti mulle kohta takaisin ja sanoi, että matkalla ovat. Meni puoli tuntia, kun saapuivat (piti olla edellisen paikan ihan tässä lähellä). Sovittiin siivoojien kanssa mitä tekevät ja samat asiat olin myös laittanut lapulle ylös heille. Lähdin kotoa pois muutamaksi tunniksi.

Tulimme sitten iltapäivällä kotiin ja tietenkin heti syynäämään, miten on siivottu. Säkkituoli tytön huoneessa retkotti samassa asennossa kuin lähtiessä, joten siirsin sitä: kamalat pölyt nurkassa. Samoin pinnasängyn alla. Keittiön lattialla oli tahroja pyyhkimisestä huolimatta. Lattialistojen päällä pölyä monessa kohti. Ym, Ym.

Soitin tänään firmaan ja annoin palautetta. Tulisivat kuulemma uudelleen paikkailemaan jälkiään. Sanoin, että kiitos, mutta ei kiitos. Itse nuohosin illalla vielä nurkkia heidän jäljiltään. Sanoin, että kukaan ei tule enää minun viimeisinä lomapaivinäni kotiini mylläämään. Kysyin mahdollista hinnanalennusta. Ei kuulemma käy, kun hoitavat heillä kuulemma niin, että tulevat siivoamaan uudelleen. Ja sanoi vielä, että ovat kuulemman heidän parhaita siivoojiaan! Minkähänlaisia ne huonoimmat sitten ovat...

tuttu tilanne ja tollasta kuulee jatkuvasti!! Ainoastaan silloin on siivooja meillä tehny hommat kunnolla ku itse on koko ajan paikalla ja katsoo et kaikki siivotaan kunnolla!!

Miksi ihmiset eivät saa korjata virheitään? Oliko heille varattu aika riittävä, olivatko ohjeet oikeasti riittävät? Ihmisten odotustasot voivat olla erilaiset ja siivoojakin on vain ihminen,

No et kyllä maksa tuollaisesta siivoasmisesta! :o Jos eivät suostu tähän ota joku sinne ja hengitä niskaan koko siivouksen ajan, jotta varmasti tekee hommat niiden kahdenkin edestä!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Miksi ihmiset eivät saa korjata virheitään? Oliko heille varattu aika riittävä, olivatko ohjeet oikeasti riittävät? Ihmisten odotustasot voivat olla erilaiset ja siivoojakin on vain ihminen,

No, koska olin jo kerennyt itse parsimaan hedän jälkensä. Tulivat meille klo 12.30 ja niiden pomo sanoi, että kaksi tuntia olivat meillä olleet. Itse sanoivat, että ei heillä ole kiirettä, kun meidän talo on heidän päivän viimeinen paikka.

Ohjeet olivat: Mattojen imurointi ja tamppaus.
Pölyjen pyyhintä (myös kaappien päältä, kaapinovet ja väliovet)
Lattioiden imurointi ja pyyhkiminen.
Sohvien ja tyynytjen, sekä kangaspäälystetuolien imurointi
Ei vessojen pesua, paitsi lattioiden pyyhintä (olin jo pessyt vessat muuten)
Ei vuoteita
Ei saunaa ja pesuhuonetta

Millaiset ohjeet olisi pitänyt olla, että olisi mennyt jakeluun: Ai, että: pyyhkikää lattialistatkin. Tai: imuroikaa ja pyyhkikää myös pinnasängyn alta. Tai: keittiön lattiaan ei sitten saa jäädä tahroja. Niitä jäi muuten vessankin lattiaan.

Ehkä sitten olen pilkunnussija ja inhottava nipottaja. Olen silti maksava asiakas. Ja tuo kahdessa tunnissa sipaisu kertoo kyllä jotain huolellisuudesta. Taisi olla rouvilla vain kiire päästä töistä kerrankin ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:

No, koska olin jo kerennyt itse parsimaan hedän jälkensä. Tulivat meille klo 12.30 ja niiden pomo sanoi, että kaksi tuntia olivat meillä olleet. Itse sanoivat, että ei heillä ole kiirettä, kun meidän talo on heidän päivän viimeinen paikka.

Ei vuoteita

Millaiset ohjeet olisi pitänyt olla, että olisi mennyt jakeluun: Ai, että: pyyhkikää lattialistatkin. Tai: imuroikaa ja pyyhkikää myös pinnasängyn alta. Tai: keittiön lattiaan ei sitten saa jäädä tahroja. Niitä jäi muuten vessankin lattiaan.

Ehkä sitten olen pilkunnussija ja inhottava nipottaja. Olen silti maksava asiakas. Ja tuo kahdessa tunnissa sipaisu kertoo kyllä jotain huolellisuudesta. Taisi olla rouvilla vain kiire päästä töistä kerrankin ajoissa.

Mä en itse ikinä kotona pyyhi lattialistojen päältä :ashamed: paitsi jos sattuu silmään joku kohta erityisesti. Mutta meillä nuo listat on vanhat ja karheat (kaupungin vuokrakämppä ) eli ne pitää erikseen rätillä pyyhkiä käsin. Tuota eivät ehkä siivoojat hoksanneet, että listojen päältä myös, mutta ehkä itsekin siivoaisin tarkemmin jos saisin siitä palkan ja aikaa olisi eikä kukaan jatkuvasti keskeyttäisi...

Mutta se nyt pitäis olla selviö että esim. pinniksen alta siivotaan samoin kuin siirretään säkkituolia sen verran että takaa jne. pääsee imuroimaan/luutuamaan.

No jatketaan vielä valittamista, kun vauhtiin on päästy. Matot kerkesin imuroimaan itse heitä odotellessa, kun ei alkanut kuulumaan. Keräsivät sitten matot kainaloonsa ja veivät telineelle. Ennen kotoa lähtöä näin, miten niitä mattoja kopsuteltiin: Kaikki olivat päällekkäin telineellä. Niitä siirrettiin aina sen verran, että pääsi seuraavaa tampaamaan. hakatutu ja hakkaamattomat sulassa sovussa. Vieressä oli pyykkinarut, joille oli tarkoitus viedä tampatut matot tuulettumaan. Ja tämän olin heille myös kertonut. Maksan laskun, kun en jaksa enää tapella, mutta sen firman kanssa asiointi loppui tähän yhteen kertaan.

eihän niitä normaalisti viikkosiivouksessakaan kukaan tee kun kerran vuodessa!

Olisit ottanut ne uudelleen siivoamaan teille tai vaatinut toisena päivänä siivoamista!

Alkuperäinen kirjoittaja lattialistoja tuskin pyyhitään koskaan:

Olisit ottanut ne uudelleen siivoamaan teille tai vaatinut toisena päivänä siivoamista!

Öö, mä pyyhin kyllä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvät ohjeet sinulla on ollut! Ja todellakin valittamisen aihetta löytyi! Saitko hyvitystä?

Kiitos. Niin oli minustakin ohjeet selvät. Ja mitä lattialistoihin tulee, ne oli jostain pyyhitty/imuroitu, jostain ei. Ei ole laskua vielä tullut, kun laittavat postissa, mutta puhelimessa sanoi firman pomo, että heidän tyylinsä on jälkien paikkaaminen. Ei ainakaan suoraan kieltänyt eikä myöntänyt hinnanalennusta. Katsotaan, millainen lasku tulee. Ei vain tee mieli päästää kotiinsa enää ketään "säätämään", joten siksikään en halunnut niitä naisia enää tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lattialistoja tuskin pyyhitään koskaan:

Öö, mä pyyhin kyllä..
Niin minäkin silloin harvoin kun innostun siivoamaan ylipäänsä kunnolla. Jos lattiat pyyhitään, niin kyllä kuuluu pyyhkiä listatkin. Olin lukion jälkeen itsekin kotipalvelussa siivoamassa vanhuksilla ja kuului kyllä työnkuvaan silloinkin.
Muutenhan kyllä saatan imuroida vähän sieltä täältä tarpeen mukaan, mutta, kun oikeasti siivotaan niin siivotaan kunnolla! Ainakin ammattilaiset!

Just. Että ne pitäis vielä uudelleen ottaa omaan kotiin pyörimään vaikka haluaisi rauhassa nauttia lomapäivistään?

Kyllä sen yhden kerran olis pitänyt riittää.
Jos ohjeena on, että lattiat imuroidaan ja pyyhitään, niin ei sillon kuulu olla yhtään villakoiraa pinnasängyn alla, eikä säkkituolin takana. Eikä tahroja lattioissa.

Kyllä sitä saa rahoilleen vastinetta vaatia. Ei tuokaan oikein ole, että työtä ei ole tehty niinkuin on sovittu, mutta lasku kuitenkin tulee sen mukaan!

Ei vuoteita

Aika pieni huusholli täytyy olla jos kahteen tuntiin siivoavat. Itselläni kaksio ja kauemmin menee jos ihan kaikki siivoan kerralla. MUtta meillä onkin aina siistiä kun joka päivä siivoan. Monestihan siivoojat puistelevat vuodevaatteetkin ja vaihtavat lakanat. liian lyhyt aika sulla ollut.

Jos ei erikseen sovita, niin siivoojat pyyhkivät vain vapaat pinnat, eli eivät siirtele huonekaluja, päästäkseen pyyhkimään niiden takaa. Ja toiset ovat sitten tarkempia seuraamaan "sääntöjä" ja eivät nosta sitä halavatun säkkituoliakaan, jos ei ole sovittu, että niitä nostellaan... valitettavasti näin. Olen itse aikanaan tehnyt kotisiivouksia ja monenlaista työkaveria ehdin nähdä. Itse en ottaisi myöskään siivoojaa kotiini, jos en ole itse vahtimassa miten työ tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja älä aliarvioi:

Ei vuoteita

Aika pieni huusholli täytyy olla jos kahteen tuntiin siivoavat. Itselläni kaksio ja kauemmin menee jos ihan kaikki siivoan kerralla. MUtta meillä onkin aina siistiä kun joka päivä siivoan. Monestihan siivoojat puistelevat vuodevaatteetkin ja vaihtavat lakanat. liian lyhyt aika sulla ollut.

Enhän minä heille mitään aikarajaa antanutkaan. Vain työt, jotka on tehtävä. 137 neliötä on asuinpinta-ala, mutta pesutiloja ei siis tarvinnut siivota eikä vessoista muut akuin lattiat.

Kyllä lattialistat kuuluu pyyhkiä, niihinhän jää kauheasti pölyä muuten. Ja nämä sänkyjen alustat ja muut ovat itsestäänselviä kohteita. Valitettavasti sulle sattui nyt huono tuuri firman ja siivoojien suhteen. Kokeile toista ja sano että viimeksi oli huonoa jälkeä että nyt EXTRA huolelliset tyypit töihin.

hei! olen itse toiminut kotisiivojana ja tuo 2h on kyllä todella runsas aika isoonkin omakotitaloon kahdelle hengelle joten pitäisi ajan riittää kunnon siivoukseen.
Lattialistat kuuluu myös siivota joko imuroida tai pyyhkiä..
Sinun olisi pitänyt heti ilmoittaa ettei jälki ole siistiä,ethän sinä ala kaupasta ostamaasi rikkinäistä tuotettakaan korjaamaan ja mene vasta korjauksen jälkeen valittamaan..mutta kyllä siivousfirman silti tulisi asia jotenkin hyvittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
no on sulla ollut paskasta

No enpä sanoisi. Yritetään elää siististi ja siivota sotkut sitä mukaa kun niitä syntyy. Perussiistiä siis on aina. Kuukausiin vain ei ollut ihan perusteellisesti siivottu.

Yhteistyössä