Teettekö joululaatikot itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eineksillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eineksillä

Vieras
Olen aina ostanut lanttu -ja porkkanalaatikot valmiina. ashamed

Nyt ajattelin, josko jaksaisi tehdä itse. En vaan ikinä ole tehnyt, vaikka muutoin kova ruuanlaittaja olenkin.

Miten muilla? Menettekö eineksillä vai teettekö itse? Olisiko kenelläkään maukasta ohjetta antaa?

Olen tehnyt yli 10 vuotta itse. Helppoa ja kivaa! Tosi yksinkertaista tehdä ja mielestäni vaivatonta.
Kun tekee, saa aika ison määrän tehtyä. 3 kg:n lanttupussista saa valtavasti laatikkoa.
Ja mikäs sen helpompaa kun lantut kiehuu, voi tehdä muuta sillä välin.
Sitten soseutus ja imellytys jne.

tein porkkana ja lanttulaatikot mutta jostain syystä lanttulaatikosta tuli tänä vuonna kamalan makuista???? missähän syy? tuli tosi vaaleaa jne... samalla reseptillä olen tehnyt aiemmatkin vuodet...

Taisin viime jouluna tehdä vähän porkkanalaatikkoa mut siitä ei tullu ihan semmoista ku ois pitänyt. Tekis mieli kokeilla tänäkin jouluna, mut kattoo nyt miten laiskottaa.

Perunalaatikot teen aina, mut muut ostan kaupasta. Joskus ennen vanhaan jaksoin tehä kaikki, mut innostus laantui vuosien varrella. Ehkä taas joskus vois tehä. Paitti ite tehystä maksalaatikosta sain aina niin pahaa...

En malta olla mainitsematta että itse keittelemällä ja paistamalla saa ihanan tuoksun ja joulumielen ja saa tosi ylpeänä tarjoilla sukulaisille hyvää laatikkoa, oikein hyvin imeltyneenä.
Ja rahallista säästöäkin tulee.

Tänä vuonna ostan kaupasta ja ruinaan perunalaatikon ystävältä, (lue:vaihdan graavikalaan). Meillä on lyhyt joulu tänä vuonna, ei laiteta paljon jouluruokia tai aloitetaan vähän etuajassa niiden syöminen.

Yhteistyössä