Tehdään lista halvoista ruokajutuista, jos joku näiden avulla sais säästettyä ruokalaskussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säästeliäästi syövä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

säästeliäästi syövä

Vieras
mä aloitan

Kaalipata

kaali 1e
jauheliha 2e
keittojuures 2pss 1e
riisi (0,50 per kerta)

tästä syö isompikin perhe monta kertaa, loppu pakkaseen

Makkarasoppa jätti kattilallinen

makkara 2pkt 2e
keittojuures 2pss 1e
perunat 1e

Kanasotku

riisiä (o,50 kerta)
kanaa 2e
ruokakerma 0,50
porkkanaa (0,50 kerta)

tietysti jos paljon käyttää kasviksia, ei kannata ostaa pakastealtaasta niin saa vieläkin edullisemmin

nämä maksaa 12 euroa ja varmasti syö yli viikon (osan voi laittaa pakkaseen vaikka seuraavaksi viikoksi ja tehdä jotain muuta samalle viikolle, ellei samaa halua syödä enemmän kuin yhden päivän)

Itse tehty hernekeitto, porkkana-kukkakaalisosekeitto, linssikeitto, kasvispyörykät ja niin edelleen ja edelleen. Itse keitän aina erilaisia papuja/herneitä ja teen niistä kasvisruokia, ei todellakaan tule kalliiksi. Pakastan kasviksia, kun ovat edullisia ja käytän pakkasesta. Kun vielä itse leipoo tai ostaa suoraan leipomosta leivät, niin siinäkin säästää paljon. Niin, ja ne metsän antimet.

itse nauran kaikille valmis jutuille. esim joku lettutaikina valmiina pullossa. tai lisää vesi jutut. niistä tulee helposti paljon lisä euroja laskuun.

metsästä marjat ja sienet käyttöön. itse voi kasvattaa kerrostalossakin jotain salaatteja yms.

perunasipulisekoitus pss
jauhelihaa
ruokakermaa
vihannespussi

kaikki uunivuokaan(korkea) sekaisin ja mausteita päälle on helppo ja huokea ja maustamalla todella hyvää

Alkuperäinen kirjoittaja :) :
kesäkurpitsa on nyt tosi halpaa, sitä kannattaa hyödyntää. oli ainakin täällä Lidlissä 69 senttiä /kg

Mitä siitä kesäkurpitsasta kannattais sitten tehdä? Jäänyt melko tuntemattomaksi mulle toi, joskus tehnyt täytettyjen paprikoiden tapaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
kesäkurpitsa on nyt tosi halpaa, sitä kannattaa hyödyntää. oli ainakin täällä Lidlissä 69 senttiä /kg

Mitä siitä kesäkurpitsasta kannattais sitten tehdä? Jäänyt melko tuntemattomaksi mulle toi, joskus tehnyt täytettyjen paprikoiden tapaan.

käytän salaatteihin,leiväpäälle,kurpitsaveneitä

sitä voi laittaa kastikkeisiin ja salaatteihin. paistaa sellaisenaan pannulla ja päälle juustoa. tai juurikin täyttää ja uuniin.

Ihan mitä tahansa. Voi käyttää tuoreen kurkun tavoin, voi ruskistaa muiden kasvisten kanssa, voi tehdä kastikkeen, voi lisätä keittoon tms. Mä teen toisinaan sellaista pohjoisafrikkalais-tyyppistä ruokaa, johon tulee runsaasti mausteita ja paljon erilaisia kasviksia. Esim. chorba tai harira muunneltuna.

Jauhelihaa kannattaa myös jatkaa valkoisilla pavuilla.

esim tölkissä on tosi hyviä, valkoiset pavut tomaattikastikkeessa. Siinä on jauhelihalle valmiiksi kastikekkin, voi laittaa kermaa myös jos tahtoo

alle 3 eurolla saa aivan järkyttävän kattilallisen jauhelihakastiketta

Pavut ovat niin proteiinipitoisia, että ne ovat ruoka jo sellaisenaan. Ah, taidankin tänään iltaruoaksi avata purkin kikherneitä ja keittää pienen kukkakaalin. Nam!

Itse teen sellaista kastiketta/lisuketta perunoille, että ruskistan jauhelihan, ja raastan reilusti kurpitsaa sekaan, ja sitten muutama tomaatti paloteltuna sekaan. Hauduttelen pannulla, ja tulee hyvää :p (tätä kastiketta ei siis tarvitse suurustella mitenkään, mausteita vaan lisäksi maun mukaan.)

kesäkurpitsa on mullekkin ollut vähän sellainen aine, ettei ole uskaltanut kokeilla.

Itse tykkään tehdä juuri tuollaisia isoja kattilallisia samaa ruokaa (ohjeista varmaan huomasi), syödään siitä päivä tai pari ja loput laitan pakastimeen, joskus sitten menee viikossa vain pari euroa kauppaan, kun on pakastimessa niin paljon eri ruokia, että syödään niitä koko viikko.

Tartalette Romanov

Punajuuriliemi

Härkää, Madeirakastiketta, Korvasieniä ja Vihannessuikaleita

Päärynää ja Uunijäätelöä

Kahvi ja Petit Fours

75 ?

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Tartalette Romanov

Punajuuriliemi

Härkää, Madeirakastiketta, Korvasieniä ja Vihannessuikaleita

Päärynää ja Uunijäätelöä

Kahvi ja Petit Fours

75 ?

Onpas vanhanaikainen ruokalista, missä raflassa tällaiset tunnelmointiviikot?

Alkuperäinen kirjoittaja säästeliäästi syövä:
mä aloitan

Kaalipata

kaali 1e
jauheliha 2e
keittojuures 2pss 1e
riisi (0,50 per kerta)

tästä syö isompikin perhe monta kertaa, loppu pakkaseen

Makkarasoppa jätti kattilallinen

makkara 2pkt 2e
keittojuures 2pss 1e
perunat 1e

Kanasotku

riisiä (o,50 kerta)
kanaa 2e
ruokakerma 0,50
porkkanaa (0,50 kerta)

tietysti jos paljon käyttää kasviksia, ei kannata ostaa pakastealtaasta niin saa vieläkin edullisemmin

nämä maksaa 12 euroa ja varmasti syö yli viikon (osan voi laittaa pakkaseen vaikka seuraavaksi viikoksi ja tehdä jotain muuta samalle viikolle, ellei samaa halua syödä enemmän kuin yhden päivän)
Ei näistä kyllä iso perhe kovin montaa kertaa syö. Me pärjättäs näillä ruuilla korkeintaan 2 päivää ja meitä on 2 aikuista ja 5 lasta.

Yhteistyössä