Tehdään lista halvoista ruokajutuista, jos joku näiden avulla sais säästettyä ruokalaskussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säästeliäästi syövä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja säästeliäästi syövä:
mä aloitan

Kaalipata

kaali 1e
jauheliha 2e
keittojuures 2pss 1e
riisi (0,50 per kerta)

tästä syö isompikin perhe monta kertaa, loppu pakkaseen

Makkarasoppa jätti kattilallinen

makkara 2pkt 2e
keittojuures 2pss 1e
perunat 1e

Kanasotku

riisiä (o,50 kerta)
kanaa 2e
ruokakerma 0,50
porkkanaa (0,50 kerta)

tietysti jos paljon käyttää kasviksia, ei kannata ostaa pakastealtaasta niin saa vieläkin edullisemmin

nämä maksaa 12 euroa ja varmasti syö yli viikon (osan voi laittaa pakkaseen vaikka seuraavaksi viikoksi ja tehdä jotain muuta samalle viikolle, ellei samaa halua syödä enemmän kuin yhden päivän)
Ei näistä kyllä iso perhe kovin montaa kertaa syö. Me pärjättäs näillä ruuilla korkeintaan 2 päivää ja meitä on 2 aikuista ja 5 lasta.

no teillä ei olekkaan mikään tavanomaisen kokoinen perhe. Meillä 1 aikuinen ja 2 lasta ja syödään kyllä monta kertaa, iso kattila tulee täyteen noista

Itsehän kirjoitit että näistä syö isompikin perhe monta kertaa ja loput pakkaseen. 2 aikuista ja yksi lapsi ei ole minkään mittapuun mukaan iso.

no kyllä tekin tuosta söisitte ainakin 2 kertaa :)

mä just laitoin 9 annosta pakkaseen, 4 syötiin tänään (minä äsken viimeisen annoksen ) ja vielä riittää kerraksi, eli yhteensä 16 annosta

Kauden parhaita: Kanttarellikastike ja keitetyt uudet perunat yht 2.30?

Kanttarellit metsästä (sato parhaimmillaan) 0?
maito 1?
perunat 1?
sipuli 0.30?
( halutessa voi käyttää makua antamaan kevytkermapurkin 0.59?)

sekä jälkkäriksi (sato myös parhaillaan) itsepoimittuja luonnonvadelmia ja mustikoita, päälle halutessa maitoa ja sokeria.

Alkuperäinen kirjoittaja epätietoinen:
Mitä hyvää tehdä soijarouheesta?

Mä en pelkästään pysty sitä syömään, mutta esim puolet jauhelihaa ja puolet soijarouhetta niin voi tehdä ihan mitä vaan jauheliharuokaa. Kunhan muistaa maustaa sen TOSI hyvin. Siis ihan jauhelihan tavoin, vaikkapa tuota kaalipataa :)

Alkuperäinen kirjoittaja epätietoinen:
Mitä hyvää tehdä soijarouheesta?

Nami nami, nyt paistuu uunissa makaroonilaatikko soijarouheesta. Liotin kasvisliemessa, että sai makua. Nakkasin vielä fetaakin mukaan, kohta pääsee maistamaan, tuoksu ainakin on loistava.

Yhteistyössä