Tehdään pino erikoisista lasten nimistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ezziina:
tarkistin just väestörekisterikeskuksen sivuilta että esikoisen nimisiä on suomessa 14, vuonna 2004 niitä oli vaan 6... saa nähä kuinka nopeesti jatkaa yleistymistään....

Et onko lapsen nimi essiina, tost nimimerkist vois ehkä päätellä ku se on ezziina :)

No, voinpa sanoa, että meidän perheessä on kaikilla aika erikoiset ja harvinaiset nimet. Mä olen Sirena, mieheni Keimo, ja tytöt Mirna (kohta 7 v.), Annele (4 v.) ja Elda (2 v.). Mä ja mies ollaan siis 70-luvulla syntyneitä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sirena -77:
No, voinpa sanoa, että meidän perheessä on kaikilla aika erikoiset ja harvinaiset nimet. Mä olen Sirena, mieheni Keimo, ja tytöt Mirna (kohta 7 v.), Annele (4 v.) ja Elda (2 v.). Mä ja mies ollaan siis 70-luvulla syntyneitä. :)

Elda on kyllä kaunis :)

Alkuperäinen kirjoittaja yx:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirena -77:

Elda on kyllä kaunis :)

Kiitos! :) Elda Lenita on koko nimi :)

Miksi täytyy tulla harvinaisten nimien pinoon (johon olisi tarkoitus listata niitä nimiä!) kertomaan että "meidän lapsella harvinainen nimi, enpäs kerro että mikä se on"
Ärsyttävää!! Perustakaa oma pino jossa sitten voitte kehuskella yhdessä kuinka harvinainen nimi teillä on ja montako rekisteristä löytyy.

Iso osa tosta nimilistasta oli ihan tavallisia nimiä, kuten Lumi, Sade, Helmi, Sirkku, Säde, Kiia, Klaara, Touko, Henni, Lari. Sit osa taas oli ihan tavallisia ruotsalaisia nimiä, esim. Gösta, Göte, Siri, Bruno, Freja, Frida, Felix, Filip, Kjell. Sirkku on mun äidin nimi ja Henni, Touko ja Säde serkkujen nimiä.

Meillä sängyssään nukkuu Annu,ei ole toista vastaan tukkut. tosta listasta löysin äidin,isän 1 siskon,serkun 2 semmoista nimivaugtorhtoa,silloin kun niistä puhuttiin,mä tiedän yhden lapsen jonka 2ja 3 nimi oli rusina *****n tytär ihan siksi laitoin nöin koska tää äitikin palstailee ja etunuímikin harvinainen

Taika ja Tianna.
Vaihtoehtona kuopukselle oli Tähti tai Tiara. Leikiteltiin myös nimillä Tuike tai Tiuku

Meillä on yhden pojan yhtenä nimenä Tähti.

Sille on tarinansa: Noin 8 v ennen tämän pojan syntymää sairastin syövän ja olin väliin kovin, kovin huonossa kunnossa. Silloin hyvä ystäväni tuki ja auttoi ja joskus oksennusämpäriä pidellessään jutteli niitä näitä ja niiden joukossa sitäkin, että aikanaan tämäkin yäökhetki on paha muisto vain ja ettei sitä tiedä, ehkä jopa saat vielä niitä kovin kaipaamiasi vauvojakin.
Skeptisenä puuskahdin, että jos joskus vielä pojan saan, niin lupaan että nimeän vauvan sinun mukaasi.

"Mika" on vaan niin tylsä nimi. :D
Niinpä päädyimme miehen kanssa antamaan ko. pienokaiselle yhdeksi nimeksi Tähti tämän ystävän sukunimen mukaan.

[QUOTE="Vieras";21991857]Meillä pojan koko nimi Sony Vito Alex ja toisen pojan kolmas nimi on Samuel[/QUOTE]

Sony- nimisiä poikia tiedän joitakin :) Tai itse asiassa ovat jo nuoria miehiä.

Minäpä aloitan elikkä kirjoitelkaa tähän teidän mielestä erikoisia lasten nimiä joita olette kuulleet tai tiedätte.

Tytöt: Evelia, Aava, Verna, Etti, Sunna, Unna, Siina, Evella, Siia, Munna, Muuna, Lavenia, Levenia, Sirna, Kiina, Sirja, Kinna, Avania, Laventeli, Sennu, Nanne, Lunni, Punni, Kunni, Munni, Enno, Senno, Lenno, Menno, Nernan, Mielikki, Malva, Almina, Elissa, Jarna, Pieta, Viia, Henni, Pioni, Tuta, Tutta, Tua, Rea, Nuppu, Nyyti, Tuisku, Lumi, Vappu, Sade, Helmi, Aamukaste, Aamu, Aurinko, Aura, Heta, Hetti, Manna, Janna, Isla, Pihla, Säde, Lyydia, Senja, Mida, Miida, Minessa, Armida, Suni, Sitra, Siri, Jyyni, Uni, Amos, Jasmin, Alina, Tuulevi, Lauriina, Helmiina, Eevi, Petriina, Adalmiina, Taika, Heini, Iina, Iita, Monika, Linnea, Auri, Aura, Elena, Elmi, Else, Hertta, Hely, Floora, Helle, Hellä, Hilla, Hilppa, Inari, Iro, Ilmatar, Immi, Impi, Ilta, Ilmatar, Ilma, Kanerva, Kastehelmi, Kielo, Kiia, Klaara, Kukka, Lilja, Lyydia, Lyyli, Lahja, Laina, Lauha, Leeni, Lemmikki, Lempi, Maini, Manta, Mielikki, Milka, Oili, Oivi, Onerva, Pulmu, Päivikki, Päivä, Pälvi, Raakel, Raita, Rauha, Rauna, Ruusu, Ruut, Saima, Sanelma, Silva, Sirkku, Sivi, Sola, Sointu, Sorja, Suoma, Suometar, Tilda, Tyyni, Unelma, Ursula, Ulpu, Valma, Valpuri, Vanamo, Varma, Varpu, Viena, Vieno, Vilja, Viola, Agata, Aina, Albertina, Alfa, Alice, Alva, Arla, Arna, Barbara, Barbro, Beata, Benita, Carina, Daga, Disa, Dora, Dorrit, Edit, Eivor, Elin, Elna, Etel, Frida, Freja, Gun, Göta, Hedda, Hildur, Ilse, Isa, Judit, Kajsa, Kerstin, Klara, Lena, Lina, Linn, Lisen, Lousia, Lucia, Magna, Maj, Malin, Mili, Märta, Rita, Runa, Siv, Svea, Tekla, Tina, Vesta, Vivi,

Pojat: Kaspian, Eevertt, Ananias, Nyytti, Nuuti, Nestori, Ukko, Uuno, Pyry, Myrsky, Manne, Eeli, Elia, Eemi, Eeka, Eliel, Joakin, Miska, Jimi, Jami, Lari, Lenni, Jooa, Jeri, Jamiel, Evert, Kuisma, Joska, Nutti, Petrus, Petruska, Nutti, Nooa, Nico, Felix, Filip, Iisakki, Verneri, Elmeri, Sero, Aarni, Aarre, Ahto, Alvar, Ano, Antto, Arhippa, Armas, Allan, Ale, Altti, Alpi, Erno, Elmo, Heimo, Hemmo, Hermanni, Iikka, Iisakki, Ilppo, Into, Isko, Jaakkima, Jalo, Jonni, Jori, Jousia, Kaleva, Kauno, Keimo, Kerkko, Kosti, Launo, Lyly, Mainio, Mies, Nyyrikki, Ohto, Oiva, Orvo, Pietari, Pirkka, Pellervo, Rauno, Reima, Roni, Sipi, Sippo, Sylvester, Taavi, Tahvi, Torsti, Touko, Uoti, Urho, Usko,Urpo, Valo, Veli, Vilppu, Väinämö, Ylermi, Yrjänä, Yrjö, Bruno, Gösta, Göte, Hugo, Immanuel, Jens, Kent, Kettil, Kjell, Kurt, Max, Moritz, Ole, Peikk,

Tässä joitakin. laittakaa lisää ja antakaa kommentia nimistä.

No monet noista edellämainituista eivät minusta ole sillä tavalla harvinaisia, koska monet noista nimistä tiedän olevan vanhemmilla ihmisillä.
Esim. Rauha, Lyydia, Lempi, Hellä, Rauha, Saima,...
Jasmineita tiedän todella, todella monta.