Teidän perheen top 5 ruoat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hömppö

Aktiivinen jäsen
19.08.2006
5 080
2
36
Ois kiva nähä mitä teillä muilla syödään, ehkä samalla sais uusia ideoita ruoanlaittoon :)

Meillä

1. lasagne
2. uunilohi + perunat
3. lohikeitto
4. jauhelihakastike + perunat
5. kinkkukiusaus

No meillä varmaan useimmiten: makkara/nakkikastike+ keitetyt perunat, nakkikeitto, jauhelihakeitto, makaroonilaatikko, perunamuussi+kanakastike. Eivät missään erityisessä järjestyksessä. Noiden lisäksi suht. suosittuja linssikeitto, kasvissosekeitto ja perunavelli :)

1. Makaronilaatikko
2. Nauravat nakit ja makaroni (lasten herkkua)
3. Jauhelihakastike ja Raketti spagetti
4. Nakkikatike ja perunat
5. Lasagne

Eivät oo missään tietyssä järjestyksessä, laitoin vaan kun mietin et mitkähän ruoat tuntuu nykyisin uppovan parhaiten lähinnä lapsiin. :)

Tosi paljo näyttää olevan samantyyppisiä ruokia mitä meilläkin syödään :) Linssikeitto ja soijarouhekastike vois olla semmosia uutuuksia mitä voisin kokeilla. En myöskään oo tehny koskaan kasvismakaroonilaatikkoa mutta jotenki mä oon niin ennakkoluuloinen sen suhteen, että voiko oikeesti se maistua hyvälle jos ei oo lihaa? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
- Kanapinaattirisotto (siis "oikea" risotto, ei vaan kuivaa riisiä)
- Makaronilaatikko
- Sitruunapasta (=kinkkupasta)
- Smetanahärkää (ja -possua) ja perunoita
- Perunavelli

Ai että, tää onki ihan mielettömän hyvää!

:p

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Tosi paljo näyttää olevan samantyyppisiä ruokia mitä meilläkin syödään :) Linssikeitto ja soijarouhekastike vois olla semmosia uutuuksia mitä voisin kokeilla. En myöskään oo tehny koskaan kasvismakaroonilaatikkoa mutta jotenki mä oon niin ennakkoluuloinen sen suhteen, että voiko oikeesti se maistua hyvälle jos ei oo lihaa? :ashamed:

Tee makaroonilaatikko soijarouheesta :p Se on hyvää!! Ja terveellisempää. Ja halvempaa.

Yhteistyössä