Teidän perheen top 5 ruoat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Broilerikiusaus, couscous tomaattisen kikhernekastikkeen kera, kasvissosekeitto, uuniriisipuuro ja lasagne. Aika vaikea loppujen lopuksi mainita mitään, koska lapsille kelpaa ruoka kuin ruoka, eikä heiltä toiveita yleensä tule, eikä valituksiakaan.

Tietysti pizza, hampurilaiset, kebab, kiinalainen ja intialainen ryömivät tähän listalle, jos lasten suosikkeja ajatellaan, mutta jos kotiruoasta keskustellaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja Madma:
1. Nakkikastike+perunat
2. Koiranruoka
3. Lasagne
4. Kanakastike+ riisi
5. jauhelihakastike+perunamuusi

:o :laugh: Omatekoista vai kaupan? :D

Koiranruoka= makaronia ja jauhelihaa.. Nimi tulee siitä kun eräs sukulaisnainen haukkui tän sekoituksen koiranruuaksi :)

Jauhelihakastike ja spagetti, lihapullat ja perunamuusi, kana ja riisi (filee tai koipireisi),siskonmakkara/nakkikeitto,naudanfile ja valkosipuliperunat. Olishan noita paljon muitakin mutta tässä ehkä ne mitä eniten syödään...

Mä en varmaan osaa tehdä kun viittä eri ruokaa :D (onneks laps saa sentään tarhassa vaihtelua)

Mutta tyttö tykkää makaroonista (sen kanssa on toki kastiketta, mutta siitä se ei niinkään välitä), kala- ja makkarakeitosta ainakin. Tuo kyllä syö ihan kaikkea, enkä oikein tiiä mikä sen suosikki on..

Kanapasta, lohipasta on olleet viime aikoina. Paljon parmesania päälle :p

Intialaiset kanakolmiot on järisyttävän hyviä minttudippeineen, mutta niitä ei oo saatavilla ihan joka viikko kun mies ei jaksa kaulita taikinaa :D. Ja muutenkin isotöiset.

Paistettuja kananmunia, jossa seassa savustettua kalkkunaa siivuina.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:

Intialaiset kanakolmiot on järisyttävän hyviä minttudippeineen, mutta niitä ei oo saatavilla ihan joka viikko kun mies ei jaksa kaulita taikinaa :D. Ja muutenkin isotöiset.

Mites noita kolmioita tehdään?

Alkuperäinen kirjoittaja tylsää:

Mites noita kolmioita tehdään?

Juuri olin samaa kysymässä. =) Saisikos ohjetta?

Kanavokki + jasminriisi
Pestobroilerpyörykät + muusi
Uunilohi + perunakiusaus (valmis purjoperunasörsseli kalan kanssa uunissa)
Näin kesällä keitetyt uudet perunat + uudet porkkanat + purkkikalaa + silliä + kananmunaa
Spagetti bolognese

ja aina kasviksia reilusti (vaikka pakasteestakin): paprikaa, tomaattia, parsakaalia, kukkakaalia, maissia.......

^^^ Voi ei, mä pelkäsinki että joku kysyy :D. Se resepti on kotona miehen saksankielisessä keittokirjassa...voin joskus etsiä! Niihin tulee sellainen rapea kuori, voi laittaa jopa ruisjauhoja jos haluaa terveellistä, mutta aika rasvaisia ovat mielestäni...tarkkoja ainesosia en edes muista :). Ainakin "ghee"tä niihin tulee, siis intialaista voita: http://tamarindheaven.blogspot.com/2008/11/ghee.html
Sisälle paljon kanaa, syödään kuumana mutta dipataan viileään tsatsikiin tai minttudippiin.

^^^ Voi ei, mä pelkäsinki että joku kysyy :D. Se resepti on kotona miehen saksankielisessä keittokirjassa...voin joskus etsiä! Niihin tulee sellainen rapea kuori, voi laittaa jopa ruisjauhoja jos haluaa terveellistä, mutta aika rasvaisia ovat mielestäni...tarkkoja ainesosia en edes muista :). Ainakin "ghee"tä niihin tulee, siis intialaista voita: http://tamarindheaven.blogspot.com/2008/11/ghee.html
Sisälle paljon kanaa, syödään kuumana mutta dipataan viileään tsatsikiin tai minttudippiin.

Jep, olisi ihan mahtavaa, jos joskus tuon ohjeen saisi. Kuulostaa niin herkullisilta, että tekisi mieli kokeilla! :)

Laitan sen joskus mutta en lupaa mitään nopeaa toimitusta:), mulla on just viimeinen työpäivä meneillään ja klo 17 alkaa yli kuukauden loma, jolloin ei tuu koneella varmaan paljon istuttua. Mutta ohjetta voi kysellä myös yv:llä jos omaa mustan nikin, niin laitan sen sieltä kunhan saan aikaiseksi :). Syyskuussa viimeistään :D.

Tosi vaikea tehdä top 5 listaa. Oon kai hirveen vaihtelunhaluinen ruokien suhteen, menee monta viikkoa ennenkun tekee mieli samaa ruokaa taas... Mutta yritetään. Top viiten kuuluu ainakin:

Spagetti (jauheliha-, lohi- tai kasviskastike)
Jokin kiusaus uunissa (esim. kinkku)
Kasvissosekeitto ja kananmunat
Kalakeitto
Broileri jossain muodossa...

Yhteistyössä