Teille jotka ovat eiei-kannalla tuolla ranta/siideriketjussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistaa tämä perähärmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sidu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkoholi ja ranta eivät kuulu yhteen. Ihan saa kuinka nätisti sitä yrittää selittää, mutta jos vastuulla on PIENIÄ lapsia, ei oteta alkoholia. Vai miksiköhän päiväkodissa ei hoitajilla oo janojuomana siideriä?

Koska he ovat siellä töissä, ei vapaalla!

Samalla tavalla vanhempi on vastuussa lapsestaan, ei kirjaimellisesti "vapaalla".

Ja jos sinä juot yhden siiderin, et pysty kaitsemaan lastasi????

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sammakko:
Kuten Scarlettikin jo totesi, aiemmassa ketjussa puhuttiin muutamasta. Se on jo kolme kertaa niin paljon kuin yksi siideri. Tässä kohtaa tuolla yhdellä tai kahdella pullolla oikeasti on väliä, juoko siis yhden vai kolme, kyllä se jo alkaa tuntua.

Eipä tartte yleistää että täällä kaikki viettää kaiken aikansa, minä en ainakaan ole lukenut toista ketjua ja tässä ketjussa puhutaan yhdestä siideristä.

Jo siinä aiemmassa ketjussa tuli esille, että kaikki eivät tajunneet ap:n puhuvan muutamasta.

Mietin täs just, että eilen illalla istuttiin ystävän ja hänen lastensa kanssa tässä meidän pihalla, äideille oli kannussa kylmää sangriaa, lapsille mehuboolia. Ei tullut mieleenkää hävetä, ...Mutta siis uimarannalla vastaavako ei olisi tullut kuuloonkaan? Olen aina kylläkin inhonnut uimarantoja, nyt ehkä vielä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sammakko:
Kuten Scarlettikin jo totesi, aiemmassa ketjussa puhuttiin muutamasta. Se on jo kolme kertaa niin paljon kuin yksi siideri. Tässä kohtaa tuolla yhdellä tai kahdella pullolla oikeasti on väliä, juoko siis yhden vai kolme, kyllä se jo alkaa tuntua.

Eipä tartte yleistää että täällä kaikki viettää kaiken aikansa, minä en ainakaan ole lukenut toista ketjua ja tässä ketjussa puhutaan yhdestä siideristä.

Jo siinä aiemmassa ketjussa tuli esille, että kaikki eivät tajunneet ap:n puhuvan muutamasta.

Pitäisikö ap een täsmentää montako on muutama, minä en joisi edes kotona lasten aikana humalahakuisesti, ja sen jo humalahakuisuutta mielestäni jos sitä alkoholia juodaan enemmän kuin 1-2 ravintola-annosta.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Mietin täs just, että eilen illalla istuttiin ystävän ja hänen lastensa kanssa tässä meidän pihalla, äideille oli kannussa kylmää sangriaa, lapsille mehuboolia. Ei tullut mieleenkää hävetä, ...Mutta siis uimarannalla vastaavako ei olisi tullut kuuloonkaan? Olen aina kylläkin inhonnut uimarantoja, nyt ehkä vielä enemmän.

Kuinka vahvaa se teidän juomanne oli?

Alkuperäinen kirjoittaja sidu:
Alkoholi ja ranta eivät kuulu yhteen. Ihan saa kuinka nätisti sitä yrittää selittää, mutta jos vastuulla on PIENIÄ lapsia, ei oteta alkoholia. Vai miksiköhän päiväkodissa ei hoitajilla oo janojuomana siideriä?

Koska he ovat siellä töissä, ei vapaalla!

Samalla tavalla vanhempi on vastuussa lapsestaan, ei kirjaimellisesti "vapaalla".

Ja jos sinä juot yhden siiderin, et pysty kaitsemaan lastasi????

Tätä minäkin ihmettelen...

Enkä ole kirjoittanut mitään "mukahauskaa että pitää helteellä nesteyttää", se on junttia omastakin mielestäni. Sanoin, että (oikea) siideri maistuu paremmalta kuin mehu, ja että jotain täytyy kuitenkin juoda jos on kuuma päivä, ja yleensä rannalla tuppaa olemaan. Nesteenpoistovaikutus ei liene suurensuuri, jos tosiaan juo yksi tai kaksi.

en kyllä taida enään uskaltaa rannalle mennä siiderin kanssa vaikkakin lapset käyvät keskenäänkin jo uimassa....jaa niin jos mä menen vastakkaiselle puolelle rantaa siiderin kanssa ja pojat siellä toisella puolella niin saanko mä sitten juoda :D :saint:

Jos on pakko sitä siideriä juoda,niin miksei se voi olla sitten alkoholiton? Samalta se maistuu kuin ne alkoholia sisältävät?

Vaikka alkoholitontakin. Mutta jos haluaa juoda oikeaa siideriä, eikä jotain Fizzin esanssilitkua millä ei ole siiderin kanssa mitään tekemistä, niin silloin pitää tehdä joka kerta reissu Alkoon mikä on rasittavaa - lähikaupassa kun on alkoholittomana ehkä yhtä-kahta versiota, ja ne on taatusti jotain ruotsalaista sokerilientä.

No jokainen saa pitää sen piponsa ihan niin kireenä kun kukkahattuhattu vetää . Jokainen tekee niin kuin tuntee. Meillä toi meidän lähiranta on samalla sellanen suomen suosituimpiin kuuluva leiriytymis paikka. Näkee tosiaan kaiken moista. Mutu tuntumalla voin sanoo että ne ketkä istuu sidukat kourassa on ihan eri kaliiberia kun moni muu. tarkotan sitä että sielä on moni ketkä on selkeesti juonnu enemmänkin kun pari ja nää ketkä ihan kehtaa näkösällä ottaa niin on oikein siivoja. Monesti ne ketkä ottaa sen pari siinä on oikeesti ainakin sielä siivosti. Toisaalta nää mitään en ole ottannu ihmiset ketkä tulee rantaan päissään ja lähtee tod näk jatkamaan. Koskaan en ole ollu huolissani tuollasita kenen kädessä sidukan näkee.

Ehkä oluen vahvuista. Sekoittelin sellaisen ettei "vahingossa" pääse sihahtamaan päähän. (Boolit ja juomasekoitukset ainakin mulle on välillä sellasia.)

Ehkä oluen vahvuista. Sekoittelin sellaisen ettei "vahingossa" pääse sihahtamaan päähän. (Boolit ja juomasekoitukset ainakin mulle on välillä sellasia.)

No et kai kovin montaa litraa lipittänyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Enkä ole kirjoittanut mitään "mukahauskaa että pitää helteellä nesteyttää", se on junttia omastakin mielestäni. Sanoin, että (oikea) siideri maistuu paremmalta kuin mehu, ja että jotain täytyy kuitenkin juoda jos on kuuma päivä, ja yleensä rannalla tuppaa olemaan. Nesteenpoistovaikutus ei liene suurensuuri, jos tosiaan juo yksi tai kaksi.

En löytänyt tähän pikaisesti kunnon vastausta, mutta pikagoogletuksella näyttäisi siltä, että alkoholi toimii diureettina melko tehokkaasti. Tällä perusteella päättelisin, että siiderin juonnilla ei ole positiivista vaikutusta nestetasapainoon tai ainakin heikko sellainen. En siis ottaisi siideriä janojuomaksi missään tapauksessa. Jos siiderin haluaisin, niin sitten reippaasti enemmän vettä lisäksi.

En siis ottaisi siideriä janojuomaksi missään tapauksessa. Jos siiderin haluaisin, niin sitten reippaasti enemmän vettä lisäksi.
Voi herranjeesus mitä saivartelua. Haistakaa paska koko valtiovalta, sanon tässä vaiheessa ja menen nukkumaan. Kyse oli MAUSTA ja JANOSTA. Nestetasapainoa ei siideri tai kaksi taatusti hetkauta mihinkään suuntaan, mutta rutikuiva siideri ehkä helpottaa janoa.

En siis ottaisi siideriä janojuomaksi missään tapauksessa. Jos siiderin haluaisin, niin sitten reippaasti enemmän vettä lisäksi.
Voi herranjeesus mitä saivartelua. Haistakaa paska koko valtiovalta, sanon tässä vaiheessa ja menen nukkumaan. Kyse oli MAUSTA ja JANOSTA. Nestetasapainoa ei siideri tai kaksi taatusti hetkauta mihinkään suuntaan, mutta rutikuiva siideri ehkä helpottaa janoa.

Sori, mä muistin, että jano olisi liittynyt jotenkin nestetasapainoon, mutta taisin olla väärässä.

Sori, mä muistin, että jano olisi liittynyt jotenkin nestetasapainoon, mutta taisin olla väärässä.
Janon tyydyttämisessä varmaan pitkälti myös kehon assosiaatioiden varassa elellään, kun saa juomaa, mitä tahansa ei-sokerista, niin se vaikuttaa oloa helpottavasti...

no itseänikin alkoholistien lapsena vaan ihmetyttää miksi takerrutaan tälläisiin tapauksiin kun on niin paljon oikeaa alkoholiongelmaa suomessa. Ihan järkyttäviä määriä raskaana olevia jolla ongelma. Se mitä tehdään tuolla piilossa on paljon pahempaa, kun onneksi lisääntymäänpäin oleva sivistynyt muutaman juominen.

Laskurilla laskin, että jos joisin kolme siideriä, olisin 1,1 promillen humalassa, en siis saisi ajaa autolla. Olisin kuitenkin vielä lastenhoitokunnossa? Toisitko ap mulle lapsesi hoitoon jos olisin 1,1 promillen humalassa?

Laskurilla laskin, että jos joisin kolme siideriä, olisin 1,1 promillen humalassa, en siis saisi ajaa autolla. Olisin kuitenkin vielä lastenhoitokunnossa? Toisitko ap mulle lapsesi hoitoon jos olisin 1,1 promillen humalassa?

Toisin jos olisit tuttu ja tietäisin käytöksen. Tilat yms vaikuttais.

Yhteistyössä