Tein havainnon, että pienellä ikäerolla olevien lasten vanhemmat on...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
...rennompia lastensa kanssa kuin hieman suuremmalla ikäerolla olevien lasten vanhemmat. Havainto oli helpottava, suorastaan riemastuttava!! Omilla on pienet ikäerot ja olen ollut tähän asti outo (=oudon rento, mutta johdonmukainen) sellaisten mielestä, joilla isommat ikäerot lapsillaan.
Yhtyykö kukaan tähän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rennompia vai välinpitämättömänpiä?

Nimenomaan rennompia. He eivät useinkaan piittaa, vaikka hieman paita kastuu tai ruokaa on poskella. Välinpitämättömyys taas on minusta huolenpidon laiminlyömistä jollain tapaa. En tarkoita sellaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aino:
Taapero-ikäisten vanhemmat kun niitä on kaksi tai useampia ovat myös usein väsyneempiä.

Tarkoitatko, että he eivät siis jaksa stressata mistään väsyn vuoksi?

:B

Mutta hyvin meillä on lasten tarpeet tyydytetty (sylittelyä myöten), ja kaikki kehuvat miten kauniita, fiksuja ja hyväkäytöksisiä lapsia meillä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aino:
Taapero-ikäisten vanhemmat kun niitä on kaksi tai useampia ovat myös usein väsyneempiä.

Tarkoitatko, että he eivät siis jaksa stressata mistään väsyn vuoksi?

:B

Mutta hyvin meillä on lasten tarpeet tyydytetty (sylittelyä myöten), ja kaikki kehuvat miten kauniita, fiksuja ja hyväkäytöksisiä lapsia meillä on.

Viittaat tällä mihin? Väsyyn vaiko stressiin? Ei tajua!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
...rennompia lastensa kanssa kuin hieman suuremmalla ikäerolla olevien lasten vanhemmat. Havainto oli helpottava, suorastaan riemastuttava!! Omilla on pienet ikäerot ja olen ollut tähän asti outo (=oudon rento, mutta johdonmukainen) sellaisten mielestä, joilla isommat ikäerot lapsillaan.
Yhtyykö kukaan tähän?

En kyllä ole mielestäni rennompi, mutta kahden kanssa on joskus jopa helpompaa kuin yhden kanssa aikanaan. esikoisella oli koliikki ja hän ei vuoteen nukkunut kunnolla. kuopus on pahasti allerginen ja surua on siitä riittänyt. silti jotenkin, en tiedä... lapset ovat jo toisilleen rakkaita ja viihtyvät yhdessä. Ikäeroa heillä 1v7kk.

Mutta en itse kyllä tunnusta olevani rennompi, olen sellanen huolehtija- ja stressaajaluonne muutenkin.
 

Yhteistyössä