Tein kuulkaa testin, ei tuu tupakansavu autoon, jos ovi on auki, ja joku polttaa siinä vieressä.

Tuosta en osaa sanoa, mutta kerran raskausaikana kun olin neuvolaan menossa huomasin kun ohi ajoi auto jossa oli ehkä noin 5v lapsi takapenkillä ja äiti poltti kuskinpaikalla tupakkaa. KUVOTTAVAA. tuli vaan tosta sun alotuksesta mieleen !

Sehän riippuu ihan tuulesta ja ilmavirtauksista. Mun mies tupakoi ja välillä tulee ikävästi auton sisään, vaikka olisi kauempaakin autosta ja toisinaan taas ei. Kohteliaasti pyydän vaihtamaan paikkaa tarpeentullen.

Tuosta en osaa sanoa, mutta kerran raskausaikana kun olin neuvolaan menossa huomasin kun ohi ajoi auto jossa oli ehkä noin 5v lapsi takapenkillä ja äiti poltti kuskinpaikalla tupakkaa. KUVOTTAVAA. tuli vaan tosta sun alotuksesta mieleen !

Kuvottavampaa olis, jos se lapsi olis ollu ilman turvavöitä, luokittelisin sen paljon suuremmaksi turvallisuusriskiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24720189:
Kuvottavampaa olis, jos se lapsi olis ollu ilman turvavöitä, luokittelisin sen paljon suuremmaksi turvallisuusriskiksi.

Eli susta ihan ookoo vetää röökiä tilassa jossa se tupakan savu jää leijumaan ja lapsi on samassa tilassa ?

Eli susta ihan ookoo vetää röökiä tilassa jossa se tupakan savu jää leijumaan ja lapsi on samassa tilassa ?

Ok ja ok...Jokaisen oma valinta. Maailamassa nyt on paljon pahempiakin asioita, kuin röökin polttaminen lapsen läheisyydessä. Tää on saatu nyt kuulostamaan siltä, että kaikki tupakoivat vanhemmat istuu pienessä tiivissä kopissa, lapsi sylissä, ja polttaa ketjussa. Ei tupakoivan vanhemman ja lapsen näkeminen aiheuta minussa juurikaan mnkäänlaisia tunteita. Tiedän paljon pahempikin asioita, mitä vanhemmat ovat lapsilleen tehneet. Niitä asioita on hirvittävä kuunnella, ja tuollaiset tupakoimiset kalpenee niiden asioiden rinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24720260:
Ok ja ok...Jokaisen oma valinta. Maailamassa nyt on paljon pahempiakin asioita, kuin röökin polttaminen lapsen läheisyydessä. Tää on saatu nyt kuulostamaan siltä, että kaikki tupakoivat vanhemmat istuu pienessä tiivissä kopissa, lapsi sylissä, ja polttaa ketjussa. Ei tupakoivan vanhemman ja lapsen näkeminen aiheuta minussa juurikaan mnkäänlaisia tunteita. Tiedän paljon pahempikin asioita, mitä vanhemmat ovat lapsilleen tehneet. Niitä asioita on hirvittävä kuunnella, ja tuollaiset tupakoimiset kalpenee niiden asioiden rinnalla.

Joo on paljon pahempia asioitakin ja itsekkin olen kokenut lapsuudessani niin paljon pahempia asioita, mutta ehkäpä juuri siksi olen vastaan tälläistä ! Itse olen täysin vastaan että lapsi laitetaan tilanteeseen jossa on pakko hengittää tupakan savua eikä hän voi tilanteesta poistua !

Joo on paljon pahempia asioitakin ja itsekkin olen kokenut lapsuudessani niin paljon pahempia asioita, mutta ehkäpä juuri siksi olen vastaan tälläistä ! Itse olen täysin vastaan että lapsi laitetaan tilanteeseen jossa on pakko hengittää tupakan savua eikä hän voi tilanteesta poistua !

Sä voit vapaasti olla sitä vastaan. En vaan tiedä, että mikä tekee ihmisestä niin paljon paremman, että sillä on varaa läksyttää muita?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24720307:
Sä voit vapaasti olla sitä vastaan. En vaan tiedä, että mikä tekee ihmisestä niin paljon paremman, että sillä on varaa läksyttää muita?

Tietääkseni en tässä ole läksyttänyt vaan kertonut oman kantani ja kyseenalaistanut aloituksesi !

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24720196:
Joo, tuleva mummo sai ihan rauhassa röökata, eikä me altistuttu kuin Anttilassa hienhajulle, kun joku eukko ei ollu peseytyny arviolta 2 viikkoon :x

Et ilmeisesti tiedä että passiivinen tupakointi on TODELLA haitallista.

Anatolian mies polttaa, oi joi mitä white trashia :o Minua ei kiinnosta muiden lasten terveys, siinäpähän pilaatte sen mutta fakta nyt vaan on se että ne tupakan myrkyt tarttuu hiuksiin, vaatteisiin jne ja kantautuu sisälle. En minäkään tätä tietenkään myöntänyt silloin kun itse vielä tupakoin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24720260:

Mä en ole nähnyt yhtään näin fiksua testiä vielä tänä kahtena vuonna mitä olen palstalla käynyt lukemassa juttuja.
Voi kun kaikki ihmiset ajattelisivat yhtä viisaasti kuin sinä.
Minä poltan, tiedän idioottimaista, mutta se on tapa eikä lopettaminen ole helppoa. En tahallani altista lastani tupakansavulle ja tiedän vaarat. Silti en vaan osaa lopettaa :(
Mutta tiedän että olen hyvä äiti silti, lapsellani on hyvä olla ja on todellakin paljon enemmänkin asioita maailmassa jotka satuttaisivat lastani enemmän.
Kiitos sinulle viisaasta tekstistä! :)

Et vain taida kestää kritiikkiä ! ;)

Kritiikkiä, mistä? Ettehän te edes tiedä, poltanko mä vai en? Kestän kritiikkiä, mutta en typeriä ihmisiä. Sekin joka siihen toiseen ketjuun oli sanonut, että lihavuus on vain yksilön haitta, eikä se haittaa muita..Ai ei vai? Yyber lihavat ihmiset siirtää huonot ruokailutottumuksensa ja liikunnan vähyyden eteenpäin lapsilleen, lihavien lapset oppivat ihan yhtä huonoa elämäntapaa, kuin tupakoitsijoiden lapset?!

[QUOTE="minä";24720371]Mä en ole nähnyt yhtään näin fiksua testiä vielä tänä kahtena vuonna mitä olen palstalla käynyt lukemassa juttuja.
Voi kun kaikki ihmiset ajattelisivat yhtä viisaasti kuin sinä.
Minä poltan, tiedän idioottimaista, mutta se on tapa eikä lopettaminen ole helppoa. En tahallani altista lastani tupakansavulle ja tiedän vaarat. Silti en vaan osaa lopettaa :(
Mutta tiedän että olen hyvä äiti silti, lapsellani on hyvä olla ja on todellakin paljon enemmänkin asioita maailmassa jotka satuttaisivat lastani enemmän.
Kiitos sinulle viisaasta tekstistä! :)[/QUOTE]

Miten joku voi olla näin urpo? :headwall: Voi kun kaikki ajattelisivat yhtä viisaasti että tupakointi lapsen lähellä on ihan ok?? Joo, toiset on niin heikkoja että tupakoivat mutta tuo on ihan naurettavaa että selitetään ihan tosissaan että ei mun lapsi kärsi kun samaan aikaan vedetään parvekkeella posket lommollaan ja sieltä sitten tullaan sisälle. Hyyyyiii. Miksi ei voi vaan myöntää että olen paska äiti ja altistan lapseni myrkyille, koska olen heikko idiootti? Mä voin ainakin myöntää että olisin itsekäs idiootti, kun vielä poltin. Samoin ajattelen miehestä joka myös poltti ennen. Saanko mä vaikka lyödä mun lasta tai tukistaa kun maailmassa tapahtuu paljon pahempaakin?

[QUOTE="vieras";24720397]Miten joku voi olla näin urpo? :headwall: Voi kun kaikki ajattelisivat yhtä viisaasti että tupakointi lapsen lähellä on ihan ok?? Joo, toiset on niin heikkoja että tupakoivat mutta tuo on ihan naurettavaa että selitetään ihan tosissaan että ei mun lapsi kärsi kun samaan aikaan vedetään parvekkeella posket lommollaan ja sieltä sitten tullaan sisälle. Hyyyyiii. Miksi ei voi vaan myöntää että olen paska äiti ja altistan lapseni myrkyille, koska olen heikko idiootti? Mä voin ainakin myöntää että olisin itsekäs idiootti, kun vielä poltin. Samoin ajattelen miehestä joka myös poltti ennen. Saanko mä vaikka lyödä mun lasta tai tukistaa kun maailmassa tapahtuu paljon pahempaakin?[/QUOTE]

että olin itsekäs idiootti

[QUOTE="vieras";24720397]Miten joku voi olla näin urpo? :headwall: Voi kun kaikki ajattelisivat yhtä viisaasti että tupakointi lapsen lähellä on ihan ok?? Joo, toiset on niin heikkoja että tupakoivat mutta tuo on ihan naurettavaa että selitetään ihan tosissaan että ei mun lapsi kärsi kun samaan aikaan vedetään parvekkeella posket lommollaan ja sieltä sitten tullaan sisälle. Hyyyyiii. Miksi ei voi vaan myöntää että olen paska äiti ja altistan lapseni myrkyille, koska olen heikko idiootti? Mä voin ainakin myöntää että olisin itsekäs idiootti, kun vielä poltin. Samoin ajattelen miehestä joka myös poltti ennen. Saanko mä vaikka lyödä mun lasta tai tukistaa kun maailmassa tapahtuu paljon pahempaakin?[/QUOTE]

Peesi

Tekeekö pelkkä tupakointi äidistä paskan, tuskin? Tai ei ainakaan minun mittapuullani. Mutta mistäs mä mitään ymmärrän, taidan nyt lähteä tukistelemaan lapsiani, juomaan mesimarjalikööriä, polttamaan ketjussa punaista norttia, potkimaan siilejä ja olemaan paska äiti, jolta on tilattu omenapiirakka :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24720427:
Tekeekö pelkkä tupakointi äidistä paskan, tuskin? Tai ei ainakaan minun mittapuullani. Mutta mistäs mä mitään ymmärrän, taidan nyt lähteä tukistelemaan lapsiani, juomaan mesimarjalikööriä, polttamaan ketjussa punaista norttia, potkimaan siilejä ja olemaan paska äiti, jolta on tilattu omenapiirakka :D

Tekeekö pahoinpitely paskan äidin? Tekee. Sama vastaus kysymykseesi. Mene ihan vapaasti juomaan ja hakkaamaan lapsesi, minua ei suoraan sanottuna kiinnosta yhtään. :)

[QUOTE="vieras";24720328]Et ilmeisesti tiedä että passiivinen tupakointi on TODELLA haitallista.

Anatolian mies polttaa, oi joi mitä white trashia :o Minua ei kiinnosta muiden lasten terveys, siinäpähän pilaatte sen mutta fakta nyt vaan on se että ne tupakan myrkyt tarttuu hiuksiin, vaatteisiin jne ja kantautuu sisälle. En minäkään tätä tietenkään myöntänyt silloin kun itse vielä tupakoin...[/QUOTE]
Joo, mun mies polttaa. Aikuinen mies, ihan itse saa omat päätöksensä asian suhteen tehdä. Ei polta sisällä, pääasiassa polttaa työpäivänsä aikana + aamulla ennen töihin menoa parkkiksella. Jos lastemme terveys sen takia romuttuu, niin se on voi voi vaan. Jos lapset on niin herkkiä, niin eiköhän terveys romahda ihan silläkin, että bussissa istuu tupakoivan henkilön lähellä tai kauppareissulla kävelee röökinsavupilven läpi. Tupakoitsijoitahan maailmassa riittää. Ja röökinhajuisena ei mies mun tai lastemme viereen tule, saati päällemme savuja puhalla.

Itse en polta, olen niin fiksu ja epä-white trashia etten koskaan sellaista ole edes aloittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24720427:

Teepä se.
Multa et sympatiaa saa. Kukaan ei väitä että kaikki tupakoivat äiskät ja iskät ois paskoja. Kyse on siitä, että tupakointi ja lapsi ei sovi yhteen ja ne pitäis pitää mahdollisimman kaukana toisistaan. Se, että puolustat lapsen lähellä tupakointia, on todella omituista. Itse en pysty käsittämään, miten sitä voi millään tavoin edes yrittää puolustella, sinä sen sijaan otit sen oikein tehtäväksesi.

Yhteistyössä