Tein sen sitten ekan kerran elämässäni....(ruokaostoksista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Xxxxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoine söi jonkun firman, mut toisen jätti lautaselle siis nuggetit.
Kaikenlaista kaupassa tarjolla...Onkohan kukaan jo testannu uunivalmiit lihamurekkeen tai lihapullat olikohan Atrian? Katselin tänään niitä, että kai niilläkin ostaja löytyy...

[QUOTE="Xxxxx";25729650]
Ja siivutettuja leikkeleitä vastustin pitkään, manguin lihatiskejä takaisin varmaan pari vuotta. Muistaako kukaan koska lihatiskit (siis joka kaupasta) loppui ja siivutettujen makkaroiden suosio alkoi?
.[/QUOTE]

Enpä kyllä muista mutta täällä Saksassa on ihanaa kun on vielä kunnon liha- ja juustotiskit ja leivänkin saa leipomosta tuoreeltaan siivutettuna :)

valmiiksi sekotettu kaakao kans aika :D,maksaa melkein 3 kertaa normi maitopurkin hinnan...

Sillekin on käyttönsä, ostan keskimmäiselle pienen pikarin rankan uimatreenin jälkeen - on erinomainen palautusjuoma! Kotiin kaakaolle ei ehdi siinä vartissa, kun pitäisi saada juoma, eikä kaakaota ehditä mihinkään termariinkaan tehdä ennen treenejä, ne kun alkaa jo neljältä.

en ihan ymmärrä puolivalmisteista lihamureketta tai lihapullia... Mikä on niin vaikeaa, että lihapullataikina ei onnistu?

Meillä on ollut sitä mureketta, on ihan syötävää, mutta ei se mikään gourmee-elämys ole. Ja miksikö sitä, ihan siksi, että se syntyy nopeammin kuin se itsetehty mureke. Aina ei ole kaikkea aikaa valmistaa alusta lähtien. Esim. tänään olen tehnyt Aurajuustoperunat ihan alusta lähtien, olivat 1,5 tuntia uunissa, mutta töissäkäyvällä ei arkena ole ihan kaikkeen aikaa.

en ihan ymmärrä puolivalmisteista lihamureketta tai lihapullia... Mikä on niin vaikeaa, että lihapullataikina ei onnistu?

No en minäkään tykkää niistä, mutta ymmärrän jos on töistä kotona vaikka lähempänä viittä, ja lapset nälkäisiä, aika kauan menisi aikaa jos tekisi lihapullataikinasta itse lihapullat tai murekkeen ja lisäksi keitetyt perunat ja kastikkeen ja salaatin. Itse tosin teen useinmiten lihapullia valmiiksi pakkaseen, ja lämmitän vaan töiden jälkeen.