Tein sen sitten ekan kerran elämässäni....(ruokaostoksista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Xxxxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";25730324]Ahaa, itse ostan vain ja ainoastaan Lidlistä Solängen:in pakastenugetteja. Valitettavasti ei ole tässä käsillä sitä laatikkoa mutta mitään kanamömmöä niissä ei ole, kyllä sen suulla erottaa.[/QUOTE]

Jos siinä lukee että "koneellisesti eroteltu broilerin liha" kuten ainakin kotimaisissa niin juurikin tuollaista massaa se on. Tiedä sitten pitääkö sitä edes lain mukaan ilmoittaa mitenkä se liha on eroteltu. Ja siihen on jauhettu kaikki mönjä mikä broikusta irtoaa. Kun ne sitten puristetaan ja paistetaan niin tuleehan niihin mukava suutuntuma, ihan kuin lihaa söisi.

"Koneellisesti erotettu liha, elimet ja muut lihan määritelmän ulkopuolelle jäävät eläimestä peräisin olevat ainesosat on ilmoitettava omilla nimillään ainesosaluettelossa. Tällöin on myös ilmoitettava eläinlaji, josta ainesosa on peräisin. Eläinlajia ei tarvitse ilmoittaa, jos ainesosan nimi yleisesti liitetään tiettyyn eläinlajiin."

[QUOTE="mie";25730392]"Koneellisesti erotettu liha, elimet ja muut lihan määritelmän ulkopuolelle jäävät eläimestä peräisin olevat ainesosat on ilmoitettava omilla nimillään ainesosaluettelossa. Tällöin on myös ilmoitettava eläinlaji, josta ainesosa on peräisin. Eläinlajia ei tarvitse ilmoittaa, jos ainesosan nimi yleisesti liitetään tiettyyn eläinlajiin."[/QUOTE]

Eli nyt vaan katsomaan mitä on alle 4 euroa kilolta maksavassa täyslihanugetissa! =D

Jos siinä lukee että "koneellisesti eroteltu broilerin liha" kuten ainakin kotimaisissa niin juurikin tuollaista massaa se on. Tiedä sitten pitääkö sitä edes lain mukaan ilmoittaa mitenkä se liha on eroteltu. Ja siihen on jauhettu kaikki mönjä mikä broikusta irtoaa. Kun ne sitten puristetaan ja paistetaan niin tuleehan niihin mukava suutuntuma, ihan kuin lihaa söisi.

No eihän tule, kyllä se mössö tuntuu.. ja maistuu :x

[QUOTE="Anne";25730420]No eihän tule, kyllä se mössö tuntuu.. ja maistuu :x[/QUOTE]

Hyvähän se jos maistuu. Asia selviää kun joku saa nugettipaketin käteensä. Älä säikähdä jos siellä lukeekin nahkaa, sisäelimiä ja muita lihaan verrattavia aineita... :$

[QUOTE="Anne";25730510]Tuskin säikähdän, tärkein on ettei ole natriumglutamaattia. Tiedän kuitenkin, että Lidlin nugetit tuntuu ja maistuu ihan erilaiselle kuin esimerkiksi Kariniemen sössöpallot.[/QUOTE]

Jostain syystä mä olen kuitenkin aika varma, ettei lidlin kananugetit ole jauhettuja.

Valmiita puuroannoksia ihmettelin, kunnes huomasin kuinka moni vanhus ostaa niitä. Varmaan siinä puolustavat paikkaansa.

Meilläkin isovanhemmille ostetaan eineksiä. Ruoanlaittotaidot ovat jo menneet muistin myötä, kaupungin ruokia eivät tahdo ottaa (kalliita kuulemma) ja koska asuvat vielä keskenään omassa talossa, ei kaikkea ruokaa voi viedä valmiina. Siis soppakattila viedään/tehdään aina välillä, mut kaikkea ei voida. Että on eineksillekin paikkansa.

[QUOTE="vieras";25730359]Mitä ap. höpötät lihatiskien poistumisesta, onhan niitä edelleenkin, vaikka ei joka kaupassa![/QUOTE]

Täällä meillä maalla oli ennen neljässä kaupassa, nykyisin vaan yhdessä! Ja harvoin käyn siinä juuri. Ostin ennen kinkkuni ja makkarat tiskistä, nykyisin lopulta suostunut valmiiksi siivutettuihin.

[QUOTE="Anne";25730584]Jostain syystä mä olen kuitenkin aika varma, ettei lidlin kananugetit ole jauhettuja.[/QUOTE]

Paketissa lukee sisältönä 65% rintafile jnejne. (tai 56, jompi kumpi)

[QUOTE="vieras";25744179]Kyllä ne lidlin nugetit ovat oikeasti ihan eri tavaraa noihin mössö-nugetteihin verrattuna. Selkeästi tuntuu suussa että ovat lihaisia ja ovat oikeasti hyviä![/QUOTE]

kilohinta on kuitenkin 4€/kg. miten kuvittelet että lidl pystyisi myymään kokolihaa samaan hintaan kun muut myy tota ydinjätemössöä? ei ihan mene läpi.

[QUOTE="vieras";25744194]kilohinta on kuitenkin 4€/kg. miten kuvittelet että lidl pystyisi myymään kokolihaa samaan hintaan kun muut myy tota ydinjätemössöä? ei ihan mene läpi.[/QUOTE]

No oletko syönyt niitä?

[QUOTE="kananen";25744287]Katsoin kerran dokumentin siitä, kuinka noita nugetteja tehdään ja mistä ne tehdään ja mitä kaikkea niihin laitetaan...siihen loppui mun nugettien syönti![/QUOTE]

Onneksi kaikkia nugetteja ei tehdä niin.

[QUOTE="Anne";25744126]Paketissa lukee sisältönä 65% rintafile jnejne. (tai 56, jompi kumpi)[/QUOTE]

65% rintafilee eikä paketissa lue mitään lihaan verrattavia tms.