Teini-ikäisten lasten vanhemmat : kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä ainaski lähen kavereitte kans juomaan xD vanhemmat luulee et meillä on päättäjäisten kunniaksi tyttöjen peli ilta kaverilla :D tai siis onhan sielä mutta on sielä siideriäki xP nopitäähän sitä yläasteelta pääsyä juhlia :D

Meillä kutosen päättänyt tytär ei lähde mihinkään viettämään päätösjuhlia. Ei kuulema edes huvita lähteä. Yhdessä mennään syötyämme pelaamaan minigolfia ja nauttimaan jäätelöstä rannalle. Ilta juhlitaan keskenämme lautapelejä pelaamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
kohta 13v täyttävä lähtee nuorisotoimen kesänavaus bileisiin (päihteettömät bileet )
17v on kotona (tai lähtee täysikäisten kavereidensa kanssa pelaamaan yhtä lautapeliä )

yhtä lautapeliä. jep.

Meillä 15 v ja 13 v ovat tänään koton ihan sen takia kkun haluan ja he ymmärtävät kyllä miksi ei ole asiaa ulkoilemaan tänään.

18 v menee ehkä kvereiden kanssa rintoihinsa mutta tiedän kyllä minne ja kenen kanssa.

Pakko sanoa että se on se molemmanpuoleinen luottamus joka tekee sen että nuori kertoo missä menee ja kenen kanssa. Näin meillä on mennyt tuon esikon kanssa ja jatketaan samalla linjalla seuraavien kanssa.

teini pelaa pleikalla korista pikku veljiensä kanssa ja piirtelee graffiteja paperiin..ite tilasin nimilaput oviin ja poika tekee ja samalla alettiin es vuotta varten jo ruotsin teenit.. halus omasta tahdosta kerrata ysin.. jotta on vahvempi pohja lukiolle....ja huomenna leivotaan kuningatarpiirakkaa..ja silleen..kaupungill jos läöhtee niin se on joko pursilla tai koriskentällä..helppo löytää..

Kasiluokkalainen tyttö järjestää meillä grillibileet jonne on kutsuttu koko luokka. Me ollaan miehen kanssa paikalla, ja varmaan aika monen luokkalaisen vanhempikin tulee. Alkoholia eivät saa ottaa.

Tuon tytön luokalla on ihan mielettömän hyvä yhteishenki, harvassa tavallisessa luokassa on tuollaista. Nuo lapset ovat kyllä olleet ekaluokasta asti samalla luokalla, samassa koulussa saman opettajan oppilaina. Vanhemmatkin ovat ihan oikeasti päässeet tutustumaan toisiinsa.

Missä vanhemmat, jotka tietävät, että lapset lähtevät ulos ja todennäköisesti ryyppäämään? Kaupunki on täynnä niitä nuoria, pakko täällä niidenkin vanhempia olla.

Jotenkin huvittaa, että kaikkien lapset kiltisti kotona tai kaverilla..

Mä en vielä tiedä mihin oma teinini suunnistaa, nyt lähti kaverinsa kanssa syömään kesäloman kunniaksi.
Mutta meillä on kyllä aikanen kotiintuloaika joten tuskin mihinkään kaus menee.

Mun tyttöni 16v lähtee rannalle juhlimaan loman alkua. Sinne kuulemma kokoontuvat kaikki kylän nuoret. Ja tiedän kyllä, että alkoholia siellä varmasti nautitaan. Tyttö sanoi että ei itse juo, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Vaikka luotammekin toisiimme niin muistan millaista on olla nuori, vanhemmille ei aina sanota totuutta ;) Kotiintuloaika sovittu. Toivon että tyttö osaa olla asiallisesti ja tulee ajallaan kotiin.

Käykääpä (olipa lapsenne minkä ikäisiä tahansa) tänä iltana kierros kulmakuntanne keskustassa katsomassa, mitä siellä tapahtuu. Jos vielä puolilta öin tai sen jälkeen on mahdollista mennä, sen todenmukaisemman kuvan saatte.

Minä olen menossa Walkers-katupartioon ensi yöksi näitä kullannuppuja kaitsemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hetty:
Käykääpä (olipa lapsenne minkä ikäisiä tahansa) tänä iltana kierros kulmakuntanne keskustassa katsomassa, mitä siellä tapahtuu. Jos vielä puolilta öin tai sen jälkeen on mahdollista mennä, sen todenmukaisemman kuvan saatte.

Minä olen menossa Walkers-katupartioon ensi yöksi näitä kullannuppuja kaitsemaan.

Tuo Walkers-, Mono- tai muu vastaava katupartiotoiminta pitäisi laittaa pakolliseksi jokaiselle yläkoululaisen vanhemmalle. Avaisi hieman ehkä näköaloja.

Kunnolla ryypättii koulusta pääsyä tietenkin isolla porukalla ensin rannalla sitten sisätiloissa porukka vaihtui koko ajan! Kivaa oli ainakin sen mitä muistaa... seuraavana päivänä kauhee darra ja baariin väärennetyillä henkkareilla! :D

Yhteistyössä