teini isit ja äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissani olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissani olen

Vieras
Mä oon täs miettinyt että miten yleensäkkin nää teini perheet tulee toimeen tai pärjää ? :o Ja kuinka usein kun on tyttö 15-17 ja poikaystävä samaa ikää ni tää isä jää siihen huolehtimaan lapsesta? tai perheestä ylipäänsä? Onko kellää mitään tai ketää tuttava piirissä joka tietäis näistä teini perheistä ? Varsinkin tää isän juttu kiinnostais ? :o Mulla tossa kohta synnyttää tuttavan tuttu joka on 17 ja isä on saman ikänen, ja en jotenkin jaksa uskoo tohon isä kokelaaseen, että se siihen jäisi?!!

Rippuen tietenkin, että mikä katsotaan teini äidiksi ja isäksi.. Mutta kun esikoisemme ilmoitti tulostaan, minä olin 17v ja mieheni 19v ( armeijaan juuri lähdössä ). Nyt esikoisemme on kesällä pääsemässä ripille ja lapsia meillä yhteensä neljä.

Rahallisesti tulevat toimeen niin että saavat toimeentulotukea, eli saman verran kuin muutkin tttukiasiakkaat. Usein nuori äiti asuu vanhemmillaan tai jonkinlaisessa tukiasunnossa, jossa saa tukea vauvanhoitoon ja kodinhoitoon liittyvissä asioissa, ja saa opetelle sitä elämää ihan käytännössä. Suomessa on hyvät tukijärjestelmät.

17 vuotiaita on erillaisia, saavathan nuoret perheet tukea paikoista kuten ensikoti, sosiaalitoimisto, perhetyö, vuorovaikutusyksikkö jne.
Eli tukea on tarjolla jos jonkinlaista, ken tietää onko edes 40vuotias mies isätyyppiä ja miten pärjää ja jääkö vai lähtee nostelemaan....

niin no juu, mutta kun tälle isälle kaikki muu on tärkeämpää... Tiedän mm sen että on pettänyt ttyttöystäväänsä useasti jopa tyttöystävän ollessa raskaana... ja ei tää tyttö mitään usko mitä kerrotaan. Ja jopa tämä kyseinen isä on ilmoittanut ettei se mitään lasta olisi tahtonut -.-

itse tiedän yhden pariskunnan, jotka saivat lapsen vähän sen jälkeen, kun äiti pääsi peruskoulusta. Taisi olla 16v ja isä pari vuotta vanhempi. Yhdessä ovat edelleen näin parin vuoden jälkeen ja silminnähden onnellisina. Hyvin pärjäävät omassa asunnossa ja omilla tuloilla.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
niin no juu, mutta kun tälle isälle kaikki muu on tärkeämpää... Tiedän mm sen että on pettänyt ttyttöystäväänsä useasti jopa tyttöystävän ollessa raskaana... ja ei tää tyttö mitään usko mitä kerrotaan. Ja jopa tämä kyseinen isä on ilmoittanut ettei se mitään lasta olisi tahtonut -.-

Lapsen äitiä tuetaan ja mies on ainakin elatusvelvollinen jos lähtee menee.
Hän uskoo kun on valmis uskomaan ei siinä auta neuvoa.
Isä jos ei halua lasta niin äiti varmaan haluaa ja se riittää hyvin useimiten ja tuki yhteikunnalta.

Itse olen 16v kohta 17 sain lapsen juuri kun täytin 16 poikaystäväni on samanikäinen, ja aivan perkeel hyvin ollaan tultu toimeen mies käy töissä ja mä olen kotona pikkusen pojan kanssa ja hyvin ollaan pärjätty, turha yleistää jos tietää tai kuulee että joillain teini äideillä / isillä menee huonosti ei KAIKILLA. itse olen vain hyvin onnellinen siitä että sain lapsen nuorena uskokaa tai älkää pikku Nicolas oli vielä toivottu lapsi.

Itse olen 16 ja poikaystäväni 19 ja rakas tyttömme on reilun vuoden. Tähän asti minä olen ollut lapsen kanssa kotona ja saanut äitiysrahaa/kotihoidon tukea ja mies on ollut töissä. Nyt kuitenkin itse aloitin työt mies jäi kotiin. Minä saan siis palkkaa ja kotihoidon tukea ja mies tekee jotain keikkahommia välillä joista saa rahaa. Eiköhän sitä ihmiset ole pienemmilläkin tuloilla pärjänneet!

Yhteistyössä