Teinien vanhemmille; onko teille koskaan ikinä tullut tunnetta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teinin äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monella lapselle tekis kyllä ihan hyvää käydä kurkkaamassa lastenkodissa, ei se elämä ja arki ihan niin hienoa siellä/sijaiskodissa kuitenkaan ole.
Itse käytiin erään syyn takia yhdessä lastenkodissa ja itku silmässä sieltä tuli isommat pois. Jotenkin tajusivat sen millaista se elämä siellä voisi olla (vaikka ei mikään kauhukoti ollut ollenkaan)

Niinhän se tuppaa olemaan, että nuoren silmissä muilla on tavaraa enemmän, rahaa enemmän, paljon kivemmat vanhemmat jne. joskus herätys tekee hyvää. Onneksi aika auttaa, muutama vuosi ja ovat jo erilaisia lapsukaisia.

Mikä siellä niin niitä järkytti?
Tavallisia taloja tavallisine rutiineineen?
Se mitä mä oon käynyt (useamminkin) niin ihan normikoti ja joku laittaa ruokaa, toiset tekee läksyjä, osa on pihalla ..

en mä keksi mitään mikä nyt niin järkyttäs!

Monella lapselle tekis kyllä ihan hyvää käydä kurkkaamassa lastenkodissa, ei se elämä ja arki ihan niin hienoa siellä/sijaiskodissa kuitenkaan ole.
Itse käytiin erään syyn takia yhdessä lastenkodissa ja itku silmässä sieltä tuli isommat pois. Jotenkin tajusivat sen millaista se elämä siellä voisi olla (vaikka ei mikään kauhukoti ollut ollenkaan)

Niinhän se tuppaa olemaan, että nuoren silmissä muilla on tavaraa enemmän, rahaa enemmän, paljon kivemmat vanhemmat jne. joskus herätys tekee hyvää. Onneksi aika auttaa, muutama vuosi ja ovat jo erilaisia lapsukaisia.

Tytön ystäviä asuu monta lastenkodissa ja hän on aika paljon myös ollut yövieraana siellä. Ei ainakaan näissä lastenkodeissa ole kovin pahoja juttuja. Taitaa olla niin, että riippuu paikasta millaista siellä on.

Toi on hyvä. Meillä oli viime kevät esikoisen kanssa yhtä vääntöä ajoittain. Kesällä oli ihana kun esikoinen meni useammaksi viikoksi reissuun isovanhemmille, yhtä ihanaa, kuin silloin kun oli uhmaikäinen. Joskus vain joku lapsista ottaa voimille, niin on ihana, jos voi edes hetken erossa hänestä.

Juuri näin! :) Kyllä lapsikin tarttee lomaa arjesta. Ja mitä isompi lapsi, sitä enemmän hänkin nauttii omasta lomasta. Moni on kehunut kielikursseja yms. että siellä lapsi on kasvanut ja kehittynyt kovasti, kun on saanut oikeasti irtiottoa ja vastuuta itsestään. Mut sekin on sitten rahakysymys eikä sinnekään voi laittaa lasta jota ei kiinnosta kielten opiskelu pätkääkään, tai olisihan se ainakin hyvä kannustin oppia :) Mutta Suomessa on tosiaan leirejä melkein joka lähtöön eli jokaiselle jotakin.

Yhteistyössä