Teinien yökyläilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uffaffaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uffaffaa

Vieras
Miten teillä on toimittu teinien/isompien lasten yökyläilyn kanssa? Meinasin lentää peffalleni, kun 14-vuotiaani pyysi lupaa mennä yökylään luokkakaverinsa luo, jonka on tavannut kerran koulun ulkopuolella. Lapseni vaihtoi koulua ylä-asteelle mennessään viime syksynä, kun pääsi haluamalleen "painotteiselleen" luokalle. Koulussa on saanut uusia ystäviä, ihanaa, mutta siltikin; olenko inhottava äiti, kun kielsin häntä menemästä uuden ystävänsä luo yökylään huomenna? Itse olen sitä mieltä, että haluan tavata lasteni ystävät, ja mielellään vähintäänkin jutustella heidän vanhempansa kanssa puhelimitse, ennen kuin yökyläilyja mietitään.. Kuinka muilla toimitaan teinien ja "isompien" lasten kanssa? (Ja sen verran selvennystä, että toimisin edelleenkin näin, vaikka muut olisivat toista mieltä, kaipaisin vain erilaisia näkökantoja ja mahdollisia perusteluja nyt..)

[QUOTE="Hellevi";29987924]Ne kumminkin panee siellä ja esiaviollinen seksi on syntiä. Myös sukupuolitauteja voi tulla kun (jos) kondomi unohtuu.[/QUOTE]

Ja tätähän mä just kysyin. Kiitos kun kerroit omista lapsistasi..

Kyse on lastesi kavereista, ei sinun. Voithan tietty soittaa kaverin vanhemmille ja jutustella, mutta kyllä minä päästäisin 14-vuotiaan tai vanhemman yökylään kaverilleen. Luotan siihen että tuonikäinen muksu osaa jo itse hoitaa kaverikuvionsa eikä vanhempien tarvitse niihin sekaantua sen kummemmin ellei mitään hälyttävää ilmaannu.

Kyse on lastesi kavereista, ei sinun. Voithan tietty soittaa kaverin vanhemmille ja jutustella, mutta kyllä minä päästäisin 14-vuotiaan tai vanhemman yökylään kaverilleen. Luotan siihen että tuonikäinen muksu osaa jo itse hoitaa kaverikuvionsa eikä vanhempien tarvitse niihin sekaantua sen kummemmin ellei mitään hälyttävää ilmaannu.

Kiitos vastauksestasi. En siltikään ajatellut, että päästäisin lastani yökylään niin, etten tiedä kaveristaan juurikaan muuta kuin nimen. Olisi itsestänikin kiva, jos meille olisi tulossa kaveri yöksi, että tietäisin, jotta hänen vanhempansa ovat tietoisia missä lapsensa ovat.. Enkä siis ottaisi ihan tuntematonta lasta meille yökylään. Ihanko oikeasti olet valmis päästämään 14-vuotiaan yöksi "johonkin"? Eipä ihme, jos vanhemmuus on yleensäkin aikasta hukassa monella..

Meillä neiti 14v on toistaiseksi yökyläillyt vain tutuilla perheillä eikä ole hinkunutkaan muualle. Nykyään eivät kyllä taida paljon nukkua vaan kisaavat valvomisennätyksiä. Mutta alkaa kyllä olla sellaisia kohtia, et pitää antaa pikkuisen liekaa liikkua. Jos haluis jonnekin, jonka perhettä en tunne, soittaisin vanhemmille ja jos kuulostaisivat täyspäisille, antaisin mennä.

Meillä neiti 14v on toistaiseksi yökyläillyt vain tutuilla perheillä eikä ole hinkunutkaan muualle. Nykyään eivät kyllä taida paljon nukkua vaan kisaavat valvomisennätyksiä. Mutta alkaa kyllä olla sellaisia kohtia, et pitää antaa pikkuisen liekaa liikkua. Jos haluis jonnekin, jonka perhettä en tunne, soittaisin vanhemmille ja jos kuulostaisivat täyspäisille, antaisin mennä.

Tätä juuri tarkoitinkin, kiitos.

Kiitos vastauksestasi. En siltikään ajatellut, että päästäisin lastani yökylään niin, etten tiedä kaveristaan juurikaan muuta kuin nimen. Olisi itsestänikin kiva, jos meille olisi tulossa kaveri yöksi, että tietäisin, jotta hänen vanhempansa ovat tietoisia missä lapsensa ovat.. Enkä siis ottaisi ihan tuntematonta lasta meille yökylään. Ihanko oikeasti olet valmis päästämään 14-vuotiaan yöksi "johonkin"? Eipä ihme, jos vanhemmuus on yleensäkin aikasta hukassa monella..

No sinä et päästäisi, se on tullut selväksi. Jos soitan sinne "jonnekin" vanhemmille ja sovin yökyläilystä ja se on molemmin puolin ok, niin sopii minulle. Kyllä vanhemmat silloin molemmin puolin tietävät jälkikasvun liikkeistä.

No en ainakaan ilman soittoa tai tapaamista päästäisi lastani yöksi. Mutta periaatteessa ensin olisin kyllä myönteinen tällaiselle ehdotukselle ja sitten selvitettäisiin, onko kaikki ok ja vasta sitten kieltäisin, jos vaikuttaa epämääräiseltä.

• Tykkää
Reactions: dipt

Yhteistyössä