Teinille alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Syksyllä 18 vuotta täyttävä tyttäreni kysyi olisinko voinut ostaa hänelle Vapuksi pari mietoa alkoholijuomaa... On saanut maistaa kuohuviiniä muutaman kerran juhlissa. Tarkoitus ei ole lähteä keskustaan vaan viettää iltaa kavereiden kanssa. Onko laitonta, voiko tulla seuraamuksia? Ostaisitteko? Täysi-ikäistyminen on kuitenkin niin lähellä :unsure:

Mielestäni on vastuullista vanhemmuutta opettaa lapsia käyttämään alkoholia oikein. Ja se tarkoittaa ihan käytännön tasolla sitä, että maistellaan alkoholia yhdessä ja keskustellaan aiheesta jo ennen kuin alkoholin nauttiminen muuten ja ns. luonnostaan on nuorelle ajankohtaista. On hyvä merkki, että nuori kysyy suoraan ja sitä vastuunkantoa pitää myös kunnioittaa.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Mielestäni on vastuullista vanhemmuutta opettaa lapsia käyttämään alkoholia oikein. Ja se tarkoittaa ihan käytännön tasolla sitä, että maistellaan alkoholia yhdessä ja keskustellaan aiheesta jo ennen kuin alkoholin nauttiminen muuten ja ns. luonnostaan on nuorelle ajankohtaista. On hyvä merkki, että nuori kysyy suoraan ja sitä vastuunkantoa pitää myös kunnioittaa.
Kiitos vastauksesta! Tuo on totta, tuntuu että baarissa menee useammin juominen yli niillä nuorilla, jotka eivät ole 'opetelleet' käyttämään alkoholia, mieluiten juuri vanhempien kanssa.

Olen ostanut, ja vuotta nuoremmallekin. On sovittu että kännejä ei vedetä vaan juodaan hitaasti eikä ikinä ole tullut näkyvästi humalassa kotiin. En tietenkään usein eikä pyydäkään, muutamia kertoja vuodessa.

Hyvä muistisääntö: osta alkoholia vain sen ikäiselle tyttärelle, jolle suosittelisit myös täysi-ikäistä itsellesi tuntematonta miesseuraa. Lakien rikkomisen perustelu "hyvillä tarkoituksilla" ei vapauta vastuusta.

Hyvä muistisääntö: osta alkoholia vain sen ikäiselle tyttärelle, jolle suosittelisit myös täysi-ikäistä itsellesi tuntematonta miesseuraa. Lakien rikkomisen perustelu "hyvillä tarkoituksilla" ei vapauta vastuusta.

Mmmmh.

Ehkä kerron vasta huomenna mitä mieltä olen tästä kommentista.

Tai no, voin vinkata, miespuolisetkin lapseni olen opettanut käyttäytymään...

... Ja naispuiliset niiden miesten varalta jotka eivät osaa.

Sun maailma voi olla miesten maailma mutta mun maailma on ihmisten.

Mmmmh.

Ehkä kerron vasta huomenna mitä mieltä olen tästä kommentista.

Tai no, voin vinkata, miespuolisetkin lapseni olen opettanut käyttäytymään...

... Ja naispuiliset niiden miesten varalta jotka eivät osaa.

Sun maailma voi olla miesten maailma mutta mun maailma on ihmisten.
Aloittaja kysyi juuri tyttärestä. Enkä ole ihan varma, onko tuo tytär aina täysin rehellinen äidille puhuessaan - "Tarkoitus ei ole lähteä keskustaan vaan viettää iltaa kavereiden kanssa"

Ville Rydman kokisi vapauttavan tunteen tätä ketjua lukiessaan, äidit ovatkin sitä mieltä, että on ihan ok tarjota/ostaa alkoholia hieman alaikäiselle. ;)

Aloittaja kysyi juuri tyttärestä. Enkä ole ihan varma, onko tuo tytär aina täysin rehellinen äidille puhuessaan - "Tarkoitus ei ole lähteä keskustaan vaan viettää iltaa kavereiden kanssa"

Ville Rydman kokisi vapauttavan tunteen tätä ketjua lukiessaan, äidit ovatkin sitä mieltä, että on ihan ok tarjota/ostaa alkoholia hieman alaikäiselle. ;)

Omalle lapselle tai toisen tyttärelle.

Mut joo, tiedät turhan hyvin miten mut saa kiehahtamaan sekunnissa etkä onneksi ärise takaisin.

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed

Ap tässä, hänellä on puhelimessa paikannus eli tiedän kyllä ettei lähde tai lähden perään :D

Ei varmasti ole aina täysin rehellinen, mutta todennäköisyydet sille ovat suuremmat äitisuhteessa, jossa kokee voivansa pyytää äitiä hakemaan alkoholia kuin sellaisessa äitisuhteessa, jossa ei edes viitsi kysyä koska tietää vastauksen olevan kieltävän ja kriittisen.

Yhteistyössä