teinkö nyt ihan tyhmästi??miehestä ja hänen vanhemmistaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnethon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Mua ja kiinnostaisi tämän "miehen", tulevan isän ikä. :|

kaikki 26 ikävuotta takana..luulisi siis edes pienen pientä aikuisuutta löytyvän..
=/
ja siis olen miehen tuntenu jo 3vuotta ja siitä ollaan seurusteltu 2,eikä mitään tämmösiä ole aikasemmin tullut esille.vai johtukohan vaan siitä etten osannut vaatia aikuisempaa käytöstä herralta??

Elän itsekin toisesta kulttuurista kotoisin olevan miehen kanssa ja olen asunut hänen kotimaassaan jonkin aikaa. Olettaisin aavistavani että miehesi kulttuuritausta on saman suuntainen ja sitä taustaa vasten "ymmärrän" hänen vanhempiensa loukkaantumisen kun lähdit vaikka he olivat pyytäneet sinua odottamaan. Ja huom! Tarkoitin tuolla ymmärtämisellä sitä että ymmärrän mistä on kysymys mutta en välttämättä ole samaa mieltä. Pitkää pinnaahan se joskus vaatii mutta kaiken kanssa oppii elämään kun tahtoa on. Miehesi käytös on tietysti asia erikseen, hän on jo miehen iässä ja on valitettavaa jos lusmuilee vastuustaan (taloudellisesti ja muutenkin).

Alkuperäinen kirjoittaja pingpong:
Ei kai kukaan täysjärkinen ihminen hankkiudu raskaaksi tutustumatta ensin tulevan isän perheeseen - kuuluuhan lapsi yhtä paljon molempiin sukuihin ja hänellä on oikeus isovanhempiinsa sekä isovanhemmilla lapsenlapseen!

No ei lapsia tehdä sillä perusteella, millainen suku löytyy... Ja isovanhemmilla ei ole mitään oikeutta lapsenlapsiinsa, tällaista lakia ei ole missään ja piste.
Plussaa tietysti, jos suku on ok ja toimeen tullaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Elän itsekin toisesta kulttuurista kotoisin olevan miehen kanssa ja olen asunut hänen kotimaassaan jonkin aikaa. Olettaisin aavistavani että miehesi kulttuuritausta on saman suuntainen ja sitä taustaa vasten "ymmärrän" hänen vanhempiensa loukkaantumisen kun lähdit vaikka he olivat pyytäneet sinua odottamaan. Ja huom! Tarkoitin tuolla ymmärtämisellä sitä että ymmärrän mistä on kysymys mutta en välttämättä ole samaa mieltä. Pitkää pinnaahan se joskus vaatii mutta kaiken kanssa oppii elämään kun tahtoa on. Miehesi käytös on tietysti asia erikseen, hän on jo miehen iässä ja on valitettavaa jos lusmuilee vastuustaan (taloudellisesti ja muutenkin).

he pyysivät minua odottamaan juu,mutta odotin sen 45min eeikä ollut enää aikaa odotella.ja nämä poikaystäväni vanhemmat ovat hyvin kärkkäästi aina ilmoittaneet mitä minun TÄYTYY tehdä.
laitetaanko tässä miehesi kulttuurissa vieraat odottamaan 45min että auto on pesty ja sitten ihmetelellään jos on muutakin tekemistä?
a jos olen eri kulttuurista niin miksi minun pitäisi nyökytellen myönnellä heidän tapojaan jos he eivät tee sitä samaa minulle?onko miehesi kulttuurissa myös tapana ettei ihmiset puhu keskenään tuijottelevat vain?tai eivät esittele uutta ihmistä muille?
kahvillekkaan minua ei pyydetty vaan käskettiin,sanoin "miehelleni" että en kerkeä enää 45min odottelun jälkeen joten lähden nyt (oli tietoinen menostani),hän ei sanonut sitä äidilleen.
en siis tarkota millään pahalla =)

Pakko kysyä, että eikö susta ole tuntunut yhtään oudolta, et olette olleet kaksi vuotta yhdessä, eikä tämä poika ole esitellyt sua vanhemmilleen? Miten ihmeessä sellaisesta voidaan mennä parempaan suuntaan, jos näen ensimmäisen kerran appivanhemmat ja olet jo raskaana...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

he pyysivät minua odottamaan juu,mutta odotin sen 45min eeikä ollut enää aikaa odotella.ja nämä poikaystäväni vanhemmat ovat hyvin kärkkäästi aina ilmoittaneet mitä minun TÄYTYY tehdä.
laitetaanko tässä miehesi kulttuurissa vieraat odottamaan 45min että auto on pesty ja sitten ihmetelellään jos on muutakin tekemistä?
a jos olen eri kulttuurista niin miksi minun pitäisi nyökytellen myönnellä heidän tapojaan jos he eivät tee sitä samaa minulle?onko miehesi kulttuurissa myös tapana ettei ihmiset puhu keskenään tuijottelevat vain?tai eivät esittele uutta ihmistä muille?
kahvillekkaan minua ei pyydetty vaan käskettiin,sanoin "miehelleni" että en kerkeä enää 45min odottelun jälkeen joten lähden nyt (oli tietoinen menostani),hän ei sanonut sitä äidilleen.

No, yritän vastailla parhaani mukaan noihin kysymyksiin vaikka ne ei ilmeisesti suoranaisia kysymyksiä olleetkaan... Ensinnäkin, miehesi ei ole esitellyt sinua suoraan vanhemmilleen koska se olisi "häpeällistä", EI siksi että hän häpeäisi sinua vaan on häpeällistä vaan tuoda tyttöystävä/avovaimo vanhempien luokse erityisesti jos teitä ei ole siis vihitty. Miehesi vanhemmat ovat sinua vanhempia joten sinun tulisi kunnioittaa kaikkea mitä he sanovat eikä sinulla suoraan sanoen ole siihen paljon sanomista! Tämä kuulostaa todella pahalta näin suomalaisen korvaan mutta niin se vaan siellä päin on. (Et varmaan halua paljastaa mistä maasta miehesi on?) Toi tuijottelu puhumattomana on kyllä outoa, sellaista ei mieheni vanhemmat harrasta ;) He ovat kyllä muutenkin aika "moderneja" sen maan muihin ikäisinsä verrattuna.

Pakko kysyä, että eikö susta ole tuntunut yhtään oudolta, et olette olleet kaksi vuotta yhdessä, eikä tämä poika ole esitellyt sua vanhemmilleen? Miten ihmeessä sellaisesta voidaan mennä parempaan suuntaan, jos näen ensimmäisen kerran appivanhemmat ja olet jo raskaana...?

no on ollut outoa!
ja sehän tässä rassaakinettä miksi "mies" ei ole mua kotiinsa vieny!!
olen sitä joskus kysynyt mutta mitään vastausta ei ole tullu,jotain ympäripyöreetä,esim. katotaan sitten kun on hyvä hetki ym.
nyt en ole edes yrittänyt koska haukkuvat mut jo niin psytyyn ettei kummankaan puolesita kunnioitusta enää löydy.
en mene nöyristelemään jonkun akan eteen joka on mut huoraks leimannut.
eikä "mies" on selvästikkään mua sielä puolustellu.suuttuu aina kun otan asian puheeksi.
ei ole soittanut mulle koko päivänä kun rupesin taas puhumaan asioista päivällä,sanoi vaan että "jos et halua mua sinne niin antaa sitten olla",enkä sanonut mitään tuommosta,vaan että ei tästä meidä "perheestä" tule mitään jos aikoo jatkaa näin,ei voi pitää poja ja isän roolia samaan aikaan yllä.luulee kai että voi jatkaa himassa asumista ja leikkiä sitten isää siinä sivussa.
sano säästävänsä jos ei asuta yhdessä.. =´/

Ei tuossa kylla mistaan eri kulttuureista ole kyse, vaan huonosta kaytoksesta.

Mistapain miehesi aiti on kotoisin?

Ajateltuani hetken viela, sanoisin, etta sunkin kannattaa varmaan muuttaa asennettasi hieman positiivisemmaksi miehesi perhetta kohtaan, he ovat varmasti rakkaita miehellesi. Esimerkiksi olisit voinut varata ensitapaamista varten pikkasen kauemmin, kuin 45 minuuttia.

Arvaapa mita. Heitakin varmasti jannittaa. Heillakin on varmasti ennakkoluuloja. Vaikka aiti esim on Suomessa kauan ollut, ei han varmaan koe itseaan suomalaiseksi. Sun miestasi varmasti jannitta, koko tilanne. Hankin on varmasti sekaisin kaikesta. Eika varmana halua katkaista valejaan vanhempiinsakaan.

Oletko sa mitaan ottanut itse selvaa miehesi kulttuurista jauskonnosta?

Sulla ei ole varaa pilata seuraavia vuosia elämästäsi tommoseen mieheen ja sukuun.

Sullakin on oikeuksia ja myös syntymättömällä lapsellanne. Jos toinen osapuoli polkee toisen puolen oikeuksia, niin eihän se ole oikein. Vai mitä?

Mä en kattelisi tommosta ruikkua päivääkään, enkä tanssisi tämän pillin mukaan...

No, yritän vastailla parhaani mukaan noihin kysymyksiin vaikka ne ei ilmeisesti suoranaisia kysymyksiä olleetkaan... Ensinnäkin, miehesi ei ole esitellyt sinua suoraan vanhemmilleen koska se olisi "häpeällistä", EI siksi että hän häpeäisi sinua vaan on häpeällistä vaan tuoda tyttöystävä/avovaimo vanhempien luokse erityisesti jos teitä ei ole siis vihitty. Miehesi vanhemmat ovat sinua vanhempia joten sinun tulisi kunnioittaa kaikkea mitä he sanovat eikä sinulla suoraan sanoen ole siihen paljon sanomista! Tämä kuulostaa todella pahalta näin suomalaisen korvaan mutta niin se vaan siellä päin on. (Et varmaan halua paljastaa mistä maasta miehesi on?) Toi tuijottelu puhumattomana on kyllä outoa, sellaista ei mieheni vanhemmat harrasta ;) He ovat kyllä muutenkin aika "moderneja" sen maan muihin ikäisinsä verrattuna.

hih!sä osaat lukea mua!!
mutta tässä on nyt tämä että poikaystävän isä on suomalainen..mutta muslimiksi "kääntynyt" joskus..hyvinkin viinaan menevä,ei todellakaan katso mitä syö (siis koraanin opit eivät tässä perheessä päde).äiti on bosnialainen.
yrittävät saada nyt lapsesta muslimia,ja hänelle muslimi nimeä.olen "miehellenikin" tehnyt jo selväksi ettei lapsesta tule muslimia,enkä minä rupea heidän kulttuurinsa mukaan ns. hyppelemään,tiedät varmaan mitä tarkoitan.he ovat tällä meidän kulttuurissamme ja luulisi jokin kultainen keskitie löytyvän,mutta ei.
ja tuota tuijottelua en ymmärtänyt minäkään,olisivat nyt edes huikanneet niin olsin mennyt tottakai esittäytymään mutta jos mulkoillaan niin eihän sinne nyt käsi ojossa mennä..vai?
äiti on ollut suomessa jo 20vuotta.tuli jonkun sairauden takia(tiedä nyt sitten miten paljon pitää paikkansa).enempää en taustoja tiedä koska mies ei puhu =/

ihan kun en kuuluisi hänen elämäänsä enään.enne lasta kaikki oli toisin...(ei sillä että lasta syyttäisin tilanteesta!!)

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Sulla ei ole varaa pilata seuraavia vuosia elämästäsi tommoseen mieheen ja sukuun.

Sullakin on oikeuksia ja myös syntymättömällä lapsellanne. Jos toinen osapuoli polkee toisen puolen oikeuksia, niin eihän se ole oikein. Vai mitä?

Mä en kattelisi tommosta ruikkua päivääkään, enkä tanssisi tämän pillin mukaan...

oon samaa mieltä,oli uskonto tai taustat mitkä tahansa niin ei mun täytys persettä nuolla..jos ollaan bosnian muslimeja niin sitten ollaan.
anteeks tuli vähän suoraan..mutta kun ketuttaa että ihan ustiinsa olis kaikki ollu kohdallaan niin ei

[/quote]

hih!sä osaat lukea mua!!
mutta tässä on nyt tämä että poikaystävän isä on suomalainen..mutta muslimiksi "kääntynyt" joskus..hyvinkin viinaan menevä,ei todellakaan katso mitä syö (siis koraanin opit eivät tässä perheessä päde).äiti on bosnialainen.
yrittävät saada nyt lapsesta muslimia,ja hänelle muslimi nimeä.olen "miehellenikin" tehnyt jo selväksi ettei lapsesta tule muslimia,enkä minä rupea heidän kulttuurinsa mukaan ns. hyppelemään,tiedät varmaan mitä tarkoitan.he ovat tällä meidän kulttuurissamme ja luulisi jokin kultainen keskitie löytyvän,mutta ei.
ja tuota tuijottelua en ymmärtänyt minäkään,olisivat nyt edes huikanneet niin olsin mennyt tottakai esittäytymään mutta jos mulkoillaan niin eihän sinne nyt käsi ojossa mennä..vai?
äiti on ollut suomessa jo 20vuotta.tuli jonkun sairauden takia(tiedä nyt sitten miten paljon pitää paikkansa).enempää en taustoja tiedä koska mies ei puhu =/

ihan kun en kuuluisi hänen elämäänsä enään.enne lasta kaikki oli toisin...(ei sillä että lasta syyttäisin tilanteesta!!)

[/quote]

Kättelemisen suhteen olet kyllä oikeassa, olisi ollut vähän outoa jos olisit käsi ojossa mennyt tervehtimään. Miehesi on kyllä tässä avainasemassa, hänen tulisi tehdä kaikkensa sen eteen että hänen äitinsä hyväksyisi sinut ja tulevan lapsenlapsensa ja mikäli vanhemmat eivät hyväksy sinua niin siinä tapauksessa miehesi tulee olla solidaarinen sinua kohtaan joka kannat hänen lastaan. Ei suinkaan juosta äitinsä helmoihin. Jos vetoaa jossain noissa tapaamis- ym asioissa uskontoon niin kysäise että elääkö hänen vanhempansa niin uskonnon mukaan että sitä pitää edellyttää sinultakin.

pelottaa sinun ja syntymättömän lapsen puolesta...

onneks tänne palstalle pystyy purkautumaan,sekoisin muuten.
mun isä sanoi että mun kannattaa rupee elää nyt heti ihan kun koko miestä ei olis olemassakaan,en ole siitä mitenkään riippuvainen.sano olevansa vihanen,ja mietti että miten kukaan voi ihan oikeasti olla noin vastuuntunnoton ja idiootti suoraan sanottuna.

nyt tulee "miehen" paras :
"autan sua lapsen kanssa minkä työltäni kerkeen"

justjoo,ajaa kuorma-autoa 9-17

nyt tulee "miehen" paras :
"autan sua lapsen kanssa minkä työltäni kerkeen"

justjoo,ajaa kuorma-autoa 9-17

Ja voit olla varma, että jos miehesi ei pääse irti äitinsä helmoista. Kaipaa "anoppisi" yht'äkkiä poikansa apua milloin mihinkin työn jälkeen.

anteeksi kaikki ihmiset mutta minusta ei ole oikein vaatia suomalaista nuolemaan jonkun ulkomaalaisen pyllyä ihan vaan sen takia että heidän uskonto ja tavat ovat sitä ja tätä.samalla lailla me voitaisiin vaatia pukemaan jussipaita päälle ja juomaan joka viikko kossupullo koska se nyt sattuu meidän harras tapamme olemaan.minut on ainakin opetettu niin että jos menen muihin maihin niin kunnioitan heitä ja heidän tapoja.en minä mene ulkomaille että kaikki nöyristelee hullua suomalaista ja tekee niinkuin minun tavat ja uskonto sanoo.jos he olevat täällä niin ei meillä tarvitse heidän tapojen mukaan elää vaan heillä pitäisi kunnioittaa meitä ja meidän tapoja.jos se heille ei passaa niin lentokentät ovat pullollaan koneita jotka vievät sinne missä pippuri kasvaa.

hih!sä osaat lukea mua!!

[/quote]

Kättelemisen suhteen olet kyllä oikeassa, olisi ollut vähän outoa jos olisit käsi ojossa mennyt tervehtimään. Miehesi on kyllä tässä avainasemassa, hänen tulisi tehdä kaikkensa sen eteen että hänen äitinsä hyväksyisi sinut ja tulevan lapsenlapsensa ja mikäli vanhemmat eivät hyväksy sinua niin siinä tapauksessa miehesi tulee olla solidaarinen sinua kohtaan joka kannat hänen lastaan. Ei suinkaan juosta äitinsä helmoihin. Jos vetoaa jossain noissa tapaamis- ym asioissa uskontoon niin kysäise että elääkö hänen vanhempansa niin uskonnon mukaan että sitä pitää edellyttää sinultakin.

[/quote]

munkin mielstä myös mieheni pitäisi ottaa asiaan kantaa,viimeksi sanoi vaan että hoitakaa te tämä asia =0
siis tää juttu rupee olemaan niin uskomaton ettei kukaan enää jaksa.voisin jatkaa tätä mielinmäärin mutta en enää jaksa.
ja se että mieheni vanhemmat haluavat lapsesta muslimin,niin miten voin kristittynä kasvattaa lapsesta muslimin jos isä asuu muualla,eli kotonaan??
omasta mielestäni en mitenkään,enkä kasvata.siihen kompromissiin olen valmis ettei lasta liitetä kirkkoon mutta ei silloin mitään muslimi nimiäkään tule.

pärjäät varmasti paremmin yksin lapsen kanssa kuin tuollaisen keskenkasvuisen idiootin kanssa.voimia kovasti sinulle ja elä tuhlaa aikaasi enää tuollaiseen mieheen.elät nyt kuitenkin elämäsi tärkeintä aikaa...sinulle on tulossa oma ihana lapsi...keskity nyt vain siihen :hug: tsemppiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja hullu suomalainen:
anteeksi kaikki ihmiset mutta minusta ei ole oikein vaatia suomalaista nuolemaan jonkun ulkomaalaisen pyllyä ihan vaan sen takia että heidän uskonto ja tavat ovat sitä ja tätä.samalla lailla me voitaisiin vaatia pukemaan jussipaita päälle ja juomaan joka viikko kossupullo koska se nyt sattuu meidän harras tapamme olemaan.minut on ainakin opetettu niin että jos menen muihin maihin niin kunnioitan heitä ja heidän tapoja.en minä mene ulkomaille että kaikki nöyristelee hullua suomalaista ja tekee niinkuin minun tavat ja uskonto sanoo.jos he olevat täällä niin ei meillä tarvitse heidän tapojen mukaan elää vaan heillä pitäisi kunnioittaa meitä ja meidän tapoja.jos se heille ei passaa niin lentokentät ovat pullollaan koneita jotka vievät sinne missä pippuri kasvaa.

Toisaalta taas, jos alkaa suhteeseen ulkomaalaisen kanssa, kannattaa heidan kulttuuristaan ottaa selvaa, koska sew kulttuuri on muokannut sen ihmisen sellaiseksi kuin han on, ainakin osaltaan. Se, etta on selvilla kumppaninsa taustasta ja perheen tavoista ei tarkoita, etta heidan pyllyjaan oltaisiin nuolekelemassa.

olen ihan täysin samaa mieltä!!
entäs jos minä menisin bosniaan ja vaatisin siellä länsimaaliasia tapoja?
en edes halua tietää mitä paikalliset ajattelisivat.
ekös se oo että maassa maan tavalla,ainakin yritettäis sopeutua??
ja enhän minä poikaytsäväni äidin knassa seurustele?en ole tehnyt tätä lasta hänelle!!olen (yritän olla) perhe hänen poikansa kanssa joka tekee (luulisi tekevän) ITSE omat päätöksensä

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:

Toisaalta taas, jos alkaa suhteeseen ulkomaalaisen kanssa, kannattaa heidan kulttuuristaan ottaa selvaa, koska sew kulttuuri on muokannut sen ihmisen sellaiseksi kuin han on, ainakin osaltaan. Se, etta on selvilla kumppaninsa taustasta ja perheen tavoista ei tarkoita, etta heidan pyllyjaan oltaisiin nuolekelemassa.

"mieheni" on niin länsimaailainen kun olla voi!myös hänen isänsä suomalaisena tietää miten täällä suomessa eletään..
siinä on se ristiriita..eli onkohan nyt niin että siellä on nyt se äiti jonka helmoissa ovat kumpanenkin mies..

Yhteistyössä