teinkö nyt ihan tyhmästi??miehestä ja hänen vanhemmistaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnethon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
mitenkä minusta tuntuu että vastaavanlainen juttu on ennenkin ollut täällä :ashamed:

Tsot tsot, ei saa epäikkä provoksi, se kiellettiin päivällä!

:laugh: missä mie sanoin että provo :laugh: voi sun hyvää päivää..
epäilin vain että samanlainen juttu on ollut. Ja ap itse myönsi itse että on kirjoitellut aiemmin täällä :)

Ja jos mies olisi oikeasti kunnioittanut vanhempiaan, hän ei olisi salannut suhdetta lähes kahta vuotta, vaan olisi esitellyt tyttöystävänsä näille heti, kun siitä tuli vakavampaa.
Paitsi jos miehen tarkoituskaan ei ole ollut, että suhde olisi erityisen vakava. Ja kyllä mä näen muitakin vaihtoehtoja....jos mun junnuni joskus aloittaa vakavan suhteen vaikkapa turkistarhaajatytön kanssa, niin mun kunnioittamistani kyllä ihan oikeasti on, ettei se sitä tyttöä mun kotiini tuo. En halua olla esteenä poikani seurustelulle enkä avioliitolle, mutta en koe tarpeelliseksi olla tekemisissä epämieluisan miniän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ole ihan sama mulle miten tuo mies käyttäytyy,mutta hänen käyttäytymisensä juontuu jostain tuolta vanhemmilta.
mies saattaa olla ok jos on kanssani mutta kun jkäy himassa on todella ihmeellinen.vähättelee esim omaa jaksamistani raskaana ollessa,esim jos en jaksa imuroida ,kaikki pitäs kyl nenän eteen tuoda mut ei itse tee mitään
Mies saattaa hyvinkin olla varsin ristiriitaisessa tilanteessa. Ei varmasti ole hänellekään ihan helppoa päättää, kumman valitsee...perinteet vai sinut. Tosin hänen olisi pitänyt kyllä ajatella asiaa jo ennenkuin päätitte ruveta lasta hankkimaan. Minkä verran sinä perehdyit hänen kulttuuriinsa ennenkuin perheen perustamisesta päätitte? Arvoista, ajatusmaailmasta, perinteistä ja totutuista tavoista olisi hyvä puhua ennen perheen perustamista, vaikkei toinen osapuoli olisikaan eri kulttuurista.

Noh,sun pitää puhua miehen kanssa ja katsokaa, pystyttekö tekemään kompromisseja puoin ja toisin vai onko parempi, että eroatte. Jos päädytte eroon, älä kuitenkaan kosta sitä lapsellesi kieltämällä häneltä isän.

sen vannon että en kosta tätä lapselle.itse omasta isästä erossa kasvaneena tiedän miten tyhjän päälle sitä putoaa kun tutustuu vanhempaansa jota ei edes tunne!lapsia ei saa käyttää aseena tai välikappaleena aikuisten riidoissa.
yritän saada tuohon mieheen yhteyden,oon yrittäny soittaa mutta vastaajaan menee =(

Ja jos mies olisi oikeasti kunnioittanut vanhempiaan, hän ei olisi salannut suhdetta lähes kahta vuotta, vaan olisi esitellyt tyttöystävänsä näille heti, kun siitä tuli vakavampaa.
Paitsi jos miehen tarkoituskaan ei ole ollut, että suhde olisi erityisen vakava. Ja kyllä mä näen muitakin vaihtoehtoja....jos mun junnuni joskus aloittaa vakavan suhteen vaikkapa turkistarhaajatytön kanssa, niin mun kunnioittamistani kyllä ihan oikeasti on, ettei se sitä tyttöä mun kotiini tuo. En halua olla esteenä poikani seurustelulle enkä avioliitolle, mutta en koe tarpeelliseksi olla tekemisissä epämieluisan miniän kanssa.

päteekö tää myös toisinopäin tosielämässä??

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Mitä tarkoitat tuolla toisinpäin? Että junnu olisi epämieluisa vävy tuleville appivanhemmilleen? No, heistähän en tiedä, mutta mun mielestäni junnunkaan ei tarvitse mennä anoppilaansa, jos ei ole sinne tervetullut.

Mitä tarkoitat tuolla toisinpäin? Että junnu olisi epämieluisa vävy tuleville appivanhemmilleen? No, heistähän en tiedä, mutta mun mielestäni junnunkaan ei tarvitse mennä anoppilaansa, jos ei ole sinne tervetullut.

eiku siis että miniän ei tarvii tykätä susta?
=)

=)
Tottakai pätee :) Ja jos tiedän, ettei miniäni pidä musta, niin en todellakaan aio tuppautua myöskään hänen kotiinsa. Ihan rauhassa saavat elää omaa elämäänsä :)

Alkuperäinen kirjoittaja krista:
Miksi suomalaisen naisen/miehen täytyy sopeuttua ulkomalaisten kulttuuriin Suomessa?
Itse olen ulkomaalainen ja mies suomalainen. Asun täällä enkä kotimaassani. Ei tullut mieleenkään pakota avopuolisoa/aviopuolisoa sopeuttua minun kulttuuriin.

Eiks siihen kulttuuriin kannattaisi tutustua, kuitenkin?

=)
Tottakai pätee :) Ja jos tiedän, ettei miniäni pidä musta, niin en todellakaan aio tuppautua myöskään hänen kotiinsa. Ihan rauhassa saavat elää omaa elämäänsä :)

Voi ku munkin anoppini käsittäis tuon! Meillä ei oiekin ajatukset osu yksiin...

=)

tuo on muuten hyvä pointti,tai siis ihailtava ajattelutapa !! ??

=)

Anopin pitää tykätä siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja homppeli:

=)

Anopin pitää tykätä siitä?
Sama pätee poikaystäväänkin.

et tehny váárin. mun mielestá váárin teki sun poikaystás joka ei ole esitelly sua vanhemmilleen ja játti sut odottamaan autoon. se on musta tórkeetá, oli hánen vanhemmat mitá mieltá tahansa.
toiseks kun tulit heidát luo, hyviin tapoihin tai edes jonkinlaisiin tapoihin kuuluu tervehtiá ja kysyá kuulumiset. en tiedá tervehtikó teistá kukaan.

jos haluat tutustua ehká tuleviin appivanhempiisi, voihan kutsua heidát itse kahville.

onnea kuitenkin odotukseen, first things first! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Voi ku munkin anoppini käsittäis tuon! Meillä ei oiekin ajatukset osu yksiin...
Mä olen aina ajatellut, että mun tehtäväni on kasvattaa nuo lapseni ja yrittää antaa niille niin hyvät eväät elämään kuin on mahdollista. Sen jälkeen ne alkavat elää ihan omaa elämäänsä eivätkä enää tee asioita mua vaan itseään varten. Mä voin koittaa parantaa siivet, jos ne taivaalta alas tipahtaa, mutta en aio yrittääkään estää niitä lentämästä.

Yhteistyössä