A
AP
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja No:Tunnet siviiliasuiset poliisitkin ja poliisi tunsi äidin heti?
Siellä 112:sessa ne kyselivät äidistä erittäin tarkat tuntomerkit ja mun oli totta kai helppo kertoa kaikki kengän väristä alkaen kun näin koko ajan ko. henkilön. Ja siitä mistä tiesin että se siviilipukuinen henkilö oli poliisi: olin kuuloetäisyydellä tarkkailemassa tilannetta ja tämä mies sanoi naiselle että "Poliisista päivää, sulla on kuulemma lapsi mukana, missäs se nyt on". Ja äiti vastasi jotain niinkin fiksua kuin: "Joo oli mutta se juoksi pois". Sitten poliisi kysyi henkilöpapereita ja nainen sanoi ettei ole mukana. Siinä vaiheessa olin jo kävellyt kauemmas enkä tiedä miten asiat etenivät.
Kiva että muidenkin mielestä tein oikein. Joskus vaan kuulee kommentteja että antaa ihmisten huolehtia itse omat asiansa mutta jos tilanteessa on mukana LAPSI niin silloin on jonkun pakko puuttua. Ei olisi mulla ollut sydäntä jättää puuttumatta. Eikä mun mielestä kymmenvuotiaan tarvitse pärjätä yksin todellakaan!