Teinkö oikein kun soitin poliisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivusta seurannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Tunnet siviiliasuiset poliisitkin ja poliisi tunsi äidin heti?

Siellä 112:sessa ne kyselivät äidistä erittäin tarkat tuntomerkit ja mun oli totta kai helppo kertoa kaikki kengän väristä alkaen kun näin koko ajan ko. henkilön. Ja siitä mistä tiesin että se siviilipukuinen henkilö oli poliisi: olin kuuloetäisyydellä tarkkailemassa tilannetta ja tämä mies sanoi naiselle että "Poliisista päivää, sulla on kuulemma lapsi mukana, missäs se nyt on". Ja äiti vastasi jotain niinkin fiksua kuin: "Joo oli mutta se juoksi pois". Sitten poliisi kysyi henkilöpapereita ja nainen sanoi ettei ole mukana. Siinä vaiheessa olin jo kävellyt kauemmas enkä tiedä miten asiat etenivät.

Kiva että muidenkin mielestä tein oikein. Joskus vaan kuulee kommentteja että antaa ihmisten huolehtia itse omat asiansa mutta jos tilanteessa on mukana LAPSI niin silloin on jonkun pakko puuttua. Ei olisi mulla ollut sydäntä jättää puuttumatta. Eikä mun mielestä kymmenvuotiaan tarvitse pärjätä yksin todellakaan!

Alkuperäinen kirjoittaja viola:
Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
Mä olisin kymmenvuotiaana pärjännyt vaikka yksin.

niin pärjää tuo naapurin 8-vuotiaskin ja hoitaa samalla pikkusesarensa mutta oikein se EI ole!

Se on sen sortin pärjäämistä, että siinä vaiheessa ehkä vielä jotenkin pärjääkin, mutta aikuisena tulee sitten laskunmaksun aika. Lapsi on yllättävän sitkeä, mutta aikuinen kaatuu lapsuutensa traumoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Sitten poliisi kysyi henkilöpapereita ja nainen sanoi ettei ole mukana.

On se muuten jännä juttu että juuri tämänkaltaisilla ihmisillä ei koskaan ole sattunut henkilöpapereita mukaan... Vaikka useimmilla ihmisillä on kyllä kaupungilla asioidessaan ajokortti /kuvallinen Kelakortti tai jokin muu henkilötodistus mukanaan.

Ja siihen tekikö ap oikein: KYLLÄ TEKI! Mieheni on poliisi ja vaikka hän ei koskaan tietenkään voi työasioista suoraan puhua niin sen verran mitä pystyy puhumaan, niin se on surullista kuultavaa. Esim. huumeluolissa jossa ei ole edes mitään huonekaluja vaan pelkkiä patjoja lattialla ja keittiö ihan yltäpäältä paskassa ja homeessa niin siellä saattaa sit asua alaikäinen lapsi.... Ja koulussa, terkkarilla ei muka huomata mitään... kavereitten vanhemmat ei muka huomaa mitään... On se hyvä että JOKU JOSKUS PUUTTUU ASIOIHIN ja ehkä pelastaa sen lapsen loppuelämän!

Kiitos kovasti kehuista ja kannustuksesta, ei tämän maailman ole pakko olla niin kyyninen ja kylmä paikka etteikö joku joskus välittäisi ihan sivullisestakin... Hauskaa viikonloppua kaikille! :)

Kyllä lapsella on turvaton olo jos äiti/vanhempi aivan dingdong. Tottahan 10-12vee jo yksin pärjää päivisin ja koulusta tultua mutta yöllä täytyy olla turvaa eikä joku joka sekaisin. Ei kai lapsi uskalla edes kunnolla nukkua kun äitiä vahtii.
Oikein teit, rauhallista viikonloppua:)

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Alkuperäinen kirjoittaja viola:
Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
Mä olisin kymmenvuotiaana pärjännyt vaikka yksin.

niin pärjää tuo naapurin 8-vuotiaskin ja hoitaa samalla pikkusesarensa mutta oikein se EI ole!

Se on sen sortin pärjäämistä, että siinä vaiheessa ehkä vielä jotenkin pärjääkin, mutta aikuisena tulee sitten laskunmaksun aika. Lapsi on yllättävän sitkeä, mutta aikuinen kaatuu lapsuutensa traumoihin.

Olipas viisasta! Oman lapsen odotus tai vauvan saanti/itku alkaa ahdistaa kun alitajunnasta työntyy muistoja. Seuraa masennusta, terapiaa, lääkitystä.