teinkö oikein?

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
Oltiin siis eilen tallinnassa, ja mentiin sitten yhteen alkoholi myymälään, mennessä sinne tuli pari poikaa pyytää apua, joku väärinkäsitys oli syntynyt ja heidän kaveria pidettiin sitten raudoissa vartijoiden toimesta, pojat eivät tienneet mitä tehdä joten pyysivät apua.
No mä menin sitten selvittää tilannetta, oli tämä kiinni otettu poika käyny kiinni vartijoihin aikomuksenaan puolustaa kaveriaan.
Mä koitin rauhoittaa tätä poikaa, mutta en onnistunut siinä, hän oli ihan shokissa, humaltunut ja reagoi sen mukaisesti.
Selvitin tilannetta mitä tästä eteenpäin ja kerroin poliisille että hänen laivansa lähtee illalla. Sain myös tietää että poika on alaikäinen
No siinä tapauksessa sitten otin selville pojan isän numeron ja soitin hänelle ja kerroin tapahtuneen, ja tässä kohtaa nyt mietin teinkö oikein?
Pojat olivat salaa tallinnassa, kiinni otetun isän luuli lapsensa olevan ankkarokissa. Kerroin isälle mitä on tapahtunut ja mitä tulee tapahtumaan, siinä vaiheessa kun poliisit lähtivät viemään poikaa putkaan selviämään niin en enää osannut tehdä mitään vaan sanoin isälle että ottaa yhteyttä tallinnan poliisiin. Ja tulee vastaan terminaaliin kun poika saapuu kotiin.

teinkö mielestänne oikein?

Itse en olisi niin toiminut, vaan virkavalta olisi saanut soittaa. Siis hyvä, että menit pojille avuksi, mutta virkavalta olisi saanut olla se taho, joka olisi poikien kotiin saanut olla yhteydessä. Sitä en tiedä, mikä olisi ollut oikein ja mikä väärin.

kyllä se isä kiitteli, kerroin että olin ihan ulkopuolinen tässä asiassa. Jäi vaan vähän mietityttää, luultavasti poika tulee saamaan jonkin sortin rangaistuksen mutta niin mäkin kyllä haluaisin tietää jos oma poikani alaikäisenä tekisi noin. Isä oli sanonut että tarpeen tullen tulee itse tallinnaan, mutta oli se isäkin aika järkyttynyt

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Ehdottomasti oikein, harva olisi lähtenyt auttamaan ketään.

olisiko muka tallinan virkavalta soittanut kotiin.. niihin en luottais itse pätkääkään missään asiassa

Työskentelen alalla, jolla kohdataan monenlaisia ihmisiä. Sen kokemuksen myötä itse en olisi soittanut, vaan jättänyt asian virkavallan tai pojan itsensä ilmoitettavaksi.

Jos minun lapseni joskus tekisi jotain tuollaista, olisin todella kiitollinen että minulle soittettaisiin, ja vielä se että joku täysin vieras ihminen jaksaa välittää. Minusta teit täysin oikein :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
äsken soitti pojan äiti mulle ja kiitteli minua
teki hyvää =)
Sanoivat että ilman mua eivät olisi tietäneet tästä mitään kun ei se poliisikaan mitään yhteyttä ottanut

hyvä :) ja ihan oikein teit. :hug:

Suomalaisia kun ne tallinnan poliisit vetää höplästä 10-0..onhan sitä karpossa ja muissa ihan dokumentoitu että milisii haluu lahjuksia juopuneilta tai ihan oikeasti varastavat niin valitettavaa kuin se onkin.

Yhteistyössä