Teinkö väärin, käskin miehen repiä laatat irti kun olivat ihan viturallaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja estetiikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

estetiikka

Vieras
Mies oli sitten läntännyt laatat takan eteen, koska olimme uusineet lattian sekä repineet vanhat laatat irti.
Kun menin katsomaan aikaansaannosta niin laatoituksen reunoilla oli n. 3 cm levyiset raot. Se ei sinänsä mitään, koska laatoituksen reunaan oli tarkoitus tullakin listat.

Mutta samanlainen rako, hiukan pienempi ehkä n. 2 cm löytyi toisesta kohdasta laatoitusta, muut välit olivat normaaleja. Minusta tuo oli järkyttävän näköinen enkä tajua logiikkaa miksi se iso väli piti jättää sinne keskelle laatoitusta eikä esim. reunaan.

Onneksi laasti oli vielä märkää joten laatat sai revittyä irti. Miehen mielestä ei olisi tarvinnut kun siihen tulee vielä se saumalaasti. No mutta näkyyhän se omituinen pitkä välikkö siltikin vaikka olis mikä saumalaasti?!!! Sanoi ettei mulle kelpaa mikään. No kyllähän mulle mikään kelpaa mutta en tosiaan halua katsella tuollasta älytöntä rakoa kun sen voi tehdä kunnollakin ilman häiritseviä erikokoisia rakoja.

Niin, teinkö teidän mielestä ihan väärin kun käskin repiä laatat hemmettiin ja tekemään homman uudestaan?!

Voin tehdä sen itsekin jos ja kun näyttää olevan ylivoimaisen vaikeaa tehdä jälkeä jota kestää katsellakin. Ei sen täydellinen tarvitse olla mutta en mä kyllä missään noin hulluja välejä ole nähnyt :O

No eipä ole ollut kiire laittaa laattoja enää paikoilleen.

Niin että oikein käskit? Vaikka miehesi tumpelo onkin, niin oliko lähestymistapa oikea?

Äh, jotenkin arvasin että tähän takerrutaan, kuinkas muuten :/ Kyllä minä ihan selkeäst sanoin ensin että ei tuommoista rakoa voi jättää, en nyt enää muista miten. Mies tietenkin vänkäsi vastaan ja meinasi että ei se haittaa. Lopulta oli pakko kyllä käskeä ennenkuin sementti olisi kuivunut ja sinne olis menneet laatatkin sitten. Toki oisin ne voinut itsekin repiä irti mutta mun mielestä se on aika epäreilua että toinen tekee vituralleen ja toinen joutuu korjaamaan jäljet kun ei edes vaivautunut kysymään mun mielipidettä tuosta väliköstä.

Niin ja ei tosiaan ole ensimmäinen kerta missä tekee asiat päin männiköitä eikä viitsi edes keskustella asioista. Tämä on kuitenkin yhteinen talomme että luulisi toisenkin mielipiteellä olevan väliä.

eiks enää käytetä semmosta narua tai muovipaloja laattojen välissä et saadaan tasaiset saumat?

Eihän niitä käsivaraisesti suoraan saa ikinä.

Mä en oo kronkeli - olen katellu jo 11 vuotta väärin jiiriin sahattua listaa makuuhuoneessa - mutta laattasaumojen tulle olla suorat.

Eli kylä olisin itse pitänyt saman komennon. 3 cm on muuten aika paljon peitettäväksi listalla - koska et halua sinne rakoa johon pöly kerääntyy.

[QUOTE="vieras";28993348]eiks enää käytetä semmosta narua tai muovipaloja laattojen välissä et saadaan tasaiset saumat?

Eihän niitä käsivaraisesti suoraan saa ikinä.

Mä en oo kronkeli - olen katellu jo 11 vuotta väärin jiiriin sahattua listaa makuuhuoneessa - mutta laattasaumojen tulle olla suorat.

Eli kylä olisin itse pitänyt saman komennon. 3 cm on muuten aika paljon peitettäväksi listalla - koska et halua sinne rakoa johon pöly kerääntyy.[/QUOTE]

On niitä varmaan, pitänee ottaa selvää. Turha luulo että tuo mies itse vaivautuu selvää ottamaan että kai sekin on mun tehtävä :( Meillä on kans makkarin listat miten sattuu kun ei aikanaan vaivautunut sitäkään kysymään esim. naapureilta joilla on tietoa ja taitoa.

Ja mä kans mietin tota reunoihin jäävää rakoa että miten sen kanssa pitäisi tehdä, koska vaikka lista tuleekin päälle niin enpä tiiä sitten miten se käytännössä toimii.

Oikeinhan se mies laitto ne laatat ensin jos nyt sinne jää niin iso rako. Miksi menit poistattamaan ne, nyt siellä on ihan liian iso rako seinän ja laatan välissä.

meidän kylän rautakaupassa voi kysyä vaikka kuinka tyhmiä, myyjäpojilla pitää pokka ja ne neuvoo ihan rautalankatasoisesti jos on tarvis.

Paimion Rautia. kallis, mutta palvelu on ylihyvää!

Siis takan edessä oli laatat, jotka laitettu rakentamisen yhteydessä. Laattojen alla sellainen "kuoppa", tarkoitan syvennus joka on hiukan lattiaa syvemmällä. Nykyiset laatat jotka ajattelimme tuohon koloon laittaa, ovat eri kokoiset kuin vanhat. Mitenkään niitä ei saa sopimaan tuohon täydellisesti mutta ajattelin että pitäisikö sitten laatoista leikata sopivat palat vaikka toiseen reunaan ettei jäisi rakoa ollenkaan. Tosin nyt on sitten jo leikattu ilmastointikohta joten sekään ei sitten olisi enää oikeassa paikassa. Että menikin hankalaksi ja pitäisi tuo saada kuntoon pian!

Ärsyttää kun ei voinut odottaa että oltais yhdessä pähkäilty miten tuo kantsis tehdä vaikken minäkään mikään laatoittajamestari ole, mutta olisin voinut ottaa selvää ainakin!

[QUOTE="vieras";28993389]Johonkin tuollaiseen voi seuraavan ostajan huomio kiinnittyä, että hei, tämä on päin persettä, mikäköhän muukin on. Oikein toimit.[/QUOTE]

Sama mullakin kävi mielessä kun voihan olla hyvin mahdollista että tämä talo joskus myydään. Eipä silloin jaksaisi jokaista kohtaa olla korjailemassa kun ne voisi kerralla tehdä kunnolla.
Ja kun mies mulle sanoi että "sulle ei kelpaa mikään" niin mä sanoin sille takas että eipä tuo kuule muillekaan kelpaisi. Ärsyttävä tapa jotenkin kääntää omat virheensä toisten viaksi tavalla tai toisella. Olis vaan itse harmitellut avoimesti että meni mönkään eikä aloittanut kauheaa itsepuolustusvänkäämistä. Olisi multakin herunut paremmin empatiaa.

[QUOTE="vieras";28993366]meidän kylän rautakaupassa voi kysyä vaikka kuinka tyhmiä, myyjäpojilla pitää pokka ja ne neuvoo ihan rautalankatasoisesti jos on tarvis.

Paimion Rautia. kallis, mutta palvelu on ylihyvää![/QUOTE]
Rautakaupan pojat eivät ole rakentamisen ammattilaisia. He ovat myynnin ammattilaisia. Neuvot ovat sen mukaisia, toki ystävällisiä.

Toinen huolenaihe nousi nyt esiin! Sitä laastia on nyt sitten laattojen päälläkin ja kuivuneena tietty. Sitä on myös upouudessa lattiamatossa myös. Lähteekö se enää pois muuta kuin raapimalla ja menikö nyt uusi mattokin pilalle??? Kysyin silloin mieheltä niin sanoi että kyllä ne siitä märällä rätillä lähtee. En sen kummemmin silloin ajatellut mutta tuskin nyt sentään niin helposti kuivunut laasti lähtee irti?!

Ihan oikein teit. Kun jotain tehdään, niin se tehdään kunnolla. Varsinkin kun on niinkin kalliista asiasta kyse kuin talo. Ja jos ei jotain osata, niin sitten otetaan selvää. Tai pyydetään osaava apumies tai ammattilainen tekemään.

[QUOTE="vieras";28993416]Mitä vittua te siellä sotkette niin paljon. Soittakaa joku asentaja huomenna sinne kun ei tuosta tule yhtään mitään.[/QUOTE]

Ai me sotkemme? Minä en ole koko laastiin koskenut saati sotkenut! Sitähän varten mä nimenomaan kysyin että kai ton laastin saa irti lattiasta kun mies oli sitä sinnekin roiskinut. Onko se mun vika jos toinen ei osaa tehdä siististi??
Sama ongelma oli maalauksen kanssa. Ensin maalattiin seiniä vituralleen, mä korjailin sitä että pääsi sitten jatkamaan maalaamisen loppuun. No jostian kumman syystä niitä maalitarhoja löytyy sitten lattioistakin jotka kuulemma lähtee pois mutta eipä ole ainakaan tähän mennessä vaivautunut niitä rapsuttamaan.

Juu, tiedän että mun pitäisi tehdä kaikki itse kun ei tuosta taida olla tekemään mitään :( Ja mihkään ammattilaiseen ei valitettavasti ole varaa!

[QUOTE="Sirkkeli";28993415]Ihan oikein teit. Kun jotain tehdään, niin se tehdään kunnolla. Varsinkin kun on niinkin kalliista asiasta kyse kuin talo. Ja jos ei jotain osata, niin sitten otetaan selvää. Tai pyydetään osaava apumies tai ammattilainen tekemään.[/QUOTE]

Olen niin samaa mieltä! Asioista voi ja pitää ottaa selvää jos jotain aikoo tehdä. Mun motto on että sen minkä teet, tee se kunnolla. Valitettavasti ei päde tuohon toiseen osapuoleen ja sit mä olen aina se valittaja jolle ei mikään kelpaa :/

Jätä se sika!

Ei, ihan oikeasti: oon ollut tollaisen äijän kaa enkä enää ikinä ryhdy siihen p*skaan uudestaan. En suostu olemaan enää ihmisen kaa, jonka mielestä turhasta sotkusta sanominen ja jälkien korjaaminen on valittamista.

Sympatiani ap! Kyllä mä tiedän, että miehesi on muutakin kuin hosuja ja sotkija, mutta itse en enää alkaisi siihen...

[QUOTE="vieras";28993428]Jätä se sika!

Ei, ihan oikeasti: oon ollut tollaisen äijän kaa enkä enää ikinä ryhdy siihen p*skaan uudestaan. En suostu olemaan enää ihmisen kaa, jonka mielestä turhasta sotkusta sanominen ja jälkien korjaaminen on valittamista.

Sympatiani ap! Kyllä mä tiedän, että miehesi on muutakin kuin hosuja ja sotkija, mutta itse en enää alkaisi siihen...[/QUOTE]

Kiitos sympatioista! Onhan tää aika... kurjaa usein :( Asiat rempallaan ja aina lopulta kauhea syyllisyyden tunne mulla niinkuin kaikki olis lopulta mun vika. En vain ole tottunut tällaiseen, enkä totu, että jos jotain vihdoin ja viimein suostutaan tekemään niin sekin tehdään miten sattuu ja tyytyä vain pitäisi.
Mun vanhemmat oli käteviä käsistään ja kotitaloa hoidettiin aina mitä piti. Pelkään jo että tulee isomman rempan vuoro kohta jos ei edes pikkuvikoja pysty korjailemaan.
En tosiaan jaksais tällaista, tykkäisin tehdä miehen kanssa yhdessä kaikenlaista, remppaa sun muuta mutta ei tässä suhteessa siitä tule mitään kun toinen on mieluummin sohvaperuna vaikka talo lahoais ympäriltä. Kaikki, vaatekaapeista lähtien kuuluu jotenkin mun vastuulle. Kunhan vaan talossa on mahdollisimman monta uutta tietokonetta ja iso taulutv, niin se riittää. Vaikka vaatteille ei ole paikkaa, ne voi vaikka olla lattialla.

Sain viimein hommattua kirpputorilta meille vaatekaapin johon saan lasten vaatteet.

Enköhän mä tuon sian joskus jätä kun tarpeeksi tästä itse voimaannun!

Yhteistyössä